2007-05-12, 12:44
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Sa dom att det var lava?

Det missade jag, Ooops.

Är det säkert? För det kan jag inte minnas, däremot sa de att det VAR smält stål, inte SOM smält stål, eller hur?

Elgiganten påpekade detta för dig för några sidor sedan.
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Sen skall du nog ta och se filmsnutten igen för det finns brandmän som beskriver vulkanisk lava också, men det tog du bekvämt för dig INTE upp, undrar varför???
Rapporterar de lava finns det alltså också en möjlighet att det var lava.
Således. Skall vi föra upp vulkanutbrott pålistan av troliga orsaker?

Eller kan det t o m vara omöjligt och/eller orealistiskt att tro det? Kom ihåg, väljer du den dörren så måste du även ifrågasätta rapporterna om smält stål.

Citat:
Ursprungligen postat av johanfannsredan
Jag har en fråga som jag inte fått något bra svar på. Det bästa jag har fått är "eftersom det är bevisat att det fanns bomber i WTC så är det bevisat att det finns bomber som klarar av sådana temperaturer", och det är ju inget godtagbart svar.

I den här filmen på YouTube, tagen från Zembla-filmen som är en väldigt objektiv och bra film, berättar en Holländsk (?) demoleringsexpert vad han tycker om WTC1&2-kollapserna. Han tvekar inte en sekund på att det var en vanlig kollaps utan bomber.
Han säger att man skulle ha varit tvungna att ha bomber precis där planet träffade för att kollapsen skulle se ut som den gjorde om man hade bomber inblandade. Det finns dock två problem med det. Utlösare skulle ha smällt av bomberna vid 320 grader C, temperaturer som elden uppnådde även enligt foliehattar. Bomber brinner också sönder i eld vilket gör att bomberna omöjligt skulle ha klarat av att vara där det brann.
Hur förklarar en som tror på bombteorin det?
Bra fråga. Jag vill också höra en förklaring.
Citera
2007-05-12, 12:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Elgiganten påpekade detta för dig för några sidor sedan.

Rapporterar de lava finns det alltså också en möjlighet att det var lava.

Frågar fortfarande, sa dom att det VAR lava?

Gå tillbaka och titta.

(så lätt vrider du inte bort deras vittnesmål, tyvärr)

Hörde du vittnesmål om ost också?
Citera
2007-05-12, 12:49
Medlem
Pads avatar
Citat:
Jag har en fråga som jag inte fått något bra svar på. Det bästa jag har fått är "eftersom det är bevisat att det fanns bomber i WTC så är det bevisat att det finns bomber som klarar av sådana temperaturer", och det är ju inget godtagbart svar.

I den här filmen på YouTube, tagen från Zembla-filmen som är en väldigt objektiv och bra film, berättar en Holländsk (?) demoleringsexpert vad han tycker om WTC1&2-kollapserna. Han tvekar inte en sekund på att det var en vanlig kollaps utan bomber.
Han säger att man skulle ha varit tvungna att ha bomber precis där planet träffade för att kollapsen skulle se ut som den gjorde om man hade bomber inblandade. Det finns dock två problem med det. Utlösare skulle ha smällt av bomberna vid 320 grader C, temperaturer som elden uppnådde även enligt foliehattar. Bomber brinner också sönder i eld vilket gör att bomberna omöjligt skulle ha klarat av att vara där det brann.

Värt att notera är att det här är samme demoleringskille som pratade om wtc7 och sa att det såg ut som en kontrollerad demolering efter att ha fått en hastig genomgång av kollapsen. Jag är som sagt intresserad av vad han säger om sjuan idag när han fått mer data att göra sina bedömningar på.

Jag har också ett antal gånger frågat de konspirationstomtar som hänger här och tror att allt sprängdes och gärna pekar ut hans uttalanden om sjuan vad de tror om hans bedömning av tornen... Det blir alltid en massiv tystnad då, undrar varför?

Någon som hittat färskare källor från honom? Jag har provat Wikipedia och lite googling, men man drunknar ju i skräp.
Citera
2007-05-12, 12:54
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Frågar fortfarande, sa dom att det VAR lava?

Gå tillbaka och titta.

(så lätt vrider du inte bort deras vittnesmål, tyvärr)

Hörde du vittnesmål om ost också?
Nej de sa att det såg ut som lava. Dessvärre har jag inga kunskaper om brandmännens kunskaper i geofysik och kan inte bedöma huruvida de med vetenskaplig exakthet kan bedöma detta. Men det kanske du kan ge mig info om?
Men detta förändrar väl inte frågan? Även om det var ett snyggt försök att ducka.
Det finns en massa vittnen som rapporterar att det lät som bomber. Det finns brandmän som rapporterat att de såg något som såg ut som lava. Du har lyssnat på vittnen som hör explosioner. Du har lyssnat på brandmän som rapporterar att de såg stål.
Du får jättegärna säga att det är jävligt otroligt, i princip omöjligt, att det skedde ett vulkanutbrott under WTC 9/11 och att du helt avskriver den teorin. Men som sagt, gör du det så måste du även ifrågasätta rapporterna om att de såg smält stål.
Citera
2007-05-12, 12:56
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:

Jag tror ju naturligtvis inte på att det var bomber, men ditt fina inlägg visar även på hur ologiskt det skulle vara att exakt fälla tornen då dom fälldes. Men rent tekniskt så kan man väl bygga in dom i lådor gjorda av CC (carbon carbonfiber) Kol kolfiber. Detta material sitter längst fram i nosen och på vingframkanten på rymdfärjan, detta material tål temperaturer upp till 2000° C.
Men återigen så hamnar vi bortom all logik och sunt förnuft. Men det gäller tydligen vara "öppen" till ALLT som passar in på konspirationen stänga igen allt som kommer från vetenskapsmän.
Citera
2007-05-12, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Värt att notera är att det här är samme demoleringskille som pratade om wtc7 och sa att det såg ut som en kontrollerad demolering efter att ha fått en hastig genomgång av kollapsen. Jag är som sagt intresserad av vad han säger om sjuan idag när han fått mer data att göra sina bedömningar på.

