2007-04-16, 22:12
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoesoldier
SLOB. Så du nekar att fema hitta ett ämne man aldrig sett i hus bränder för som inte borde vara där? hehe ok

Erik. Byggnaden kollapsade rakt ner genom luften utan nåt tog emot, det vet du själv. självklart var det explosioner från bomber som fick det att flyga ut tre hundra meter från sidan i luften och inte thermite. Hur skulle stålet kuna flyga ut annars? vilken kraft skulle ligga bakom det???. och allt stål som du vet blev iväg skickat till kina, nist fick undersöka ungefär 2%, rätt mycket dom fick undersöka tycker du inte?

Om denna stora kraft skulle komma ifrån bomber skulle det krävas en aningen kraftfulla och dessutom en hel jävla massa sånna bomber.

Men jag hör ingenting när WTC rasar.

Du kan ta och svara på min fråga nu förresten.
Citera
2007-04-16, 22:21
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Majava. http://www.patriotsquestion911.com/ Var e dina nist personer som står vid den officela historian? hehe. Nä jag vet även om nåt dom säger e fel eller dom ljugit o vägrar att berätta saker så kan dom sakerna vara sanna ändå hehe, inte så svårt att förstå varför du inte kan se att den officiella historian är en lögn när du tänker så. lol

Nejmen titta, vad överraskande: soldaten har inte kollat upp sina källor. Jag kollade på de 10 första personerna och av dem var det bara EN som trodde på insidejob. De övriga hade ingen tvekan om att det var Al Quaida. De var däremot kritiska mot att Bush-regeringen inte följt upp spår som pekade mot Saudiarabien, att de inte agerade tillräckligt mycket innan attacken etc. Läs igenom dina referenser först. Alltså kan du lika gärna sluta använda dig av 400-påståendet.
NIST-rapporten utgör den officiella förklaringen. Därför är det upp till DIG och endast DIG att bevisa att de som skrivit NIST-rapporten inte tror på den. Upp till bevis.
Citera
2007-04-16, 22:31
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
SLOB. Så du nekar att fema hitta ett ämne man aldrig sett i hus bränder för som inte borde vara där? hehe ok

Det var inte precis det jag var ute efter, men ja, det är inte ett "ämne man aldrig sett i hus bränder". Det är möjligvis ett ämne man inte tidigare specifikt tittat efter i bränder.

Och jag frågade dig också, med anledning av detta:

Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Och är "det" uteslutande kännetecken på thermite? Är det något thermite-exklusivt som hittades? Ett enkelt ja eller nej räcker, till att börja med.

Jag kan svara själv, nej, ämnet är järnsulfid, FeS, och det är definitivt inte unikt för thermite. Jag är inte metallurg, men järnsulfid är vad jag förstår järn och svavel i förening (nån som kan rätta mig om jag har fel?) NIST skriver om den svavel som hittades på specimen K-16 och C-115:

Citat:
Ursprungligen postat av NIST
As sulfur was not readily available in large amounts in the steel, an external source must have supplied this specie.

Poängen är att det stål som WTC tornen byggdes av, A36, innehåller väldigt lite svavel.

Dr Frank Greening skriver i artikeln jag tidigare länkade till:

Citat:
More labile forms of sulfur are found as additives or natural impurities in common workplace materials such as paper, wood and plastics. For example, wood contains up to 0.05 wt % sulfur, while vulcanized rubber may contain up to 5 wt % sulfur.

In the present context it is not simply the presence, but the mobility, of sulfur in the WTC that is of interest. In view of the nature of the WTC disaster it is clear that the fires provided a mechanism for the transfer of sulfur containing species from their various sources in the buildings to the surface of structural
steel members, thereby creating an environment favorable to sulfiding. We therefore need to consider the effects of the WTC fires on sulfur containing materials in the Trade Center buildings.

(...)
It is concluded that sulfur emissions from the combustion of typical live load materials such as furniture, paper, plastics, textiles, etc, were relatively small compared to sulfur emissions from more unconventional sources, including those involving diesel fuel for emergency power generation in WTC 7 and CaSO in gypsum wallboard used in WTC 1 & 2. Sulfur emissions from thermite/thermate are shown to be quite small compared to these sources.

Det jag frågade efter var vilka spår efter bomber. Det var du som påstod att FEMA hittat spår av thermite OCH bomber. Thermite är inte en bomb. Bomber är något annat. Så. Vilka spår av bomber hittade man alltså.

Citat:
Ursprungligen postat av Malmosoldier
nist fick undersöka ungefär 2%, rätt mycket dom fick undersöka tycker du inte?

