Citat:
Ursprungligen postat av
onopono
Det är SnakePlissskens uppgifter:
Först: Det fanns 5 våningar under markplanet.
Sedan: Det fanns inga våningar under markplanet.
Sedan: Det fanns delvis våningar under markplanet.
Jag suspenderar den frågan till dess att jag eller någon annan hittar någon tillförlitlig uppgift om hur det verkligen förhöll sig.
Whatever.
Oavsett källare eller inte har du upprepade gånger skrivit att de inspelade ljuden kommer från när yttre kolumnerna sprängs samt att de inre kolumnerna sprängts innan det.
Citat:
Ursprungligen postat av
onopono
Det var ett hypotetiskt resonemang från minnet. Jag skulle ha väntat med att svara till dess jag hade tid över till läsa in mig på ämnet, igen.
Du har flera gånger hävdat att ljuden kommer från sprängning av yttre kolumnerna. Att du nu säger att det var hypotetiskt från minnet är en efterkonstruktion.
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av
onopono
Molnet börjar innan eftersom sprängningarna inleddes med de inre kolumnerna (hörs avsevärt mindre utåt). Efter det sprängs de yttre
Citat:
Ursprungligen postat av
onopono
de inre bärande kolumnerna sprängdes innan de yttre. Att inte det hördes/registrerades kan i sin tur bero på att de sprängdes under markplanet och att de yttre kolumnerna sprängdes ovanför markplanet och därför hördes/registrerades mycket starkare/tydligare.
Citat:
Ursprungligen postat av
onopono
de inre kolumnerna försvagades/sprängdes innan de yttre och då långt under markplanet för att inte höras/registreras. De dova dunsar som hörs (och syns) i Chandlers video kan då vara ljuden från sprängningarna av de yttre kolumnerna som i så fall skedde ovanför markplanet.
Citat:
Ursprungligen postat av
onopono
1. Sprängningarna av de inre kolumnerna inleds och molnet börjar simultant bolma upp synligt i videon.
2. Ljuden från de inre sprängningarna hörs inte av åskådarna och registreras inte av videon.
3. Sprängningarna av de yttre kolumnerna och global kollaps inleds.
4. Ljuden från de yttre sprängningarna hörs av åskådarna och registreras av videon.
Citat:
Ursprungligen postat av
onopono
Innan jag går vidare. Vad gäller frågan?
Frågan gäller hur det kan komma sig att det dröjer ca 8 sekunder mellan de inspelade ljuden (som enligt dig är från när de yttre kolumnerna sprängs) och global kollaps?
Enligt dig sprängs de inre kolumnerna först, utan att det registreras av mikrofonen. Därefter sprängs de yttre kolumnerna vilket registreras svagt på reporterns mikrofon.
Genom att jämföra film 1. med vad som sägs i film 2. framgår att den globala kollapsen inleds 8 sekunder efter de inspelade ljuden
Film 1.
https://youtu.be/U8950hcKZXw
Film 2.
https://youtu.be/ERhoNYj9_fg
Enligt film 2. pågår de påstådda explosionerna medan kvinnan säger "..they advised us to leave because we had.." vilket är ungefär mellan T 0:11 - T 0:13 i film 1. Eftersom det tar 2 sekunder för ljudet att nå fram till mikrofonen blir slutsatsen att ljuden som registrerats av mikrofonen uppstår vid WTC 7 ungefär mellan T 0:09 - T 0:11 i film 1.
Enligt film 2. har byggnaden inte ens börjat falla (i global kollaps) när reportern säger "This is it" utan fallet startar strax efter reportern säger "This is it" vilket i film 1. blir vid T 0:19
Om man slår ihop påståendena i det du skriver med vad vi ser i filmerna och vad som påstås i film 2. får man att först sprängs de inre kolumnerna, utan att det registreras, och vid T 0:11 har även de yttre kolumnerna sprängts, vilket registrerats av mikrofonen. Ändå startar den globala kollapsen inte förrän vid T 0:19.
Vad pysslar fasaden på WTC 7 med under de 8 sekunder den svävar fritt efter att både yttre och inre kolumner sprängts?