Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Sa dom att det var lava?
Det missade jag, Ooops.
Är det säkert? För det kan jag inte minnas, däremot sa de att det VAR smält stål, inte SOM smält stål, eller hur?
Det missade jag, Ooops.

Är det säkert? För det kan jag inte minnas, däremot sa de att det VAR smält stål, inte SOM smält stål, eller hur?
Elgiganten påpekade detta för dig för några sidor sedan.
Citat:
Rapporterar de lava finns det alltså också en möjlighet att det var lava.
Ursprungligen postat av ElGiganten
Sen skall du nog ta och se filmsnutten igen för det finns brandmän som beskriver vulkanisk lava också, men det tog du bekvämt för dig INTE upp, undrar varför???

Således. Skall vi föra upp vulkanutbrott pålistan av troliga orsaker?
Eller kan det t o m vara omöjligt och/eller orealistiskt att tro det? Kom ihåg, väljer du den dörren så måste du även ifrågasätta rapporterna om smält stål.
Citat:
Bra fråga. Jag vill också höra en förklaring.
Ursprungligen postat av johanfannsredan
Jag har en fråga som jag inte fått något bra svar på. Det bästa jag har fått är "eftersom det är bevisat att det fanns bomber i WTC så är det bevisat att det finns bomber som klarar av sådana temperaturer", och det är ju inget godtagbart svar.
I den här filmen på YouTube, tagen från Zembla-filmen som är en väldigt objektiv och bra film, berättar en Holländsk (?) demoleringsexpert vad han tycker om WTC1&2-kollapserna. Han tvekar inte en sekund på att det var en vanlig kollaps utan bomber.
Han säger att man skulle ha varit tvungna att ha bomber precis där planet träffade för att kollapsen skulle se ut som den gjorde om man hade bomber inblandade. Det finns dock två problem med det. Utlösare skulle ha smällt av bomberna vid 320 grader C, temperaturer som elden uppnådde även enligt foliehattar. Bomber brinner också sönder i eld vilket gör att bomberna omöjligt skulle ha klarat av att vara där det brann.
Hur förklarar en som tror på bombteorin det?
I den här filmen på YouTube, tagen från Zembla-filmen som är en väldigt objektiv och bra film, berättar en Holländsk (?) demoleringsexpert vad han tycker om WTC1&2-kollapserna. Han tvekar inte en sekund på att det var en vanlig kollaps utan bomber.
Han säger att man skulle ha varit tvungna att ha bomber precis där planet träffade för att kollapsen skulle se ut som den gjorde om man hade bomber inblandade. Det finns dock två problem med det. Utlösare skulle ha smällt av bomberna vid 320 grader C, temperaturer som elden uppnådde även enligt foliehattar. Bomber brinner också sönder i eld vilket gör att bomberna omöjligt skulle ha klarat av att vara där det brann.
Hur förklarar en som tror på bombteorin det?