Precis. Det han säger i Zembla-filmen var ju utan att få veta vilken byggnad det var och vilka skador den hade fått. Nu när han vet att den var skadad av bråte från WTC1&2.

Det finns dock samma problem i sjuan som i 1&2. Det brann ju i huset, hur klarade bomberna det? En bomb i källaren räcker ju inte ens på byggnader mindre än WTC7, t.ex. på Landmark Tower så var man ju tvungna att ha bomber på i princip varje våning eller i alla fall i närheten och då har vi ju samma problem som i WTC1&2.

Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Någon som hittat färskare källor från honom? Jag har provat Wikipedia och lite googling, men man drunknar ju i skräp.

Skulle det här kunna vara hans företag? Prova skicka ett mail.
Citera
2007-05-12, 13:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Nej de sa att det såg ut som lava. Dessvärre har jag inga kunskaper om brandmännens kunskaper i geofysik och kan inte bedöma huruvida de med vetenskaplig exakthet kan bedöma detta. Men det kanske du kan ge mig info om?
Men detta förändrar väl inte frågan? Även om det var ett snyggt försök att ducka.
Det finns en massa vittnen som rapporterar att det lät som bomber. Det finns brandmän som rapporterat att de såg något som såg ut som lava. Du har lyssnat på vittnen som hör explosioner. Du har lyssnat på brandmän som rapporterar att de såg stål.
Du får jättegärna säga att det är jävligt otroligt, i princip omöjligt, att det skedde ett vulkanutbrott under WTC 9/11 och att du helt avskriver den teorin. Men som sagt, gör du det så måste du även ifrågasätta rapporterna om att de såg smält stål.

Eftersom de var så säkra på att det rörde sig om smält stål, så finns ju chansen att de har sett smält stål förut?

Därmed inte sagt att det är så, givetvis.

Men jag anser inte att det är SÅ osannolikt att det som de såg kan ha varit smält stål.

Är det en vulkan placerad under WTC?

Kan du visa mig något hållbart bevis för det?
Citera
2007-05-12, 13:05
Bannlyst
Citat:
Jag tror ju naturligtvis inte på att det var bomber, men ditt fina inlägg visar även på hur ologiskt det skulle vara att exakt fälla tornen då dom fälldes. Men rent tekniskt så kan man väl bygga in dom i lådor gjorda av CC (carbon carbonfiber) Kol kolfiber. Detta material sitter längst fram i nosen och på vingframkanten på rymdfärjan, detta material tål temperaturer upp till 2000° C.
Men återigen så hamnar vi bortom all logik och sunt förnuft. Men det gäller tydligen vara "öppen" till ALLT som passar in på konspirationen stänga igen allt som kommer från vetenskapsmän.

Man behöver vare sig utesluta det ena aller det andra. Man kan lita på både vittnesmål OCH veteskapsmän.

För mig finns inget antingen eller i den här frågan.

Försök att förstå det.

- Är ni inte med oss är ni emot oss

Vem sade så?
Citera
2007-05-12, 13:05
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Eftersom de var så säkra på att det rörde sig om smält stål, så finns ju chansen att de har sett smält stål förut?

Brandmännen säger ju vulkan och lava också, så att dom skulle vara säkra på stål finns det inget bevis för.
Citera
2007-05-12, 13:08
Bannlyst
Citat:
Brandmännen säger ju vulkan och lava också, så att dom skulle vara säkra på stål finns det inget bevis för.

Säger de att det VAR en vulkan och lava?

De säger att det VAR smält stål!

Har jag fel?

Om inte, varför tar du upp saken?
Citera
2007-05-12, 13:09
Medlem
Citat:

Det låter ju helt klart som att det vore mycket lättare och billigare för dom påstådda "sionisterna" som tydligen låg bakom att bara fixa plan och flyga in dom i WTC eftersom det finns beräkningar på att det är möjliga att fälla tornen med plan så som dom flögs in än att specialkonstruera demoleringskit och fixa flera hundra män för att hinna med det på veckan innan 9/11 (eftersom det fanns bombhundar strax före 11 september) och sedan smälla av dom så tyst att ingen märkte det.
Citera
2007-05-12, 13:13
Medlem
nollans avatar
Citat:
Det låter ju helt klart som att det vore mycket lättare och billigare för dom påstådda "sionisterna" som tydligen låg bakom att bara fixa plan och flyga in dom i WTC eftersom det finns beräkningar på att det är möjliga att fälla tornen med plan så som dom flögs in än att specialkonstruera demoleringskit och fixa flera hundra män för att hinna med det på veckan innan 9/11 (eftersom det fanns bombhundar strax före 11 september) och sedan smälla av dom så tyst att ingen märkte det.
Bombhundarna var köpta!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in