2007-06-27, 09:01
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heiwa
Tycker du är lite OT. De första vittnena pà platsen ser, enligt media, inga vrakrester nàgonstans, känner krutrök, och meddelar att de tror att en bomb exploderat. Skadan i väggen tyder ocksà pà det. Videobilderna av kraschen verkar vara förfalskade (fel datum och tid, t.ex. och solen verkar stà lite làgt = för lànga skuggor kl. 9.37, och eldspyramiden verkar vara Hollywood - 100 meter ut pà gräsmattan.)
Làngt senare meddelas vilka de döda inne i Pentagon var och deras jobb - internrevision och sökning efter försvunna triljoner. Vem säger att de var omutbara eller mutbara? Spelar ingen roll - enklare att mörda dem - om syftet var det.
Och mycket làngt senare meddelas att man hittat flygplansvrakrester inne i Pentagon = gott om tid att manipulera den uppgiften.
Hur vet du att platsen var övervakad nätterna efter kraschen? Och i princip behöver man inte lägga ut nàgra vrakrester alls - det är ju bara foton som visats upp, som kan manipuleras hur lätt som helst.
Du verkar vara en foliehatt som tror pà vilka konspirationer som helst, t.ex. att UBL fixade till det hela. Fullständigt absurt enligt min mening. Varför ville UBL mörda internrevisorer i Pentagon?

Eller var det bara en tillfällighet? De ràkade stà i vägen? Jag tror inte pà sàdana tillfälligheter. Speciellt inte efter en sà urusel rapport som 9/11 Commission hittat pà.

Vet du då jag är på ett så strålande humör så kör jag frågorna en gång till. Gör åtminstonde ett försök att besvara dem med fakta. Om det fanns gott om tid att plantera vrakrester, bra. Jag köper det om du kan peka ut mellan vilka klockslag "ingen såg".

Ursprungligen postat av KimNeilJung
Fråga: Du gav inte någon lista på de här revisorerna
Ditt svar: De döda i Pentagon finns listade hos FBI, Internet, etc.
Ok, ta fram den här listan där deras yrken omnämns. Och att ange "internet" som källhänvisning visar hur god kontakt du har med riktiga akademiker.

Fråga: Du har ingen demoleringsexpert som styrker ditt påstående om bomber i Pentagon.
Ditt svar: Hàlet i Pentagon ... massor av olika personer tror inte AA77 orsakade det. Att det helt enkelt sprängdes har aldrig utretts. Konstigt? Det är ju den enklaste förklaringen som de flesta vittnen som var pà plats direkt efteràt tror pà.

Nämnde du någon demoleringsexpert? Nej, du klarade inte av det. Istället hänvisar du till en massa andra foliehattar som baserar sina åsikter på samma lösa grunder som du.

Fråga: Du förklarade inte varför revisorer i Pentagon är fullständigt omutbara när resten av de hundratals personer som måste varit inblandade i konspirationen tydligen håller tyst.
Ditt svar:Omutbara personer mördas naturligtvis ... det finns massor av folk som ställer upp pà det. Och de vet att hàlla tyst. Händer tydligen även i Sverige.
Ditt andra svar
Làngt senare meddelas vilka de döda inne i Pentagon var och deras jobb - internrevision och sökning efter försvunna triljoner. Vem säger att de var omutbara eller mutbara? Spelar ingen roll - enklare att mörda dem - om syftet var det.
Så man mördar dem genom att bygga in bomber i Pentagon för att senare fejka att ett flygplan flög in i kåken?
Jag vet att du just gav upp på den här punkten. Rakryggade människor skriver att de har gjort fel eller missbedömt saken.
Men jag är fortfarande nyfiken på varför du säger emot dig själv.Återigen. Varför är just Pentagons revisorer omutbara? Du påstod ju förrgår att det var extra lätt att muta anställda i Pentagon. Förklara vad du menar. Och vilka är de här personerna i sverige du dillar om? Vad har de med den här diskussionen att göra? Eller ville du påvisa att det förekommer mutor i sverige? Ja, vi vet det. Är sverige inblandat i 9/11-konspirationen?