NIST fick tillgång till all bråte och ägnade 18 månader åt att välja ut sample. Du hittar på igen.

/S
Citera
2007-04-16, 22:40
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Nejmen titta, vad överraskande: soldaten har inte kollat upp sina källor. Jag kollade på de 10 första personerna och av dem var det bara EN som trodde på insidejob. De övriga hade ingen tvekan om att det var Al Quaida. De var däremot kritiska mot att Bush-regeringen inte följt upp spår som pekade mot Saudiarabien, att de inte agerade tillräckligt mycket innan attacken etc. Läs igenom dina referenser först.

Det spännande är att jag och Bulawayo
diskuterade
just det några sidor bak... De har ju till och med Norm Mineta på listan och han är definitivt inte en truther.

/S
Citera
2007-04-16, 22:40
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Erik. Byggnaden kollapsade rakt ner genom luften utan nåt tog emot, det vet du själv. självklart var det explosioner från bomber som fick det att flyga ut tre hundra meter från sidan i luften och inte thermite. Hur skulle stålet kuna flyga ut annars? vilken kraft skulle ligga bakom det???. och allt stål som du vet blev iväg skickat till kina, nist fick undersöka ungefär 2%, rätt mycket dom fick undersöka tycker du inte?
Nej, den rasade inte rakt ner. Om du välter en stege som är fem meter lång, så förstör den växthuset fem meter bort. Våningsplanen rasade rakt ner, inte fasaden.

Citat:
Erik, vet bara mycket om sponsrad terrorism och sån historia, inte mycket utöver det. är bara intreserad av vigtiga saker. Vet ej vem det var, vem? och vad var det dom gjorde som fick han att avgå?.
Ta gärna del av alternativa historieskrivare, men då måste du ha vetskap om den som den stora massan anser vara normen. Det är just detta som har lurat folket igenom tiderna. Hitler utnyttjades folket bristande kunskaper, eller rättare sagt att han reviderade Tysklands egen historia för att få folket med sig. Inte helt olikt Steven Jones faktiskt.

Sedan var det såklart Richard Nixon som tvingades avgå efter avslöjande av Woodward och Bernstein. Och om jag ska vara ärlig trodde jag att du skulle kunna detta direkt, jag trodde jag tog en för enkel fråga. Detta SKA man ha kunskap om även om man i detalj inte kände till hela historien:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Watergateaff%C3%A4ren

Woodward lever för övrigt och är lika högaktuell nu som då. År 2004 släppte han boken Plan of attack som avslöjar många av maktens dolda intentioner i Irak, samt hur man använda 9/11 som en förevändning att gå i krig. Vad jag vill visa med detta är att om det hade funnits minsta lilla tecken på att USA själva hade legat bakom 9/11 så hade en stor del av den etablerade journalistkåren varit på scoopet som gamar.

Citat:
Erik "inte särskilt anmärkningsvärt" OK!, vi säger så. en kollaps hade kunat skjuta upp människo delar på tak långt bort och till andra ställen. okej. En fema fotograf fråga oxå hur kunde delar från byggnaden skjutis ivägg flera hundra meter in i andra byggnader.
Tja, var det delar av personer som arbetade inne i WTC, eller passagerare på planen? Var hittades delarna?
Citera
2007-04-16, 22:45
Bannlyst
En fråga ni jobbar inte för fox news???

Försöksdjur. "Om denna stora kraft skulle komma ifrån bomber skulle det krävas en aningen kraftfulla och dessutom en hel jävla massa sånna bomber. Men jag hör ingenting när WTC rasar." Så kan du svara på mina fråga nu var kraften som sköt ut stål 300 meter åt sidan kommit ifrån om det inte va bomber?. Och man hör en explosion precis när den rasar, sen finns det ju detta som e bevis på att bomber va där med.

Witness testimony about explosions prior to collapse.
Seismic data showing large explosion prior to collapse.
Sudden onset of collapse.
Presence of squibs.
Speed of collapse.
Symmetrical collapse.
Concrete pulverised into tiny particles, which could only have been caused by explosives.
Presence of molten steel in basement areas - including WTC7, not hit by a plane.
Photographic evidence of steel beams cut perfectly at an angle - as they would be in a controlled demolition.
Photographic evidence of molten steel on those steel beams.
The fact that the towers collapsed into their own footprints, even though the top of the South Tower had started to topple to one side before collapse initiated.

hehe

SLOB. aha så nist fick tillgång till allt? det vet du?. okej haha, nåt mer du vet om nist, du kanske jobbar där?
Citera
2007-04-16, 23:05
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
SLOB. aha så nist fick tillgång till allt? det vet du?. okej haha, nåt mer du vet om nist, du kanske jobbar där?

