2007-05-06, 22:09
Medlem
A-Band-Ands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Här är den högupplösande, klart bäst.

http://thewebfairy.com/911/flyingpig/hires-firsthit.xvid.avi

YouTube med detalj.

http://www.youtube.com/watch?v=-PCr8CyG1Sg&mode=related&search=

Här blixtrar det inne i byggnaden.

http://www.youtube.com/watch?v=4NdEdjhevcU

Ok. Det har jag sett innan.
Jag trodde att du menade att det blixtrade till inne i byggnaden just innan planet träffade...
Men ett stort tack ändå... Det är nyttigt att repetera tidigare info igen..
Citera
2007-05-06, 22:10
Medlem
Majavas avatar
Citat:
*applåd*

Inte dåligt.

Tackar. Själv är jag dock mer stolt över mina naturvetenskapliga universitetsbetyg, även om 40p vg inte är helt fel. Men nu är vi ute på ett sidospår...
Citera
2007-05-06, 22:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av A-Band-And
Ok. Det har jag sett innan.
Jag trodde att du menade att det blixtrade till inne i byggnaden just innan planet träffade...
Men ett stort tack ändå... Det är nyttigt att repetera tidigare info igen..

Det intressanta med framförallt den högupplösande är att man tydligt ser att det blir en flash INNAN planet träffar tornet. Jag fattar inte hur man skulle kunna missa det, det måste handla om flera meter.

Man känner tydligt att planet inte är framme när flashen blir till, se den gärna flera gånger.

Vad var det, en missil?
Citera
2007-05-06, 22:15
Medlem
A-Band-Ands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Billow
Vi har sett svarta lådor som klarat sig oskadda då flygplan kraschat mot berg i enorma explosioner. Den bör ha klarat sig även här även om det är ett osäkert ämne.

Ja just det ja, glömmer så lätt... Fann de några svarta lådor från den dagen övht? Fyra plan med svarta lådor,,, Lådor som är konstruerade för att klara extrema belastningar... De har väl dessutom sändare i lådor så att de lättare kan lokalisera dem?
Jag vill minnas att de fann ett pass iaf...
Citera
2007-05-06, 22:17
Bannlyst
om nån tror där inte var bomber på 9-11 läs här: http://www.flashback.org/showpost.php?p=7035094&postcount=575
Citera
2007-05-06, 22:17
Medlem
Billows avatar
Citat:
Det intressanta med framförallt den högupplösande är att man tydligt ser att det blir en flash INNAN planet träffar tornet. Jag fattar inte hur man skulle kunna missa det, det måste handla om flera meter.

Man känner tydligt att planet inte är framme när flashen blir till, se den gärna flera gånger.

Vad var det, en missil?

Det är något konstigt med planen också. Jag tycker de inte ser ut som de brukar göra. Och man undrar hela tiden. Vad är den där flashen ???? Planet är ju inte ens framme vid byggnaden..
Citera
2007-05-06, 22:20
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Spännande, läste du liknande kurser som jag läste? Jag planerar att läsa 20p till om något år och fixa en fil kand. En civilingenjörsexamen i byggakustik och en fil kand i litteraturvetenskap, det e grejer det!
Ja, relativt lika var de. A- kursen drog ganska tufft igång med en relativt tung kurs i dramtik 5p, tätt följt av lyrik 7p! Där fick man sin beskärda del av jamber, trokéer och anapester. B- kursen var min stora behållning, och dramatiken. Jag är ofta i Sthlm på dramaten. C- kurs kommer aldrig bli aktuellt för mig, även om det hade varit oerhört kul. Snart kommer barn nummer 2 och då lär jag inte få tid över.

Så här så upplägget ut där jag läste (högskolan Dalarna) 99- 00 vill jag minnas att jag läste där.

Litt.vet. A

Barn och ungdomslitteratur 5p
Uppsats 3p
Lyriken 7p
Dramatiken 5p

Litt.vet B

1900- talets epik 5p
1800- talsepiken från realism till symbolism 5p
Epiken från antiken till romantiken 5p
Uppsats 5p
Citera
2007-05-06, 22:20
Medlem
A-Band-Ands avatar
Citat:

Vad var det, en missil?