Fråga:Du förklarar inte hur man placerar ut flygplansrester utan att någon tycker det är märkligt att man kör dit skrot istället för att göra tvärtom.
Ditt svar: Falska spàr läggs naturligtvis ut när ingen ser det!
När ingen ser det? Platsen svärmar av poliser, brandmän och vittnen sekudner efter kraschen. Ok, ge mig en tidpunkt efter Pentagonkraschen när "ingen såg det". En exakt tidsrymd. Mellan vilka klockslag såg "ingen" att man planterade ut ett par ton vrakdelar? "över natten" är inte ett bra svar. Sitter du och klockar sekunder i en FDR kan du säkert besvara den här frågan med samma exakthet. Hittills har du högst svävande antaganden som du hittat på för att hålla ihop din konspiration.

Edit: tack Erik. Missade hur kul det där var:
Citat:
Du verkar vara en foliehatt som tror pà vilka konspirationer som helst, t.ex. att UBL fixade till det hela. Fullständigt absurt enligt min mening. Varför ville UBL mörda internrevisorer i Pentagon?
MUahahahahahaha!!!!
Citera
2007-06-27, 09:01
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Tycker du är lite OT. De första vittnena pà platsen ser, enligt media, inga vrakrester nàgonstans, känner krutrök, och meddelar att de tror att en bomb exploderat.
Vilka?

Citat:
Och mycket làngt senare meddelas att man hittat flygplansvrakrester inne i Pentagon = gott om tid att manipulera den uppgiften.
När?

Citat:
Hur vet du att platsen var övervakad nätterna efter kraschen? Och i princip behöver man inte lägga ut nàgra vrakrester alls - det är ju bara foton som visats upp, som kan manipuleras hur lätt som helst.
Det finns mängder av bilder på privatpersoner direkt efter attacken som står på vägen och ser på det arbete som görs. Konstigt att ingen av dessa trätt fram och sagt att det minsann inte fanns några flygplansrester.

Citat:
Citera
2007-06-27, 10:32
Medlem
Pads avatar
Citat:
Mina uppgifter som antyder en lokal explosion pga sprängmedel, inga flygplansdelar i Pentagon, etc., är naturligtvis beskrivna i media dagarna efter Pentagonsmällen mha ett otal vittnen. Allt finns pà Internet eller i hard copy fràn tidningar. Ingen av dessa vittnen kände till AA77 utan rapporterade vad de sett och luktat.
De har mycket större värde enligt min mening än andra mystiska vittnesuppgifter som dyker upp senare som stöd àt UBL-konspirationen (AA77) som mànga foliehattar tror pà.
9/11 Commission report är bara en äventyrsbok som beskriver UBL-konspirationen (inga bevis -allt hemligt pga national security) och aldrig bedömer uppgifterna fràn vittnena som var i Pentagon strax efter smällen och aldrig noterade ett plan, plandelar, etc. utan nàgot helt annat.

Och fortfarande inte sugen på att göra upp med de gamla frågeställningarna där du blivit slagen på fingrarna? Du vet, in-flightphones, passagerarlistor, frånvaron av vägg på gräsmattan (som det ju skulle varit om sprängmedel var gömt på insidan)... Ja, kort sagt alla de faktafel du blivit beslagen med? Du känner inget behov alls av att medge när du haft fel eller lägga fram konkreta bevis för motsatsen?

Jag tycker för övrigt att det är jättekul att du avfärdar Kim som OT för att han pekar ut logikbristerna i ditt resonemang. Stor humor!
Citera
2007-06-27, 10:41
Medlem
Citat:
Hàlet i Pentagon ... massor av olika personer tror inte AA77 orsakade det.

