2025-03-14, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Jag menar tvärtom att det är du som är lättlurad, troligen mest för att du VILL bli lurad.

Kevin Ryan har kunskap om ämnet som varken du eller jag kommer i närheten av.
Och det kostade honom jobbet och karriären.

Det är väldigt enkelt…

Hade Kevin eller vilken annan konspirationstroende tomte som helst, verkligen haft nåt seriöst att komma med, som hållit för en seriös granskning mot kända fakta, så hade förklaringen av 9/11 reviderats av vetenskapen etc.
Nu har de istället enbart orsakat kronisk kramp i skrattmusklerna och blivit betraktade som de faktaresistenta stolpskott de är av myndigheter och vetenskap etc.

Bara en så jävla pinsam sak, som att en av konspirationsstollarnas galionsfigurer i många år var David Ray Griffin som man hela tiden basunerade ut från konspirationstroendes håll att han minsann var professor, för att det skulle ge tyngd åt hans svammel och påståenden om 9/11. Men de glömde hela tiden att tala om vad Griffin var professor i, teologi, och det ger ju ingen som helst tyngd åt hans påståenden om 9/11….

Så jävla oseriösa är konspirationsteoretiker…
Citera
2025-03-14, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Man behöver inte vara expert för att förstå att den kinetiska energin från ett flera hundra ton flygplan i 800km/h påverkar balkarna.

Hela huset förvandlas till pulver?

Plus hus i närområdet om dom innehåller känslig information.
Citera
2025-03-14, 15:16
Medlem
Citat:
Dom var byggda för att klara en kollision med ett jumbojet så jo det behövs expertis.
I detta sammanhanget är du lika stor idiot som jag när det kommer till stålbalkarna.

Skillnaden är att jag vågar erkänna hur okunnig jag är.

Berätta nu exakt vad tornen var designade för att tåla utan att rasa vad gäller flygplan, så får vi se om du ens kan vara seriös och klara det. Leslie Robertson som var en av dem som var med och jobbade med design etc av tornen har vittnat om det och det är inte alls så som du nu verkar förespegla, så nej, de var INTE designade för att tåla en krasch av en jumbojet. Men det är ju så typiskt av er oseriösa konspirationsteoretiker att påstå och blåljuga om saker som inte stämmer….

Bäst jag hjälper dig med fakta, så du inte kan sprida dina lögnen fritt om detta…
Här är vad Leslie förklarat om detta, och det är mycket stor skillnad i inte minst vikt hastighet mängd bränsle mellan ett hypotetiskt scenario man designade för, och vad som nu faktisk drabbade tornen. Men du lär väl inte förstå eller inse den enorma skillnaden…

Citat:
Leslie Robertson, one of the chief engineers working on the design of the World Trade Center, said that he considered the scenario of the impact of a Boeing 707, which might be lost in the fog and flying at relatively low speeds while seeking to land at either JFK or Newark Airports.[27] In an interview with the BBC two months after the towers collapsed, Robertson said: "with the 707, the fuel load was not considered in the design. I don't know how it could have been considered." He also said that the main difference between the design studies and the event that caused the towers to collapse was the velocity of the impact, which greatly increased the absorbed energy, and was never considered during the construction process

Källa: https://en.wikipedia.org/wiki/Collapse_of_the_World_Trade_Center

För övrigt så är precis allt som nu ännu en gång kastas fram i tråden av konspirationsteoretikerna redan avhandlats och motbevisats som lögner och felaktigheter från konspirationsteoretikerna för en massa år sedan i detta forum.
25 år av idisslande av samma mer eller mindre galna felaktiga påståenden och lögner från konspirationsteoretikerna, men ännu har de inte klarat att seriöst motbevisa en enda väsentlig punkt i de officiella vetenskapliga förklaringarna om 9/11. Det är facit hittills och borde säga en hel del om kvaliteten på påståenden och slutsatser från de konspirationstroende…..
Senast redigerad av Dr Tinnitus 2025-03-14 kl. 15:36.
Citera
2025-03-14, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Och inget passagerarplan hade brakat in i det heller.
De konspirationstroendes påståenden teorier argument och jämförelser är i vanlig ordning så jubelkorkade att man undrar om de alla är barn från lobotomins era…

”Flygbränsle kan inte smälta stål…..”
Ja jävlar vilket talande argument i saken….

Hur förklarar du att tornet börjar rasa långt under våningarna det brinner på?
Citera
2025-03-14, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Hur förklarar du att tornet börjar rasa långt under våningarna det brinner på?

Det gjorde det inte…
Citera
2025-03-14, 15:41
Bannlyst
Citat:
Berätta nu exakt vad tornen var designade för att tåla utan att rasa vad gäller flygplan, så får vi se om du ens kan vara seriös och klara det. Leslie Robertson som var en av dem som var med och jobbade med design etc av tornen har vittnat om det och det är inte alls så som du nu verkar förespegla, så nej, de var INTE designade för att tåla en krasch av en jumbojet. Men det är ju så typiskt av er oseriösa konspirationsteoretiker att påstå och blåljuga om saker som inte stämmer….

