2007-05-12, 12:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Kan DU utesluta att det inte var vulkanisk lava? Kan du motbevisa att det inte fanns en litet vulkaniskt flöde från sprickor i jorden under rasmassorna på WTC?
Kan du bevisa att brandmännen inte hade kunskaper om lava och därmed korrekt kunde bedöma det flytande glödheta materielet? Varför har NIST inte låtit geologer uttala sig om de geofysiska förhållandena på Manhattan den dagen? Det låter jävligt mystiskt faktiskt. För brandmännen säger ju faktiskt att de såg flytande lava eller hur?

Kan du inte det måste vi föra in möjligheten att WTC raserades av ett litet vulkanutbrott som av en ren slump råkade sätta igång under WTC just den dagen. Det är ju inte omöjligt att det var så. Och varför inte, kanske GWB använde mystiska energivapen för att starta det här vulkanutbrottet. Om nu inte de fjärrstyrda missilförsedda flygplanen var tillräckliga för att rasera två skyskrapor proppfyllda med thermite, minikärnvapen och riktade sprängedel.

Edit: Ju mer jag tänker på det så löser ju vulkanutbrott även frågan med de seismiska mätningarna innan tornen rasade. Det är det vi ser på mätningarna helt enkelt.
Det är tur att man har öppna sinnen.

Det kan ha varit ett vulkanutbrott som sänkte tornen alltså?

Hur passar det ihop med ost?
Citera
2007-05-12, 12:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Jag har inte på något ställe sagt att det är otänkbart, däremot osannolikt. Jag har nämligen inte sett något substansiellt i den vägen, mest en flora av rykten. Så varför skulle jag tro på dem?

Ja jösses, det har du rätt i... My bad.

Ah, den klassiska helgarderingen, den ser man ofta från konspirationshållet... Alltså, om Bush ser ut som ett hittehjon så är det ett tecken på att han var insyltad, om han däremot reagerat så är det ett tecken på att han var insyltad... Hur han än hade betett sig så är det mystsiskt enligt er alltså?

Du får givetvis tro vad du vill, jag gissar att jag hade sett lika tom ut som han gjorde. Det här är nog faktiskt den svagaste angreppspunkten jag sett vad gäller 911. Som sagt, om ni skall driva linjen att han BORDE ha reagerat så får ni lägga fram belägg att hans reaktion var onormal, annar faller det ganska platt.

Ni skall driva?

Jag ställde mig frågan om det kan ha varit känt att det var en förestående attack.

Det fanns ett flertal indikationer på det, som du uppfattar som högst osannolika, men där delar jag inte din uppfattning.
Citera
2007-05-12, 12:25
Medlem
SLOBs avatar
Eftersom Malmoesoldier fått ett flertal tillsägelser sedan sin förra varning, har en varningsomröstning genomförts, vars resultat innebär att:

Malmoesoldier tilldelas en varning.

Jag skulle också vilja be alla att försöka respektera att alla inte har tid att debattera hela tiden och minska kraven på att få omedelbart svar på alla aspekter av de egna inläggen. Jag förstår att om någon motdebattör hela tiden undviker att svara, eller uppenbart försöker slingra sig, så kan man känna att man vill påpeka detta och det är helt okej. Men att hela tiden kräva att alla ska svara på allt man säger, och det omedelbart, känns sådär tycker jag.

/SLOB
modertor
Citera
2007-05-12, 12:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
1.Vet du inte själv vad du skriver?

2.NIST undersöker det som dom blir ålagda och undersöka.

1.Jo, men ANDRA kanske inte vet? Och drar en felaktig slutsats av att du utelämnar uppgifter.

2.Var det att undersöka varför och hur tornen rasade?

Förstår du resten av budskapet också, eller måste jag detaljförklara?
Citera
2007-05-12, 12:31
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore

Jag överväger att sluta tro på ostteorin till förmån för vulkanteorin... Men vulkanen KAN ha varit laddad med ost, jag menar man kan inte utesluta det.
Citera
2007-05-12, 12:32
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Mannen som gav uppdraget att bygga WTC sade att det behövdes mer än ett Boeing 747 för att sänka tornen, de var helt enkelt för stora och stabilt byggda. Och vad säger att NIST-rapporten är riktig?

Står du bakom detta inlägg fortfarande?
Citera
2007-05-12, 12:33
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ni skall driva?

Ja, det var ni som antydde att hans brist på reaktion skulle kunna tyda på att han visste saker på förhand. Då ligger det an på ER att faktiskt visa att det är onormalt också. Skitenkelt. Du får givetvis tro på vad du vill men som vanligt så är beläggslös tro bara tro och inget annat.

Citat:
Jag ställde mig frågan om det kan ha varit känt att det var en förestående attack.

Och jag svarar att visst kan det det, men tills dess att jag ser några substansiella belägg för det så ser jag ingen anledning att tro på det. Ost är godare.

