2018-05-30, 21:43
Medlem
vetenskapsintoleras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Lokalerna uppläts av Lower Manhattan Cultural Council till olika konstnärer och kollektiv.
Under en period av fyra år samsades och avlöste inte mindre än 140 konstnärer / konstnärsgrupper varandra i lokalerna - så det var inte som om Gelatin hade lokalerna helt för sig själva och kunde göra vad de ville när de ville.. Gelatins projekt skedde under vinter/vår år 2000 - själva "happeningen" med balkongen inträffade den 19 mars 2000..
Sannolikt hade de några veckors tillgång till lokalerna och under den perioden fick de passa på och bygga sin balkong samt avlägsna fönstret - fattar inte varför folk ska krångla till allt så fruktansvärt och misstänkliggöra varenda liten detalj trots att de inte läst på ens i 30 sekunder..

Det finns en bok om LMCC's kulturprojekt i WTC: http://www.artbook.com/0972697314.html
Det finns en bok om själva balkongbygget (även om den är kultförklarad och svår att få tag i): https://www.amazon.com/Gelatin-B-Thing-Tex-Rubinowitz/dp/3883755079

Det här är inga hemligheter, du är helt enkelt helt åt helsike fel ute och fiskar..

Ifall du läser artikeln "From the Balcony" så vill dom inte att några ska veta om det egentligen. Eftersom det inte var lagligt. Det är alltså hemligt. Och varför tog dom då alla människors fotografier av projektet ifall det inte var hemligt? Berätta gärna det för mig.

Jag har sett boken, och för det första kan dom inte vara konstnärer då jag kan rita bättre och jag fick knappt Godkänt i betyg i bild.

Kan du sedan förklara varför dom har en massa lådor från ett säkringsföretag? Varför just detta företag? Varför gratis? Varför behöver man en massa lådor? Varför inte använda lätta lakan bara? Exakt. Det är alldeles för många frågetecken.

Citat:
Hunden (Sirius) som dog i wtc: ttps://www.cbsnews.com/news/wtc-police-dog-remembered/
Daria Coard, 37, a guard at Tower One, said the security detail had been working 12-hour shifts for the past two weeks because of numerous phone threats. But on Thursday, bomb-sniffing dogs were abruptly removed.
http://www.911myths.com/html/wtc_bomb_sniffing_dogs.html

Menar du att Gelatin skulle ha monterat termit på utsidan av WTC - och detta alltså 1 1/2 år innan terrorattacken? Vad skulle det göra för nytta menar du - fyrverkeri?

Rolig du är. Gelatin eller andra Israeliska studenter har använt deras "konstnärliga" talanger till att montera termit på utsidan. Speciellt dom jag har försökt länka till dig som du ignorerat hela tiden. Jag testar en gång till för att se hur din kognitiva dissonans är:

Citat:
In general, these individuals appear to be organized in teams of 8 to 10 people, with one person described as the "Team Leader". They are usually encountered in pairs or individually carrying a makeshift art portfolio. Several times, they have, been seen or admitted to being dropped off in an area by the Team Leader, who returns later to pick them up. The females are usually described as very attractive, and all are generally in their early to mid-20s. Most admit to having served in the Israeli Military. This is not surprising given the mandatory military service require in Israel, however, a majority of those questioned has stated they served in military intelligence, electronic signal intercept, or explosive ordinance units. Some have been linked to high-ranking officials in the Israeli military. One was the son of a two-star general, one served as the bodyguard to the head of the Israeli Army, one served in a Patriot missile unit. That these people are now traveling in the U.S. selling art seems not to fit their background.

Och ja, du vet väl hur WTC är uppbyggt? Dom har fyra pelar i mitten i en kvadrat. Sedan är det enbart pelare i ytterkanten runt om byggnaden. Precis, man behövde alltså inte ens vara INUTI byggnaden utan kunde förstöra pelarna utifrån där det inte fanns någon övervakning.
Utifrån

Citat:
Det var så dumt så jag ignorerade det. Vad finns det ens för länk mellan dessa påstådda israeliska konststudenter och österrikarna i Gelatine som alltså var där ett år tidigare?

