2016-08-08, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jag vet det - jag bifogade ju en länk.. Jag kan inte klippa in de 28 sidorna här om du nu trodde det.
Koncentrera dig istället på vad det stod i länken och citatet.

Du kan väl berätta var i de 28 sidorna det är visat att de inte var viktigt att personer från saudiarabien finansierade och hjälpte kaparna?
Citera
2016-08-08, 14:21
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Du kan väl berätta var i de 28 sidorna det är visat att de inte var viktigt att personer från saudiarabien finansierade och hjälpte kaparna?

Det är inte visat alls, det är inte heller visat att de var med - de 28 sidorna handlar om indicier och kopplingar som inte kunde och inte heller i efterhand har kunnat knyta Saudiarabiska höjdare till medveten finansiering av 9-11.
Citera
2016-08-08, 22:27
Avstängd
Är det någon i tråden som har tittat närmare på Rebekah Roths uppgifter om bombexperter från israeliska Mossad som ingick i en grupp konststudenter vilka var inhyrda i WTC tiden innan 9/11-attentaten?

Kort presentation: https://www.youtube.com/watch?v=Kg7Qt4bV0B8
Citera
2016-08-08, 22:29
Avstängd
Citat:
Det är inte visat alls, det är inte heller visat att de var med - de 28 sidorna handlar om indicier och kopplingar som inte kunde och inte heller i efterhand har kunnat knyta Saudiarabiska höjdare till medveten finansiering av 9-11.
Menar du att man (FBI?) följde upp de här spåren fullständigt och därpå avfärdade dem?
Citera
2016-08-08, 22:44
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Menar du att man (FBI?) följde upp de här spåren fullständigt och därpå avfärdade dem?
Jag vet inte mer än du om hur djupgående FBI's och CIA's utredning var eftersom dessa inte har offentliggjorts, men om någon misstänker att FBI och CIA ljuger så är det ju lättare att "forska" vidare själv nu när de 28 sidorna är offentliga. Är det något särskilt du hänger upp dig på i det som offentliggjorts?
Citera
2016-08-08, 22:49
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Är det någon i tråden som har tittat närmare på Rebekah Roths uppgifter om bombexperter från israeliska Mossad som ingick i en grupp konststudenter vilka var inhyrda i WTC tiden innan 9/11-attentaten?

Kort presentation: https://www.youtube.com/watch?v=Kg7Qt4bV0B8

Jag har tagit upp "The B-Thing" några gånger, bla. här. (FB) 911 - Länkar Men om det diskuterats vet jag inte. Förmodligen inte på högre nivå än, vad bevisar det? jymdödlor!!!
Citera
2016-08-08, 22:50
Avstängd
Citat:
Jag vet inte mer än du om hur djupgående FBI's och CIA's utredning var eftersom dessa inte har offentliggjorts, men om någon misstänker att FBI och CIA ljuger så är det ju lättare att "forska" vidare själv nu när de 28 sidorna är offentliga. Är det något särskilt du hänger upp dig på i det som offentliggjorts?
Nja, du skrev det här:
Citat:
Det är inte visat alls, det är inte heller visat att de var med - de 28 sidorna handlar om indicier och kopplingar som inte kunde och inte heller i efterhand har kunnat knyta Saudiarabiska höjdare till medveten finansiering av 9-11. [min fetning]
Jag fick intrycket att du menar att FBI verkligen följde upp samtliga av de spår som nämns i de 28 sidorna. Hade jag fel i det?
Citera
2016-08-08, 22:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Jag har tagit upp "The B-Thing" några gånger, bla. här. (FB) 911 - Länkar Men om det diskuterats vet jag inte. Förmodligen inte på högre nivå än, vad bevisar det? jymdödlor!!!
Jymdödlor? Om det här stämmer så är det ju helt sensationellt. Israel är så här långt det enda land i regionen som har tjänat på 9/11. De dansade israelerna blev även de jätteglada när tusentals oskyldiga människor dog den dagen. Bush-administrationen kryllade av Neo-cons och dessa suktade ju som bekant efter ett "Nytt Pearl Habor" eftersom det skulle ge dem fullt mandat att destabilisera ett antal muslimska länder i Mellanöstern, från Afghanistan till Iran. Flertalet i PNAC var ju dessutom amerikanska judar ofta med dubbelt amerikanskt/israeliskt medborgarskap.

