Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Jo, det är därför jag skrev att man har en mottagare - annars vore det onödigt (om man inte tycker att lasern ska kunna lyssna på musik eller nåt...).
Bra, då är remote-delen avklarad.
Citat:
Anslutningar mellan laser - batterier - mottagare. Även om de sitter på ett kretskort så är förstås hela det brandkänsligt.
Inte brandkänsligt med avseende på att ränna av apteringen, nej. Brandkänsligt med avseende på att detonatorn blir oandvändbar, ja.
Citat:
Tidigare skrev du att Thermit/thermate kunde gömmas i balkar
Håligheter, baksidor, etc, mindre exponerade för insyn. Ett annat sätt att applicera t.ex. nano-termit är stryka på blandningen på samma sätt som man målar på grundfärg. Poängen är att ditt argument om att ”apteringar med kilometervis av kablar måste varit omöjligt att aptera utan att det märkts av de som arbetade eller besökte byggnaderna”, är ett ogiltigt argument.
Det går således utmärkt att göra det utan att det syns utifrån. Kostar antagligen ofantligt mycket mer än vanliga demoleringar, men var det ett inside job så var inte heller budgeten något problem.
Dagen innan så tillkännager försvarsminister Rumsfeld att det fattas tvåtusen femhundra miljarder dollar i Pentagons budjet, så lite kontrollerade demoleringar de lux off the books var i så fall kaffepengar i sammanhanget.
Det kan du hoppa upp och klappa dig på.
Citat:
och att mottagaren skulle sitta utanpå - då blir det förstås även någon form av sladdar in till lasern inne i balken.. Men då påstod du ju även att det var hål i pelarna vilket tydligen bara var något du hittade på.
Vissa av kolumnerna var ihåliga, vad jag förstår, men det är hur som helst inte på något sätt avgörande för argumentet. Självklart går det att dölja apteringarna bakom väggpaneler, inne i hisskakten, stryka på blandningen i samband med nytt brandskydd, i lådor, etc. Så länge man kontrollerar byggnaderna och säkerhetsarrangemangen fullt ut så är det givetvis inga avgörande problem.
Det är NIST som i så fall måste bevisa att apteringarna hade varit helt omöjliga att genomföra, om NIST anför problemet som skäl till att inte testa rasmaterialet för spår av explosiver/incendiaries.
Citat:
Nu talar du alltså om forskning som utfördes 2005 (och det finns ännu senare försök att göra sett - t.ex. här från 2014:
http://cradpdf.drdc-rddc.gc.ca/PDFS/unc172/p801249_A1b.pdf )
9-11 skedde dock 2001, och som vi sett i de tidigare diskuterade exempel på laserantändning från den tiden så var det tändsats som gällde då..
Tändsats? Du påstod att man använde speglar från avstånd för att antända apteringar. Jag visade då att det fanns varianter där lasern fanns inne i själva detonatorn som via ett optiskt fiber antände apteringen direkt, utan att först antända en förladdning.
Nu har jag visat att militär forskning på laser-detonatorer för former av nano-termit blev känd åtminstone 2005 och därmed på goda grunder kan antas ha existerat åtminstone redan mitten av 90-talet, givet fördröjningen av publicering av forskning på militär teknologi och National Security.
Proof of concept.
Citat:
I detta fall handlade dessutom forskningen om vad som verkar vara en mycket speciell blandning aluminum och molybdenum trioxid med mycket låg antändningspunkt - till skillnad från termit/thermate/nanothermate som används vid de experiment och i de diskussioner som länkats av t.ex. dig. Och det är aluminiumblandningen som ÄR tändsatsen som används för att aktivera - i detta fall - en M230-kanon.
Jag kan givetvis inte veta exakt vilka detonatorer som användes exakt hur och när, det jag visar är att det vid tiden fanns teknologi/forskning på teknologi som indikerar att det fanns militära varianter och teknologi som alltid ligger åratal före i utvecklingen innan den blir känd för den civila marknaden.
Proof of concept.
Citat:
Nej det har jag aldrig påstått. Jag har skrivit att det bör ha antänts eller förstörts.
Det var ju precis det jag skrev?
Citat:
Att tro att det skulle vara opåverkat av flygplan och bränder och sedan kunna utlösas på samma plan som flygplanen och bränderna för att därefter (om jag förstått teorierna rätt) kunna fortsätta sprängas nedåt, dessutom i två byggnader
I vanliga civila kontrollerade demoleringar så seriekopplas apteringar för att tima detonationerna för optimal effekt. Det är alltså inte kringliggande detonationer som antänder varandra. Om nu apteringar av misstag skulle detonera i anslutning till impact och bränder i tvillingtornen, så skulle det tillintetgöra hela CD’n, menar du? Varför då?
Vad gäller WTC 7 så brann det ju bara på ett litet begränsat antal våningar, så samma fråga här, hur vet NIST att dessa bränder måste ha tillintetgjort förberedelserna för en kontrollerad demolering?
Citat:
- det ser jag som närmast imbecillt.
Med tanke på hur mycket du så här långt har sett som ”imbecillt” och som senare visat sig vara fullt rimliga scenarion, tycker du inte själv att det omdömet har vattnats ut avsevärt över tid när det kommer från dig?
Handen på hjärtat?
Citat:
Absolut - särskilt utan en tidsmaskin.
Se ovan.
Citat:
Favoritargument som brukar återkomma då och då här i trådarna - och visst forskar militären, men kan du ge ett enda exempel på när samma forskning fått göras 5 år senare "civilt" (i detta fall var det dessutom forskning för militärt bruk du åberopade...)
Vi får nog fortfarande försöka hålla oss till sånt som faktiskt kan bevisas - eller tycker du att NIST ska motbevisa all eventuell framtida teknik också?
Se ovan. Frågan är fortfarande om olika typer av militär nano-termit med militära detonatorer
kan ha använts och det i syfte att så gott det gick dölja att byggnaderna togs ner med kontrollerade demoleringar.
Självklart är det så.