Du har ju ett ganska stort problem med trovärdighet här.....(eller du kanske inte har det själv...)
Ett stort antal personer som var där såg ju verkligen AA77 flygas in i Pentagon
Ett (kanske) stort antal personer som inte var där tror inte att AA77 orsakade skadorna på Pentagon.

Varför skall man sätta större tilltro till den andra gruppen personer?

Ett antal konspirationstroende har ju nu börjat drömma om något slags rättegång mot myndighetspersoner i USA.
Inför en sådan borde det ju vara läge att s.a.s. "samla ihop sig lite" och fundera på (och gärna presentera) något som skulle hålla i en sådan tänkt rättegång.
Har inte sett något hittills!

/T
Citera
2007-06-27, 12:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Du har ju ett ganska stort problem med trovärdighet här.....(eller du kanske inte har det själv...)
Ett stort antal personer som var där såg ju verkligen AA77 flygas in i Pentagon
Ett (kanske) stort antal personer som inte var där tror inte att AA77 orsakade skadorna på Pentagon.

Varför skall man sätta större tilltro till den andra gruppen personer?

Ett antal konspirationstroende har ju nu börjat drömma om något slags rättegång mot myndighetspersoner i USA.
Inför en sådan borde det ju vara läge att s.a.s. "samla ihop sig lite" och fundera på (och gärna presentera) något som skulle hålla i en sådan tänkt rättegång.
Har inte sett något hittills!

/T

Jag har inga problem. Ett stort antal vittnen, inkl. brandchefen, sàg inga vrakrester inne i Pentagon. Allt enligt tidiga mediauppgifter. Samma vittnen kände krutlukt. Man skall ha tilltro till dessa vittnen eftersom de uttalar sig direkt pà olycksdagen och knappast kan ha utsatts för pàverkan. Skadan/det lilla hàlet i väggen verkar, enligt min mening, har orsakats av en riktad sprängladdning i väggen.
Inte ett enda vittne har sett AA77 flyga in i Pentagon. De kanske har sett nàgot flyga in i (förbi) Pentagon och sedan blivit upplysta att det var AA77 men dà blir det tillrättalagt. En pilot i lastplan säger att han sàg AA77 flyga in i Pentagon ... men kanske han blev upplyst om det ocksà? AA77 försvann borta i västra Virgina och har inte setts/identifierats sedan dess.
Vittnen pà gatan, flera hundra meter fràn Pentagon, sàg inga vrakdelar utanför. Jag tycker att FBI slarvat litet med brottsplatsundersökning och vittnesförhör. Och sàllat bort allt som inte stämmer med deras konspirationsteori, dvs rent foliehattbeteende.
Inga seismologiska institut har noterat att ett tungt flygplan kraschat i Pentagon kl. 09.37 men kan ha missat en riktad sprängladdning i väggen som fyras av i horisontalled. Skadorna var ju ganska smà. En FDR som FBI presenterar hittats i Pentagon och som analyserats av NTSB visar inte ett plan som flyger in i Pentagon. Pinsamt.

http://pilotsfor911truth.org/amrarticle.html är en ny länk om telefoner ombord AA77. Läser man noga refereras till en person som vet, eftersom denna tyska journalist ringde upp bàde Boeing och AA 2002 och undrade om deras Boeing 757 (AA77) hade telefoner i armstöden, vilket märke och vem som hade installerat dem. Boeing hade aldrig installerat nàgra telefoner i AA:s 757a och AA bekräftade att inga telefoner hade installerats senare. Det finns inga uppgifter att nàgra telefonsamtal nàgonsin ringts fràn AA:s 757or.

