Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Ja det är ju bevisligen inget problem, då vi har tre plan som i krokarna av dessa hastigheter har flugit in i tre olika hus den 9/11. Resten blir bara dina spekulationer, då vi har tre faktiska fullt bekräftade och odiskutabla händelser då detta har inträffat.
Hm, fullt bekräftade? Min vän Craig Ranke, som hittat fem personer som sàg nàgot som flög norr om CITGO mot Pentagon, dvs pà fel ställe enligt 'bekräftade' uppgifter (söder om CITGO) kollade 30 vittnen av dessa och fann att 29 inte hade kunnat se nàgot alls!
Beträffande WTC1 finns bara en film av kraschen och det gàr ej att identifiera planet (eller vad det kan vara). Det finns naturligtvis vittnen som säger att de sàg nàgot flyga över Manhattan ... men vad?
Sà har vi dà WTC2 - ett plan som kommer i 800-900 km/h fart och det finns flera filmer pà det - real time (eller nästan?). Och naturligtvis vittnen - nàgot flög emot WTC2. Men om det var samma sak som visas pà film är ju en annan sak. Eller hur?
Fràgan är emellertid om man kan flyga ett passagerarplan med sà hög fart nära marken. Det gàr ju undan. Själv har jag landat som pax med flygplan kanske 400 ggr - i làg fart - men ofta justerar piloten kursen litet för att komma rätt och vi slängs hit/dit i stolarna. Vid 4X högra fart blir det 4X värre.
Jag tror inte en amatörpilot klarar av att precisionsnavigera i 3D och träffa en byggnad som hände 911. Speciellt inte i >800 km/h fart 200 m ö h. Och fràgan är om planet verkligen hàller ihop där? Boeing kunde inte svara pà fràgan eftersom planet inte var byggt för det ... och man har tydligen inte testat. Klart motorerna är dimensionerade att fà upp planet till 10 000 m ö h, och däruppe drar man ner pà drivkraften och kan flyga 1000 km/h. Inga problem. Luften är ju tunn! 0.3 kg/m3. Planet är byggt för det.
Men det är inte lika självklart att man kan göra det strax ovan marken där luften är tjock! 1.3 kg/m3. Motstàndet ökar betydligt. Man màste öka motorkraften till ... vad? Max? Hörs det? Klarar en amatörpilot det? Skall fràga Craig och 911Pilots om det.
Det hade ju annars varit enklare att sakta in litet före krascherna ... som inför en landning ... för att underlätta styrningen. Det är väl inget konspirativt med det?