Nej, det kan jag naturligtvis inte med hundra procentighet vara säker på - alla kan ju vara köpta och styrda av rymdödlor, precis som tex Icke säger. Men de skriver själva:

Citat:
Ursprungligen postat av NIST
Within weeks of the destruction of the WTC, contractors of New York City had begun cutting up and removing the debris from the site. Members of the FEMA-sponsored and ASCE-led Building Performance Assessment Team, members of the Structural Engineers Association of New York, and Professor A. Astaneh-Asl of the University of California, Berkeley, CA, with support from the National Science Foundation, had begun work to identify and collect WTC structural steel from various recycling yard where the steel was taken during the clean-up effort. The Port Authority of New York and New Jersey (Port Authority) also collected structural steel elements for future exhibits and memorials.

Over a period of 18 months, 236 pieces of steel were shipped to the NIST campus, starting about six months before NIST launched its Investigation.

ASCE
vittnade också:

Citat:
There has been some concern expressed by others that the work of the team has been hampered because debris was removed from the site and has subsequently been processed for recycling. This is not the case. The team has had full access to the scrap yards and to the site and has been able to obtain numerous samples. At this point there is no indication that having access to each piece of steel from the World Trade Center would make a significant difference to understanding the performance of the structures.

Så ingen av de organisationer som sysslade med de olika utredningarna uttrycker någonstans att deras arbete förhindrats.

/S
Citera
2007-04-16, 23:06
Bannlyst
Vad sa Debunkers om squibs?? att det var för "pankak teorin" vad har nist sagt om pankak teorin sedan? att den inte stämmer.
Citera
2007-04-16, 23:07
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Vad sa Debunkers om squibs?? att det var för "pankak teorin" vad har nist sagt om pankak teorin sedan? att den inte stämmer.

Sa "de"? Jag har förstått att fönstren gick sönder bland annat eftersom luften trycktes ihop och pressades ner genom byggnaden.

Ingen har fö sagt att våningsplanen inte trycktes ihop - det är det rätt uppenbart att de gjorde. NIST sa att "pancaketeorin" inte svarade för initeringen av kollapsen.

/S
Citera
2007-04-16, 23:13
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
En fråga ni jobbar inte för fox news???

Försöksdjur. "Om denna stora kraft skulle komma ifrån bomber skulle det krävas en aningen kraftfulla och dessutom en hel jävla massa sånna bomber. Men jag hör ingenting när WTC rasar." Så kan du svara på mina fråga nu var kraften som sköt ut stål 300 meter åt sidan kommit ifrån om det inte va bomber?. Och man hör en explosion precis när den rasar, sen finns det ju detta som e bevis på att bomber va där med.

Presence of squibs.
Speed of collapse.
Symmetrical collapse.
Concrete pulverised into tiny particles, which could only have been caused by explosives.
Presence of molten steel in basement areas - including WTC7, not hit by a plane.
Photographic evidence of steel beams cut perfectly at an angle - as they would be in a controlled demolition.
The fact that the towers collapsed into their own footprints, even though the top of the South Tower had started to topple to one side before collapse initiated.

hehe

När man river en byggnad så smäller det jävligt högt flera sekunder innan det rasar. Det visade jag tidigare idag.

När WTC kollapsar så hör man inga smällar:
http://youtube.com/watch?v=e1oRLWlvGbg
http://youtube.com/watch?v=J1VlI-4jNf8
http://youtube.com/watch?v=0PlCUrUbYgE

Om stålbalkar skulle flyga 300 meter med hjälp av bomber, ja då jäklar skulle det ha låtit.

EDIT: Förresten reporten i den här videon, http://youtube.com/watch?v=-rm475q3qWc, är inte det samma som i video nummer två jag postade? Isåfall överlevde han den rackaren
Citera
2007-04-16, 23:14
Bannlyst
SLOB, dom skapades inte av pankak teorin, och det är kännetecken av bomber. dom hade inte skapat annars. och vilken kraft kan skjuta ut stål 300 meter åt sidan förutom bomber vilken?.

Presence of squibs.
Speed of collapse.
Symmetrical collapse.

allt det e bevis för bomber
Citera
2007-04-16, 23:16
Bannlyst
försöksdjur det finns video klipp i 9-11 mysteris när det hörs. inget snack om saken det hörs, finns andra klipp med där det hörs. det hörs för fan till och med innna kollapsen finns klipp där det hörs mer än en gång långt innan det kollapsar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in