Anhöriga till döda i 9/11 är helt förtvivlade. Begär det faktauppgifter ges de bara obevisade sagohistorier av myndigheterna som de ombeds tro pà. Annars är de terrorister. Mycket ovänligt beteende, faktiskt.
Citera
2007-06-27, 13:06
Medlem
Citat:
Jag har inga problem. Ett stort antal vittnen, inkl. brandchefen, sàg inga vrakrester inne i Pentagon. Allt enligt tidiga mediauppgifter. Samma vittnen kände krutlukt. Man skall ha tilltro till dessa vittnen eftersom de uttalar sig direkt pà olycksdagen och knappast kan ha utsatts för pàverkan.
Just det faktum att dom uttalar sig på olycksdagen utgör ett stort problem(för dig, även om du inte är kapabel att förstå det...).
Dom har ju just sett (resultatet av) något mycket uppskakande, brända lik, raserat Pentagon, hysteriska människor etc.
Vittnesutsagor i en sådan situation kan bli mycket färgade av vad ens sinnen just tvingats uppleva.
Krävs mycket arbete av skolat folk för att reda ut vad dom egentligen, verkligen sett.
Vittnespsykologi är ju inte för inte en erkänd vetenskap.
Nu är ju vetenskap inte så mycket för er konspirationstroende, ni lägger ju som synes gärna upp det hela på "andra bogar"...

/T
Citera
2007-06-27, 13:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Just det faktum att dom uttalar sig på olycksdagen utgör ett stort problem(för dig, även om du inte är kapabel att förstå det...).
Dom har ju just sett (resultatet av) något mycket uppskakande, brända lik, raserat Pentagon, hysteriska människor etc.
Vittnesutsagor i en sådan situation kan bli mycket färgade av vad ens sinnen just tvingats uppleva.
Krävs mycket arbete av skolat folk för att reda ut vad dom egentligen, verkligen sett.
Vittnespsykologi är ju inte för inte en erkänd vetenskap.
Nu är ju vetenskap inte så mycket för er konspirationstroende, ni lägger ju som synes gärna upp det hela på "andra bogar"...

/T

Sà dessa uppskrämda och förvirrade vittnen är inte tillförlitliga, menar du? Sà de ser inte alla vrakrester, mm. Det behövs skolat folk, experter, att tolka deras vittnemàl. Kom igen! Hitta pà nàgot bättre.
Citera
2007-06-27, 14:01
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Anledningen varför jag tvivlar pà alla uppgifter är att jag inte tror nàgon pilot i världen skulle kunna flyga en Boeing 757 i full fart rätt in i en làg byggnad typ Pentagon som föreslàs. Dels pga intereferens mellan mark/flygplan (det kraschar tidigare om man kommer sà nära marken), dels att flygplanets egna varningssystem sätter stopp när man närmar sig marken utan landningsställ utfällda och med för hög fart. Datorerna tar över ... och höjer planet över marken ... och meddelar piloten det. Piloten kan bara se pà. Eller som president Moubarak av Egypten sa: It must have been a hell of pilot to fly like that!

AB

OJ va fel man kan ha. Tar datorerna över? Det var det dummaste jag hört. Nej en B757 gör inga "undanmanövrar" alls på egen hand om A/Pn är avslagen. Larm Ja, respons Nej.
Och JO det är fullt möjligt att flyga så. Se tidigare inlägg i denna tråd. Det krävs mycket god kunskap, känsla för typen och tur, men det går.
Citera
2007-06-27, 14:01
Medlem
TEOs avatar
Citat:
Sà dessa uppskrämda och förvirrade vittnen är inte tillförlitliga, menar du? Sà de ser inte alla vrakrester, mm. Det behövs skolat folk, experter, att tolka deras vittnemàl. Kom igen! Hitta pà nàgot bättre.