Vad är det du inte förstår? Du har hakat upp dig på gruppen Gelatine. Det var massvis med Israeliska "konstnärer" där. Precis som det står i texten. Jag tror faktiskt inte Gelatine var själva gruppen som utförde monteringen, utan en cover-up. Sedan "lånade" dom ut deras tillgång till WTC till några andra "konstnärer" under natten.

GLÖM GELATINE. Det kanske var just detta dom ville. Att folk skulle haka upp sig på Gelatine.
Citera
2018-05-30, 22:22
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vetenskapsintolera
Ifall du läser artikeln "From the Balcony" så vill dom inte att några ska veta om det egentligen. Eftersom det inte var lagligt. Det är alltså hemligt. Och varför tog dom då alla människors fotografier av projektet ifall det inte var hemligt? Berätta gärna det för mig.

Vill dom inte att några ska veta om det? Varför filmade de det i sånt fall från helikopter?
Varför har de i sånt fall gjort en bok om händelsen?
Varför har de låtit sig intervjuas i flera tidningar om händelsen?
Varför har de publicerat alltihop på sin egen hemsida?

T.o.m artikeln du själv länkar till och skriver om - from the balcony - har du ju själv valt att länka just från deras egen hemsida..

Citat:
Jag har sett boken, och för det första kan dom inte vara konstnärer då jag kan rita bättre och jag fick knappt Godkänt i betyg i bild.
De är knappast berömda för att vara grafiker eller duktiga på att måla - de är performancekonstnärer..
Men nu är du ju dessutom inne på totalt irrelevant trams..

Citat:
Kan du sedan [b]förklara varför dom har en massa lådor från ett säkringsföretag?
Inte en susning, hur vet du att det är ett säkringföretag? Hur vet du att det är Gelatines lådor? Hur vet du vad som är i lådorna? Tror du verkligen Gelatine skulle publicera dessa bilder om det var något i lådorna som skulle använts för att ta ned wtc??

Citat:
Varför just detta företag? Varför gratis? Varför behöver man en massa lådor? Varför inte använda lätta lakan bara? Exakt. Det är alldeles för många frågetecken.
Vad har du för frågor som är relevanta?

Citat:
Rolig du är. Gelatin eller andra Israeliska studenter har använt deras "konstnärliga" talanger till att montera termit på utsidan.

Gelatine är inte några israeliska studenter - de är fyra konstnärer från Österrike (Wien)..

Du har fortfarande inte förklarat vitsen med att montera termit utanpå wtc ett och ett halvt år innan 9-11 (eller nånsin för den delen)..

Citat:
Speciellt dom jag har försökt länka till dig som du ignorerat hela tiden. Jag testar en gång till för att se hur din kognitiva dissonans är:
Jag frågar väl igen då - vad har dessa människor med wtc och konstnärskollektiven där att göra? Vad har de för koppling till Gelatine och balkongtricket?

Citat:
Och ja, du vet väl hur WTC är uppbyggt? Dom har fyra pelar i mitten i en kvadrat. Sedan är det enbart pelare i ytterkanten runt om byggnaden. Precis, man behövde alltså inte ens vara INUTI byggnaden utan kunde förstöra pelarna utifrån där det inte fanns någon övervakning.
Utifrån
Du tror inte det skulle synas utifrån om man började elda loss med termit på alla pelare runt hela byggnaderna?
Hur lyckades man aptera termit på något annat än just kring fönstret man temporärt tog bort?
Hur lyckades man montera termit på den andra wtc-skrapan? Kastade man dit den?
Det här måste vara den tramsigaste teorin hittills..

Citat:
Vad är det du inte förstår? Du har hakat upp dig på gruppen Gelatine.
Det är ju du som skriver om deras performance dör de tog bort fönstret.. vill du diskutera något annat får du väl skriva om det..

