Citat:
Ursprungligen postat av Malmoesoldier
Elgiganten. du borde söka jobb hoss nist för du är bra på att säga saker utan backa upp det med vetenskap och fakta
Detta är ännu roligare än förra gången, det måste vara skåningen Adde Malmberg jag försöker föra en diskussion med.
Menar du allvar med din text ovan? Du mannen /kvinnan som inte vet skillnaden mellan km/h och mph. Inte vet vilken effekt thermite och vatten har, inte har en aning om hur man startar en kemisk reaktion med thermite.
Som sagt stor humor från dig "Adde"
Citat:
Påstog jag nånstanns i mitt inlägg att brandbekämpningen var onödig? Nej. Vad jag sa är det ändrar inte faktan att STÅLET utsattes för 700C vilket det gjorde!. vad har att dom släkte elden med saken att göra?
Du förstog nog jag menna byggnader som world trade och den typen av byggnader och inte en sommar stuga lol. så det ändrar inte faktan att stål skyskrapor har brunnit i höga temperaturer länge utan stålet tagit skada.
DU påstod att elden inte kom upp i högre temperatur än 700°C då det brann i WTC förra gången.
Jag BEVISADE för dig att det inte finns något samband med detta då den elden bekämpades från början så den kom inte upp i högre temperaturer än den 9/11. Dessutom så är det nog läge för dig och bevisa att dom mätte upp 700°C vid den branden.
Vad står det då om den branden.
On February 13, 1975, the WTC North Tower was beset by a fire which spread over nearly half of the 11th floor. The fire spread to other floors through openings in the floor slabs which were used to carry phone wires. The fires on other floors were extinguished almost immediately, and the main fire was put out in a few hours. Fireproofing protected the steel from melting and there was no structural damage to the tower. This event led to the instalation of a sprinkler system in both towers. Firefighters claim that had the sprinklers been installed when the tower was built, the fire probably would not have spread as much as it did. Other than the damage caused by the fire, a few floors below suffered water damage from the extinguishing of the fires above.
Så vad är det för jämförelse DU vill göra mellan dessa 2 händelser?
Om du vill bekräfta dina spyor du sprider här på FB är dom helt värdelösa som jämförelser.
Vid släckning med vatten tar man bort värmen från branden. Värme vet du väl är en av 3 förutsättningar för brand. Du angav en temperatur som inte är bevisad och jag talade om att man med hjälp av vatten SÄNKER temperaturen.
Citat:
Du förstog nog jag menna byggnader som world trade och den typen av byggnader och inte en sommar stuga lol. så det ändrar inte faktan att stål skyskrapor har brunnit i höga temperaturer länge utan stålet tagit skada.
Självklart förstod jag det, men nu sitter du med skägget i brevlådan då du inte kan ta fram en liknande byggnad som blivit utsatt för att ett flygplan kraschar in i det med en hastighet över 800 km/h inte mph och sedan brunnit så är jämförelsen värdelös. För ingen egen tänkande person påstår att WTC 1 o 2 har rasat pga brand. Det har DU däremot påstått att vi egen tänkare gör, vilket är ytterligare en spya du levererat.
Har du läst dokumentet från luftfartsverket än?
Den där det står att Flygbränsle (inte bensin) uppnåt OFTA temperaturer på 1000°C.
Men jag förstår att du vill undvika den skriften.
Och apropå undvika, NIST rapporten som i flertalet fall talar om temperaturer i husen som kommer upp i 1000°C. Den är det inte läge att citera den mer va?