2019-07-31, 22:31
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Menar du att flygplanen som kraschade in i byggnaderna inte bidrog till kollapserna?
Bara till toppen. Resten av byggnaden borde borde ha stått kvar. Men det här har vi pratat om förut och orkar inte börja om samma diskussion igen.
Citera
2019-07-31, 22:38
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
Bara till toppen. Resten av byggnaden borde borde ha stått kvar. Men det här har vi pratat om förut och orkar inte börja om samma diskussion igen.

Ja och du vet också att det inte var enbart bränderna som kollapsade resten av byggnaderna heller. (Det var tyngdkraft och rörelseenergi.)

Så då är vi väl tillbaks vid WTC7, Plasco Building och Wilton Paes de Almeida som de enda vars kollapser initierats av enbart bränder..?
Citera
2019-08-06, 03:25
Medlem
withnonames avatar
Citat:
Ja och du vet också att det inte var enbart bränderna som kollapsade resten av byggnaderna heller. (Det var tyngdkraft och rörelseenergi.)

Så då är vi väl tillbaks vid WTC7, Plasco Building och Wilton Paes de Almeida som de enda vars kollapser initierats av enbart bränder..?

Ja då är det väl instabilitet som sedan orsakar ras eller ringde stålkonstruktionerna som kyrkklockor efter kraschen?
Citera
2019-08-06, 05:38
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av withnoname
Ja då är det väl instabilitet som sedan orsakar ras eller ringde stålkonstruktionerna som kyrkklockor efter kraschen?

Jag har absolut inte en susning om vad du menar. Om du plockar argument från truthersidor eller youtubeklipp får du gärna ta med lite av sammanhanget också så det blir begripligt..
Citera
2019-08-06, 16:47
Medlem
withnonames avatar
Citat:
Jag har absolut inte en susning om vad du menar. Om du plockar argument från truthersidor eller youtubeklipp får du gärna ta med lite av sammanhanget också så det blir begripligt..

Du påstår att rörelseenergi och tyngdkraft orsakat raset men då skulle byggnaden ha rasat direkt när planet träffade vilket det inte gjorde. Huvudorsaken är för att byggnaden varit instabil om man nu ska tro på den varianten sen att ett ras alltid är tyngdkraft och rörelseenergi ja det är en helt annan femma. Det är inte dit man hänvisar när man pratar om varför byggnaden rasade iaf.
Senast redigerad av withnoname 2019-08-06 kl. 16:55.
Citera
2019-08-06, 17:20
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Du påstår att rörelseenergi och tyngdkraft orsakat raset men då skulle byggnaden ha rasat direkt när planet träffade vilket det inte gjorde.
Jag syftade på huskroppens rörelseenergi när de översta våningarna med tyngdkraftens hjälp rör sig nedåt.. Alltså inget problem alls med att det inte skedde direkt efter flygplansimpact.

Citat:
Huvudorsaken är för att byggnaden varit instabil om man nu ska tro på den varianten sen att ett ras alltid är tyngdkraft och rörelseenergi ja det är en helt annan femma. Det är inte dit man hänvisar när man pratar om varför byggnaden rasade iaf.

OK, då kan du ju förklara vart man hänvisar och vad det har med kyrkklockor att göra - det är fortfarande lika höljt i dunkel..
Citera
2019-08-06, 19:04
Medlem
withnonames avatar
Citat:
Jag syftade på huskroppens rörelseenergi när de översta våningarna med tyngdkraftens hjälp rör sig nedåt.. Alltså inget problem alls med att det inte skedde direkt efter flygplansimpact.

OK, då kan du ju förklara vart man hänvisar och vad det har med kyrkklockor att göra - det är fortfarande lika höljt i dunkel..

Förmodligen vill du dramatisera din text och sammankopplar instabilitet med ras fast det är två skilda saker
Citera
2019-08-06, 19:08
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Förmodligen vill du dramatisera din text och sammankopplar instabilitet med ras fast det är två skilda saker

Jag har ingen aning om vad du pratar om. Hur var det med de där kyrkklockorna - ska du försöka svara på det till att börja med så kan vi kanske utreda resten av dina kryptiska texter sedan?
Citera
2019-08-06, 19:09
Medlem
withnonames avatar
Citat:
Jag har ingen aning om vad du pratar om. Hur var det med de där kyrkklockorna - ska du försöka svara på det till att börja med så kan vi kanske utreda resten av dina kryptiska texter sedan?

Nä dom kan vi glömma eftersom du inte spann vidare på ditt dåliga sätt att hålla isär saker
Citera
2019-08-06, 19:11
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Nä dom kan vi glömma eftersom du inte spann vidare på ditt dåliga sätt att hålla isär saker

OK, då jag fortfarande inte har en aning om vad du försöker säga så tror jag att jag låter det vila där.
Citera
2019-08-06, 22:28
Medlem
withnonames avatar
Citat:
OK, då jag fortfarande inte har en aning om vad du försöker säga så tror jag att jag låter det vila där.

Inte särskilt märkvärdigt men jag förstår att du vill spela dum när du så uppenbart försöker överdramatisera raset genom att prata om rörelseenergi som om det skulle vara nåt speciellt. Det är väl underförstått eftersom det är ett ras?
Citera
2019-08-06, 22:33
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Inte särskilt märkvärdigt men jag förstår att du vill spela dum när du så uppenbart försöker överdramatisera raset genom att prata om rörelseenergi som om det skulle vara nåt speciellt. Det är väl underförstått eftersom det är ett ras?

Jag har aldrig påstått att det skulle vara något dramatiskt, udda, underligt eller anmärkningsvärt med rörelseenergi. Jag förklarade bara på enklast möjliga sätt vad jag anser är skälet till att byggnaderna inte ”stod kvar” som du skrev.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in