Citat:
Ursprungligen postat av
adaptern
Dom var byggda för att klara en kollision med ett jumbojet så jo det behövs expertis.
I detta sammanhanget är du lika stor idiot som jag när det kommer till stålbalkarna.
Skillnaden är att jag vågar erkänna hur okunnig jag är.
Berätta nu exakt vad tornen var designade för att tåla utan att rasa vad gäller flygplan, så får vi se om du ens kan vara seriös och klara det. Leslie Robertson som var en av dem som var med och jobbade med design etc av tornen har vittnat om det och det är inte alls så som du nu verkar förespegla, så nej, de var INTE designade för att tåla en krasch av en jumbojet. Men det är ju så typiskt av er oseriösa konspirationsteoretiker att påstå och blåljuga om saker som inte stämmer….
Bäst jag hjälper dig med fakta, så du inte kan sprida dina lögnen fritt om detta…
Här är vad Leslie förklarat om detta, och det är mycket stor skillnad i inte minst vikt hastighet mängd bränsle mellan ett hypotetiskt scenario man designade för, och vad som nu faktisk drabbade tornen. Men du lär väl inte förstå eller inse den enorma skillnaden…
Citat:
Leslie Robertson, one of the chief engineers working on the design of the World Trade Center, said that he considered the scenario of the impact of a Boeing 707, which might be lost in the fog and flying at relatively low speeds while seeking to land at either JFK or Newark Airports.[27] In an interview with the BBC two months after the towers collapsed, Robertson said: "with the 707, the fuel load was not considered in the design. I don't know how it could have been considered." He also said that the main difference between the design studies and the event that caused the towers to collapse was the velocity of the impact, which greatly increased the absorbed energy, and was never considered during the construction process
Källa:
https://en.wikipedia.org/wiki/Collapse_of_the_World_Trade_Center
För övrigt så är precis allt som nu ännu en gång kastas fram i tråden av konspirationsteoretikerna redan avhandlats och motbevisats som lögner och felaktigheter från konspirationsteoretikerna för en massa år sedan i detta forum.
25 år av idisslande av samma mer eller mindre galna felaktiga påståenden och lögner från konspirationsteoretikerna, men ännu har de inte klarat att seriöst motbevisa en enda väsentlig punkt i de officiella vetenskapliga förklaringarna om 9/11. Det är facit hittills och borde säga en hel del om kvaliteten på påståenden och slutsatser från de konspirationstroende…..