Cui bono?
Senast redigerad av onopono 2016-08-08 kl. 23:06.
Citera
2016-08-08, 23:04
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Nja, du skrev det här:
Jag fick intrycket att du menar att FBI verkligen följde upp samtliga av de spår som nämns i de 28 sidorna. Hade jag fel i det?

Om du hade läst det jag citerade så har du svaret på den frågan:
A CIA-FBI investigation concluded in 2005 that there was "no evidence that either the Saudi government or a member of the Saudi royal family knowingly provided support" for the September 11 attacks or "had foreknowledge of terrorist operations in the kingdom or elsewhere," according to an executive summary of the findings, which were released on the same day as the 28 pages.

Nu har ju förvisso (vad jag vet) varken FBI eller CIA släppt dessa utredningar eller ens kommenterat dem vidare, men som jag skrev tidigare så är det väl lättare att "forska" vidare själv nu när de 28 sidorna äntligen offentliggjorts..?
Citera
2016-08-08, 23:10
Avstängd
Citat:
Om du hade läst det jag citerade så har du svaret på den frågan:
A CIA-FBI investigation concluded in 2005 that there was "no evidence that either the Saudi government or a member of the Saudi royal family knowingly provided support" for the September 11 attacks or "had foreknowledge of terrorist operations in the kingdom or elsewhere," according to an executive summary of the findings, which were released on the same day as the 28 pages.

Nu har ju förvisso (vad jag vet) varken FBI eller CIA släppt dessa utredningar eller ens kommenterat dem vidare, men som jag skrev tidigare så är det väl lättare att "forska" vidare själv nu när de 28 sidorna äntligen offentliggjorts..?
Så, du menar inte att det är så att FBI/CIA FAKTISKT HAR följt upp samtliga av de spår som nämns i de 28 sidorna, utan du menar att FBI/CIA SÄGER att de har gjort det, men att de vägrar att redovisa HUR de har gjort det?

Eller hur menar du?
Senast redigerad av onopono 2016-08-08 kl. 23:12.
Citera
2016-08-08, 23:20
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Jymdödlor? Om det här stämmer så är det ju helt sensationellt. Israel är så här långt det enda land i regionen som har tjänat på 9/11. De dansade israelerna blev även de jätteglada när tusentals oskyldiga människor dog den dagen. Bush-administrationen kryllade av Neo-cons och dessa suktade ju som bekant efter ett "Nytt Pearl Habor" eftersom det skulle ge dem fullt mandat att destabilisera ett antal muslimska länder i Mellanöstern, från Afghanistan till Iran. Flertalet i PNAC var ju dessutom amerikanska judar ofta med dubbelt amerikanskt/israeliskt medborgarskap.

Cui bono?

Stämmer gör det ju men hur sensationellt det är vet jag inte, hade det varit bevis hade det ju använts i rättegång och hade bevisen hållit hade ju domaren dömt Israel till fängelse och eftersom Israel inte sitter i fängelse kan vi dra slutsatsen att bevisen inte håller vilket gör både dig och mig till foliehattar, ergo jymdödlor.

Fox News, tro det eller ej, var tidigt på hela historien med israeliska agenter, men det begravdes.

"evidence linking these Israelis to 9/11 is classified. I cannot tell you about evidence that has been gathered. It's classified information."

(FB) Israel på FBI suspect list Del 1
Citera
2016-08-08, 23:30
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Så, du menar inte att det är så att FBI/CIA FAKTISKT HAR följt upp samtliga av de spår som nämns i de 28 sidorna, utan du menar att FBI/CIA SÄGER att de har gjort det, men att de vägrar att redovisa HUR de har gjort det?

Eller hur menar du?

Jag menar precis det jag skrev - CIA, FBI och även de bakom Comission Report påstår sig ha utrett teorierna som redovisas på de 28 (29) sidorna och att de har kommit fram till att bevis saknas för dessa teorier. Om du tror att de ljuger så kan du ju börja nysta i det som står på de tidigare censurerade sidorna - jag är övertygad om att du kommer få hjälp av konspirationsteoretiker världen över - det som återstår att se är om ni kan komma längre eller motbevisa FBI och CIA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in