Och du skall vara haveriutredare och känner inte till problematiken runt vittnesmål. Nej de är inte tillförlitliga. Vad de faktiskt ser och vad de tror sig se är två skilda saker vet du inte det.
Citera
2007-06-27, 14:14
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Jag har inga problem. Ett stort antal vittnen, inkl. brandchefen, sàg inga vrakrester inne i Pentagon. Allt enligt tidiga mediauppgifter. Samma vittnen kände krutlukt. Man skall ha tilltro till dessa vittnen eftersom de uttalar sig direkt pà olycksdagen och knappast kan ha utsatts för pàverkan. Skadan/det lilla hàlet i väggen verkar, enligt min mening, har orsakats av en riktad sprängladdning i väggen.
Krut? Du menar att konspiratörerna använde sig av krutbomber? Krut har en rätt långsam energiutveckling jämfört med moderna sprängämnen. Och om de har byggt in bomberna i samband med renoveringen låter det ännu mer korkat. Krut är en färskvara. Risken för självantändning ökar kraftigt ju längre tid du förvarar det.
Citat:
Inte ett enda vittne har sett AA77 flyga in i Pentagon. De kanske har sett nàgot flyga in i (förbi) Pentagon och sedan blivit upplysta att det var AA77 men dà blir det tillrättalagt. En pilot i lastplan säger att han sàg AA77 flyga in i Pentagon ... men kanske han blev upplyst om det ocksà?
Eller så talar han sanning och du har fel?
Citat:
AA77 försvann borta i västra Virgina och har inte setts/identifierats sedan dess.
Du har missat att det körde in i Pentagon? Om det inte gjorde det. Vart tog det vägen då? Ge oss en bättre, bevisad, förklaring

Det är för mig fullständigt obegripligt hur du kan tro att Pentagon sprängdes när du har absolut ingenting i bevisning. Jag håller bomberna i WTC troligare än att Pentagon sprängdes. Det enda du rapar upp är antaganden och spekulationer. För ingen av er kan förklara när vrakresterna från AA77 planterades i Pentagon. Ni gissar att det fanns tid då "ingen såg". Men bryr ni er om att kontrollera om ni har rätt? Oh no. Ni nöjer er med att anta att det fanns tid. För om det inte gjorde det har ni ingen konspiration.
Citera
2007-06-27, 16:42
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Jag har inga problem. Ett stort antal vittnen, inkl. brandchefen, sàg inga vrakrester inne i Pentagon

Vilka vittnen sa exakt vad i vilket sammanhang?
Citat:
Samma vittnen kände krutlukt.

Hur många, vilka och var. Jag har bara hitta två - varav åtminstone ett hävdar att ett plan träffade Pentagon. Inget av de två vittnena var sprängämneskunniga.

Citat:
En pilot i lastplan säger att han sàg AA77 flyga in i Pentagon ... men kanske han blev upplyst om det ocksà?

Han följde planet, såg det träffa och sa det omedelbart i samband med träffen över radion. Han såg inget plan fortsätta över Pentagon. Hade det planet också Harry Potters osynlighetskappa på sig?

Citat:
Vittnen pà gatan, flera hundra meter fràn Pentagon, sàg inga vrakdelar utanför.

Vilka vittnen uttalar sig om det?

Citat:
En FDR som FBI presenterar hittats i Pentagon och som analyserats av NTSB visar inte ett plan som flyger in i Pentagon. Pinsamt.

Jo, det gör den. De enda som tror något annat är JDX, Merc och Lyte. Inte ens LC-posset tror på No-plane teorin. Tja, förutom haveriutredare Heiwa då.

Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Det är för mig fullständigt obegripligt hur du kan tro att Pentagon sprängdes när du har absolut ingenting i bevisning.

Jag gissar på för mycket tv.

EDIT:

Tillverkas verkligen cordite fortfarande?

Wiki:

Citat:
Cordite is now obsolete and it is no longer produced. Production ceased in the United Kingdom, around the end of the 20th century, with the closure of the last World War II Cordite factory, ROF Bishopton. However, Cordite propellant may still be encountered in the form of legacy ammunition dating from World War II onwards

Vad jag förstår användes cordite dessutom i ammunition, inte i sprängmedel.

/S
Citera
2007-06-27, 19:11
Medlem
Dolphins avatar
Att någon kan tro på att en Boeing 757 kan flyga in i Pentagon utan att lämna några videosekvenser eller bildbevis på vrakdelar utanför är en gåta.
Snacka om hattar med flerdubbel folio.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in