Jag tror det var en missil som Bla, hjälpte till att antända flygbränslet...

Jag håller på att ladda ner den högupplösande delen..

På det andra klippet ser man ju ganska tydligt att det flashar till innan skuggan och planet möts... (det första planet som träffar)
Citera
2007-05-06, 22:21
Medlem
Citat:
Kolla det här. (se gärna videon också)

http://infowars.net/articles/november2006/171106molten.htm

http://www.cooperativeresearch.org/context.jsp?item=a091201moltenmetal

http://www.cooperativeresearch.org/context.jsp?item=a091201moltenmetal&scale=0#a09120 1moltenmetal

Räcker det?

Nej, det räcker inte!
Dom två senare länkarna pekar på web-sidor som talar om "molten metal", inte molten steel. Går bort!

Jag tittar/lyssnar på första videon, och det är en kille som säger så här
"You get down below, and you see molten steel running down the channel?? Like your´e in a foundry, like lava"" (?? = jag kan inte avgöra vad han säger)

Han pratar alltså först om molten steel, men sedan ändrar han sig och liknar det han sett vid lava.
Smält stål är mycket lättrinnande, lava däremot rinner trögt.
Om det ser ut som lava (vilket han ju säger) så är det med stor sannolikhet inte stål utan t.ex glas som rinner.

/T
Citera
2007-05-06, 22:21
Bannlyst
Brandmännen sa att det var som att gå in i ett smältverk eller vulkan.

Så visst var det mängder med smält stål på ground zero.
Citera
2007-05-06, 22:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Nej, det räcker inte!
Dom två senare länkarna pekar på web-sidor som talar om "molten metal", inte molten steel. Går bort!

Jag tittar/lyssnar på första videon, och det är en kille som säger så här
"You get down below, and you see molten steel running down the channel?? Like your´e in a foundry, like lava"" (?? = jag kan inte avgöra vad han säger)

Han pratar alltså först om molten steel, men sedan ändrar han sig och liknar det han sett vid lava.
Smält stål är mycket lättrinnande, lava däremot rinner trögt.
Om det ser ut som lava (vilket han ju säger) så är det med stor sannolikhet inte stål utan t.ex glas som rinner.

/T

Foundry betyder smältverk där man smälter järn.

Och han säger tydligt

Molten Steel
Citera
2007-05-06, 22:24
Medlem
"Så stor skillnad är det inte på bränsle att dagens bränsle orsaker explosioner som sänker hela hus i förhållande till hur den tidens bränsle skulle verkat. Det kan va löst uttalande att de är byggda för att klara flyglan men då många anser det så är det inte varken orimligt eller motbevisat."

Va? Grejen är ju att man då inte ens räknade med effekten av brinnande bränsle, om man räknade någonting alls. Jag har fortfarande inte sett en enda källa som styrker påståendet att WTC konstrueraredes för att klara rammande flygplan.

"Försvaga stålet är inte samma sak. Det måste sannoligt smällt av då allt rasade snabbt."

Hur vet du det?

"Lord of helmet. Lärde du dig inget om nist källorna jag gav dig? eller du har inte äns kollat det?"

Klart att jag kollade det du skrev. En del var intressant, dock saknar jag fortfarande källhänvisningar som jag själv kan kolla upp. Jag vågar inte riktigt förlita mig på dina klippta citeringar.

"Lord Helmet blev ganska tyst efter mitt inlägg som bevisade att det fanns massor med smält stål."

Vadå, vad vill du att jag ska skriva? Att en brandman säger att han såg stål betyder inte han såg stål. Han kanske lika gärna såg smält aluminium eller någonting annat. Jag kan väl kanske erkänna att det här är det enda område där ni har ett litet övertag över oss som tror på den officiela, av tekniker stöttade versionen. Men jag är också säker på att det finns en naturlig och fullt logisk förklaring som inte involverar enorma konspirationer och utplacera bomber.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in