Bäst jag hjälper dig med fakta, så du inte kan sprida dina lögnen fritt om detta…
Här är vad Leslie förklarat om detta, och det är mycket stor skillnad i inte minst vikt hastighet mängd bränsle mellan ett hypotetiskt scenario man designade för, och vad som nu faktisk drabbade tornen. Men du lär väl inte förstå eller inse den enorma skillnaden…

Källa: https://en.wikipedia.org/wiki/Collapse_of_the_World_Trade_Center

För övrigt så är precis allt som nu ännu en gång kastas fram i tråden av konspirationsteoretikerna redan avhandlats och motbevisats som lögner och felaktigheter från konspirationsteoretikerna för en massa år sedan i detta forum.
25 år av idisslande av samma mer eller mindre galna felaktiga påståenden och lögner från konspirationsteoretikerna, men ännu har de inte klarat att seriöst motbevisa en enda väsentlig punkt i de officiella vetenskapliga förklaringarna om 9/11. Det är facit hittills och borde säga en hel del om kvaliteten på påståenden och slutsatser från de konspirationstroende…..
"“This story just does not add up. If steel from those buildings did soften or melt, I’m sure we can all agree that this was certainly not due to jet fuel fires of any kind, let alone the briefly burning fires in those towers. That fact should be of great concern to all Americans. Alternatively, the contention that this steel did fail at temperatures around 250C suggests that the majority of deaths on 9/11 were due to a safety-related failure. That suggestion should be of great concern to my company."

Källa: https://corbettreport.com/911whistleblowers/
Citera
2025-03-14, 15:58
Medlem
Citat:
Det är sådana frågor han ville ha svar på.
Men han blev avskedad istället.

Du får titta på hans redogörelse om du undrar om saker, han är experten, inte du eller jag.

Du menar att denna enligt dig stora expert i ämnet, Kevin Ryan, behöver fråga om det blir väsentlig skillnad i påverkan av kinetisk energi etc om ett mindre och en massa ton lättare plan i mycket lägre hastighet braka in i tornen, än om ett väsentligt större och mycket tyngre plan med en massa mer bränsle och 3-4 ggr högre hastighet gör det….?
Citera
2025-03-14, 15:59
Medlem
Citat:
Hela huset förvandlas till pulver?

Plus hus i närområdet om dom innehåller känslig information.

Visa oss nu seriösa fakta på att ”hela huset förvandlas till pulver”
Citera
2025-03-14, 16:05
Medlem
Stålkonstruktionens bransdskyddsisolering och dess brister redogörs här:
There were problems with the fireproofing in the World Trade Towers that may have rendered them vulnerable to fire.
https://www.fireengineering.com/fire-safety/fireproofing-at-the-wtc-towers/

Förutom att brandskyddisoleringen redan från början inte var helt optimal hade delar av isoleringen lossnat från balkarna och hur mycket som lossnade på grund av krafterna från när planen flög in kan man bara gissa sig till
Citera
2025-03-14, 16:17
Medlem
Citat:
Visa oss nu seriösa fakta på att ”hela huset förvandlas till pulver”

Jag är trött på att producera länkar och underlag som du hade kunnat googla själv, sen sitter du hos dig och spyr ut personangrepp och vilda påståenden utan underlag eller källor.

Titta källorna jag redan länkat till DIG.

Huset faller ihop på samma tid som det tar att för översta våningen att falla fritt till marken.

Större delen av husen brann inte.
Citera
2025-03-14, 16:29
Medlem
Citat:
Jag är trött på att producera länkar och underlag som du hade kunnat googla själv, sen sitter du hos dig och spyr ut personangrepp och vilda påståenden utan underlag eller källor.

Titta källorna jag redan länkat till DIG.

Huset faller ihop på samma tid som det tar att för översta våningen att falla fritt till marken.

Större delen av husen brann inte.

Ok, du kör klassiskt konspirationstroende diskussionsteknik, först kasta fram en massa idiotiska och felaktiga påståenden och direkta lögner. När du bes styrka dina påståenden kör du huvudet i sanden och hoppar till nästa tuva…

Titta nu på dessa bilder och säg oss att allt bara blev pulver….

https://i.natgeofe.com/n/0e7bd6ba-933d-4f59-99ba-3a98ce1bf1a0/MRYW3R.jpg?w=2520&h=3780

https://theconversation.com/9-11-conspiracy-theories-debunked-20-years-later-engineering-experts-explain-how-the-twin-towers-col lapsed-167353
Citera
2025-03-14, 17:03
Bannlyst
Citat:
Behöver inte titta, jag har sedan en massa år redan sett och hört säkert 95% av allt dravel från er på konspirationssidan
Ja jag tänker inte tvinga dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in