2025-03-14, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Greenfell Tower var en betongkonstruktion - inte en stålbyggnad.
Greenfell Tower stod under konstant brandbekämpning av 250 brandmän med närvarande 70 brandbilar.

Och inget passagerarplan hade brakat in i det heller.
De konspirationstroendes påståenden teorier argument och jämförelser är i vanlig ordning så jubelkorkade att man undrar om de alla är barn från lobotomins era…

”Flygbränsle kan inte smälta stål…..”
Ja jävlar vilket talande argument i saken….
Citera
2025-03-14, 11:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Vilka andra skyskrapor av likvärdig design/konstruktion har fått lika stora och fulltankade passagerarplan i ca 700-800kmh kraschandes rätt in i sig, och med extremt allvarliga strukturella skador och stora efterföljande bränder? Och vilka av dessa kollapsade inte….?
Kolla på dokumentären jag länkade, första visselblåsaren.
Han jobbade för företaget som certifierade stålet.
Citera
2025-03-14, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Det dog alltså fler brandmän under elfte september (343 st) än som deltog totalt i det 60 timmar långa släckningsarbetet i London.

Lyckligtvis seglade terroristernas pass ut ur infernot oskadda.

Visa oss bilder på dessa oskadade pass…

Och vad skulle det bevisa om de så var oskadda, eller att de återfanns…?

Vet du var och hur passen förvarades fram till krascherna skedde…?
Om de t ex låg i en attachéväska så kan de ju varit skapligt väl skyddade genom merparten av krasch/ras.
Om det nu skulle vara så märkligt att pass klarat sig, hur hanterar du det faktum att tonvis med mycket lätt brännbara material föll ner från tornen, tidningar, papper av alla slag efter kraschen
Citera
2025-03-14, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
En fantastisk dokumentär.
Om man tittat på den och FORTFARANDE inte blir fundersam kring den officiella versionen så kommer inga fakta att bita.

Det är ingen seriös dokumentär, utan mer en mokumentär där det blåljugs för att lura lättlurade figurer som dig och andra konspirationstroende
Citera
2025-03-14, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Dom enda tre skyskrapor som rasat av brand är tvillingtornen och byggnad 7, där passande nog CIA hade sitt arkiv. CIA tränade och finansierade Bin Laden under 80-talet.

Hur många högskolepoäng måste jag ha innan jag förstår hur hettan böjer stål men bevarar terroristernas pass?

Måste funnits tusen kameror runt pentagon och flygplatsen intill.
Ändå var det ingen som såg planet, enbart explosionen.

Så du menar att byggnadernas stål och passen hela tiden var på samma plats och utsattes för samma värme lika länge….?

Det fanns massor av kameror runt Pentagon ja, men hur många av dessa menar du var placerade där med avsikt att just bevaka luftrummet och inte vad som skedde på gator och marknivå…?
Citera
2025-03-14, 12:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Det är ingen seriös dokumentär, utan mer en mokumentär där det blåljugs för att lura lättlurade figurer som dig och andra konspirationstroende
Den är så seriös den kan bli, Corbett är troligen världens nu ledande journalist.
Om du inte vågar titta på den så blir dina kommentarer tyvärr helt meningslösa.

Men du gör som du vill, ha de gött
Citera
2025-03-14, 12:07
Medlem
Citat:
Kolla på dokumentären jag länkade, första visselblåsaren.
Han jobbade för företaget som certifierade stålet.

Jag tröttade för många år sedan att glo på de konspirationstrodendes ”källor” då det alltid visar sig att de är ren dynga där man ser de första graverande lögnerna redan i inledningen (typ Loose Change m fl)
Om du inte har högre krav än att du blint sväljer vad som påstås i alla dessa konspirationsvideos etc, så säger det mycket om dig.

Jag kräver seriösa fakta och vetenskap vilket är på en extremt högre nivå än det du glatt sväljer…
Citera
2025-03-14, 12:52
Bannlyst
"KEVIN RYAN: Knoblauch copied Tom Chapin on his response to me, because it was Tom’s job as the leader of the fire resistance division to really address these kinds of things. And interestingly, Tom Chapin had written a letter to the editors at The New York Times in 2002 where he basically admitted, again, that UL’s testing had been behind the fire resistance of the World Trade Center towers. And so I’ve written about that a little bit, but he was very clear that the World Trade Center stood for as long as it did because of UL’s testing. And the problem of course with that is that the South Tower lasted for only 56 minutes after it was hit, and the testing that was required by New York City code was three hours of fire resistance for the columns and two hours for the floor assemblies. So 56 minutes and those ratings do not add up. That’s just not something that should go unquestioned."

Han jobbade för bolaget som certifierade stålet och han började grubbla på hur det kom sig att tornen föll så snabbt.
Hans frågor var högst legitima men han fick inga svar, han blev istället avskedad.
Citera
2025-03-14, 13:22
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
"KEVIN RYAN: Knoblauch copied Tom Chapin on his response to me, because it was Tom’s job as the leader of the fire resistance division to really address these kinds of things. And interestingly, Tom Chapin had written a letter to the editors at The New York Times in 2002 where he basically admitted, again, that UL’s testing had been behind the fire resistance of the World Trade Center towers. And so I’ve written about that a little bit, but he was very clear that the World Trade Center stood for as long as it did because of UL’s testing. And the problem of course with that is that the South Tower lasted for only 56 minutes after it was hit, and the testing that was required by New York City code was three hours of fire resistance for the columns and two hours for the floor assemblies. So 56 minutes and those ratings do not add up. That’s just not something that should go unquestioned."

Han jobbade för bolaget som certifierade stålet och han började grubbla på hur det kom sig att tornen föll så snabbt.
Hans frågor var högst legitima men han fick inga svar, han blev istället avskedad.
Så den kinetiska energin från ett flera hundra ton flygplan i 800km/h påverkade inte balkarna?
Citera
2025-03-14, 13:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Så den kinetiska energin från ett flera hundra ton flygplan i 800km/h påverkade inte balkarna?
Det är sådana frågor han ville ha svar på.
Men han blev avskedad istället.

Du får titta på hans redogörelse om du undrar om saker, han är experten, inte du eller jag.
Citera
2025-03-14, 13:34
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Det är sådana frågor han ville ha svar på.
Men han blev avskedad istället.

Du får titta på hans redogörelse om du undrar om saker, han är experten, inte du eller jag.
Man behöver inte vara expert för att förstå att den kinetiska energin från ett flera hundra ton flygplan i 800km/h påverkar balkarna.
Citera
2025-03-14, 13:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Man behöver inte vara expert för att förstå att den kinetiska energin från ett flera hundra ton flygplan i 800km/h påverkar balkarna.
Dom var byggda för att klara en kollision med ett jumbojet så jo det behövs expertis.
I detta sammanhanget är du lika stor idiot som jag när det kommer till stålbalkarna.

Skillnaden är att jag vågar erkänna hur okunnig jag är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in