Citat:
Det fanns ett flertal indikationer på det, som du uppfattar som högst osannolika, men där delar jag inte din uppfattning.

Jag har bara sett rykten som florerar, vad har du sett?
Citera
2007-05-12, 12:34
Bannlyst
Citat:
Jag överväger att sluta tro på ostteorin till förmån för vulkanteorin... Men vulkanen KAN ha varit laddad med ost, jag menar man kan inte utesluta det.

Där har vi det!

Det låter som om du kommit fram till en ganska så logisk förklaring.

Låt världen få reda på sanningen..........

Citera
2007-05-12, 12:36
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:

Nej jag frågade dig om du tar med vulkanutbrott bland möjliga alternativ till att WTC rasade. Brandmän har också rapporterat att de såg lava i botten av rasmassorna. Det ena vittnesmålet måste vara lika mycket värt som det andra? Vi har rapporter om lava och rapporter om smält stål.
Fråga: Anser du att vi med de vittnesmålen skall ta med vulkanutbrott bland möjliga förklaringar?

F.ö passar det alldeles utmärkt in med min ostteori. Varför? Tja det är fortfarande möjligt att det fanns ost. Jag resonerar bara som du gör. Allting som är möjligt måste tas med i beräkningarna. Och gud vet att det finns massor med saker som är möjligt.

Citat:
Ja fan jag börjar vackla men det är ju inte omöjligt att Manhattan ligger på toppen av en laktosvulkan. För, vi har inte sett några bevis som beskriver laktoshalten i de undre berglagren under Manhattan. Och skulle jag nu få se en rapport som visar att det bara finns gnejs, granit och annan slagg så kan jag inte utesluta att den geologen är köpt av GWB.
Citera
2007-05-12, 12:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Nej jag frågade dig om du tar med vulkanutbrott bland möjliga alternativ till att WTC rasade. Brandmän har också rapporterat att de såg lava i botten av rasmassorna. Det ena vittnesmålet måste vara lika mycket värt som det andra? Vi har rapporter om lava och rapporter om smält stål.
Fråga: Anser du att vi med de vittnesmålen skall ta med vulkanutbrott bland möjliga förklaringar?

F.ö passar det alldeles utmärkt in med min ostteori. Varför? Tja det är fortfarande möjligt att det fanns ost. Jag resonerar bara som du gör. Allting som är möjligt måste tas med i beräkningarna. Och gud vet att det finns massor med saker som är möjligt.

Sa dom att det var lava?

Det missade jag, Ooops.

Är det säkert? För det kan jag inte minnas, däremot sa de att det VAR smält stål, inte SOM smält stål, eller hur?
Citera
2007-05-12, 12:40
Medlem
Jag har en fråga som jag inte fått något bra svar på. Det bästa jag har fått är "eftersom det är bevisat att det fanns bomber i WTC så är det bevisat att det finns bomber som klarar av sådana temperaturer", och det är ju inget godtagbart svar.

I den här filmen på YouTube, tagen från Zembla-filmen som är en väldigt objektiv och bra film, berättar en Holländsk (?) demoleringsexpert vad han tycker om WTC1&2-kollapserna. Han tvekar inte en sekund på att det var en vanlig kollaps utan bomber.
Han säger att man skulle ha varit tvungna att ha bomber precis där planet träffade för att kollapsen skulle se ut som den gjorde om man hade bomber inblandade. Det finns dock två problem med det. Utlösare skulle ha smällt av bomberna vid 320 grader C, temperaturer som elden uppnådde även enligt foliehattar. Bomber brinner också sönder i eld vilket gör att bomberna omöjligt skulle ha klarat av att vara där det brann.
Hur förklarar en som tror på bombteorin det?
Citera
2007-05-12, 12:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av johanfannsredan
Jag har en fråga som jag inte fått något bra svar på. Det bästa jag har fått är "eftersom det är bevisat att det fanns bomber i WTC så är det bevisat att det finns bomber som klarar av sådana temperaturer", och det är ju inget godtagbart svar.

I den här filmen på YouTube, tagen från Zembla-filmen som är en väldigt objektiv och bra film, berättar en Holländsk (?) demoleringsexpert vad han tycker om WTC1&2-kollapserna. Han tvekar inte en sekund på att det var en vanlig kollaps utan bomber.
Han säger att man skulle ha varit tvungna att ha bomber precis där planet träffade för att kollapsen skulle se ut som den gjorde om man hade bomber inblandade. Det finns dock två problem med det. Utlösare skulle ha smällt av bomberna vid 320 grader C, temperaturer som elden uppnådde även enligt foliehattar. Bomber brinner också sönder i eld vilket gör att bomberna omöjligt skulle ha klarat av att vara där det brann.
Hur förklarar en som tror på bombteorin det?

Det är nog bäst att låta "Foliehattarna" förklara det, för själv har jag ingen aning, om det inte skulle röra sig om nån "special" förstås?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in