2007-05-09, 21:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Eeeehm hela den här tråden handlar om det.

Nej. Snarar ett resultat av hur USA:s regering handlat genom årtiondena.

Fullständigt otänkbart att så många människor som krävdes för denna s.k konspiration klarar av att hålla tyst efter att varit medverkande till 3000 människors död.

Du menar från regeringshåll och bin laden håll?

Om de bara lät bli att stoppa honom den dagen förstås.
Citera
2007-05-09, 21:15
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Billow
Jo min lista på 35 punkter som blev raderad kunde ingen ge logiska svar på. Därav förkastades den officiella teorin ur mina öron

Det förstår du väl att ingen orkar diskutera 35 saker samtidigt? En sak i taget.
Citera
2007-05-09, 21:16
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
I ärlighetens namn har det förbryllat mig en hel del faktiskt. Trots allt verkar han vara en bildad man som skrivit en hel del vetenskapliga arbeten som har forskarstöd. Jag tror att det är så enkelt som pengar eller berömmelse. Jag kan inte se någon annan logik i det hela. Han spelar på folks okunnighet. Jag har läst mycket av det som S. Jones har skrivit, och det är bara falsarier rakt igenom faktiskt. Jag kan ge dig ett exempel:

S. Jones påstår att inget stål i WTC nådde temperaturer över 600 grader. Sedan visar han mycket riktigt var i NIST- rapporten som detta står. MEN, han utelämnar att i det fallet rörde det sig om ett test på 16 utvalda balkar, inte alla som de testade. Fortsätter man bara att läsa NISTs slutliga rapport (jag har nu läst den två gånger) så finns det massor av tester som visar på stål som varit utsatt för bra mycket högre temperaturer än så. Alltså, han rycker citat från ett sammanhang och sätter det i ett större sammanhang.

I och med att S. Jones borde ha en stor erfarenhet av at läsa avhandlingar så är det garanterat ett medveten ljugande. Vissa människor gör allt för pengar och berömmelse.
Möjligheten finns. MEN .. Vi måste veta varför stålet utsattes för högre temperaturer än 600 grader. Explosion eller brand ??
Citera
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
tja, 45% av USA's befolkning tror att regeringen visste om attackerna i förväg men inte gjorde något för att stoppa dem.

"Inte gjorde tillräckligt för att stoppa dem" var det väl ändå? Länk till undersökningen tack.
Citera
Bannlyst
Kunde regeringen vetat om attackerna i förväg?

Finns den möjligheten?
Citera
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Det förstår du väl att ingen orkar diskutera 35 saker samtidigt? En sak i taget.
Alla kände inte till varenda punkt. En förnuftig individ förstår att så många sammanträffanden inte sker sammtidigt om det inte är konspiration.
Citera
2007-05-09, 21:18
Bannlyst
Citat:
"Inte gjorde tillräckligt för att stoppa dem" var det väl ändå? Länk till undersökningen tack.

Kolla tråden, allt annat om WTC attentatet.

En opinionsundersökning från 2004 visade att 49,3 procent av New York-borna trodde att USA:s ledare "visste i förväg att attacker planerats på eller runt den 11 september 2001 och att de medvetet avstod från att agera.". En liknande opinionsmätning två år senare (maj 2006) ger vid handen att 45% av de vuxna medborgarna i USA önskar en ny undersökning av 11 september-attackerna och att 42% misstänker att regeringen mörklägger dem.

http://sv.wikipedia.org/wiki/11_september-attackerna#Konspirationsteorier
Citera
2007-05-09, 21:19
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
tja, 45% av USA's befolkning tror att regeringen visste om attackerna i förväg men inte gjorde något för att stoppa dem.

Ja, men behöver det vara sant för det?
Sen kan man ju fundera på hur man ska definera konspiration (ordet används ju väldigt flitigt) som kan få två innebörder

1) USA planlade allt och genomförde det själva
2) USA visste om det, men brydde sig inte i att göra något.

Konspiration i båda fallet, men jag skulle hellre kalla punkt 2 för mörkläggning.

Citat:
Ursprungligen postat av Billow
Jo min lista på 35 punkter som blev raderad kunde ingen ge logiska svar på. Därav förkastades den officiella teorin ur mina öron
Jösses, du begär inte lite du, logiska svar på ologiska saker.
Citera
2007-05-09, 21:19
Medlem
Billows avatar
Citat:
Leta gärna upp den videon, för jag vill se den. Det är dock inte Steven Jones som gör ett uttalande där utan någon annan.
Jepp, det finns många andra som anser det. Till exempel en massa teologer. Det viktiga är inte vad många tror, utan vad de som är insatta tror.
Nu ska jag se Boogie Nights.

Hoppas Boogie Nights blir skoj.. Jo som sagt så kan jag inte detaljerna kring hans teori. Men hur det än ligger till med den som återstår mycket annat som talar för konspirationen. Det som talar för det mest är nästan Bush eget liv och u.s.a: s agerande dagarna före och omkring händelsen. Men nu vill jag inte komma off-topic.
Citera
2007-05-09, 21:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
Ja, men behöver det vara sant för det?
Sen kan man ju fundera på hur man ska definera konspiration (ordet används ju väldigt flitigt) som kan få två innebörder

1) USA planlade allt och genomförde det själva
2) USA visste om det, men brydde sig inte i att göra något.

Konspiration i båda fallet, men jag skulle hellre kalla punkt 2 för mörkläggning.

I båda fallen så är de lika skyldiga.
Citera
2007-05-09, 21:20
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
Logiska svar på ologiska saker borde vara det lättaste att svara på
Citera
2007-05-09, 21:22
Medlem
SLOBs avatar
OT raderat Samma sak gäller i den här tråden som i de andra. Den här handlar inte om Pentagon och inte om WTC1-7. Det finns trådar för det. Jag kommer även här börja dela ut tillsägelser om det inte sköts.

/SLOB
moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in