Citat:
Det var massvis med Israeliska "konstnärer" där.

Skriv om vad de gjorde då (om du har något) istället för att tjafsa om en performance av ett gäng österrikare..

Citat:
Precis som det står i texten. Jag tror faktiskt inte Gelatine var själva gruppen som utförde monteringen, utan en cover-up. Sedan "lånade" dom ut deras tillgång till WTC till några andra "konstnärer" under natten.
Så man blandade in fler folk men valde ändå att dokumentera allt och publicera det samt gjorde detta ett och ett halvt år innan 9-11 utan att någon märkte denna termit som väl måste suttit runt hela byggnaden och sen trollade man dit termit på den andra skrapan också och sen var det ingen som såg när all denna termit brann?
Låter inte så jättetroligt alls faktiskt, men du kanske kan sälja idén som ett parodifilmsmanus..

Citat:
GLÖM GELATINE. Det kanske var just detta dom ville. Att folk skulle haka upp sig på Gelatine.
Hade det inte varit enklare att bara dölja det hela eftersom ingen märkte när det hände? Nä, vi gör en bok och tidningsintervjuer så folk får reda på att det har hänt och sen försöker vi få dem att glömma det ändå? Eller?
Citera
2018-05-30, 22:41
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
....Och ja, du vet väl hur WTC är uppbyggt? Dom har fyra pelar i mitten i en kvadrat. Sedan är det enbart pelare i ytterkanten runt om byggnaden.

Glömde kommentera detta - nej, bara nej är väl det enkla svaret, men du får en bild också så du förstår hur tokfel du har:
https://goo.gl/images/z3km9F
Citera
2018-05-30, 22:57
Medlem
Citat:
Vill dom inte att några ska veta om det? Varför filmade de det i sånt fall från helikopter?
Varför har de i sånt fall gjort en bok om händelsen?
Varför har de låtit sig intervjuas i flera tidningar om händelsen?
Varför har de publicerat alltihop på sin egen hemsida?

T.o.m artikeln du själv länkar till och skriver om - from the balcony - har du ju själv valt att länka just från deras egen hemsida..

De är knappast berömda för att vara grafiker eller duktiga på att måla - de är performancekonstnärer..
Men nu är du ju dessutom inne på totalt irrelevant trams..

Inte en susning, hur vet du att det är ett säkringföretag? Hur vet du att det är Gelatines lådor? Hur vet du vad som är i lådorna? Tror du verkligen Gelatine skulle publicera dessa bilder om det var något i lådorna som skulle använts för att ta ned wtc??

Vad har du för frågor som är relevanta?

Gelatine är inte några israeliska studenter - de är fyra konstnärer från Österrike (Wien)..

Du har fortfarande inte förklarat vitsen med att montera termit utanpå wtc ett och ett halvt år innan 9-11 (eller nånsin för den delen)..

Jag frågar väl igen då - vad har dessa människor med wtc och konstnärskollektiven där att göra? Vad har de för koppling till Gelatine och balkongtricket?

Du tror inte det skulle synas utifrån om man började elda loss med termit på alla pelare runt hela byggnaderna?
Hur lyckades man aptera termit på något annat än just kring fönstret man temporärt tog bort?
Hur lyckades man montera termit på den andra wtc-skrapan? Kastade man dit den?
Det här måste vara den tramsigaste teorin hittills..

Det är ju du som skriver om deras performance dör de tog bort fönstret.. vill du diskutera något annat får du väl skriva om det..

Skriv om vad de gjorde då (om du har något) istället för att tjafsa om en performance av ett gäng österrikare..

Så man blandade in fler folk men valde ändå att dokumentera allt och publicera det samt gjorde detta ett och ett halvt år innan 9-11 utan att någon märkte denna termit som väl måste suttit runt hela byggnaden och sen trollade man dit termit på den andra skrapan också och sen var det ingen som såg när all denna termit brann?
Låter inte så jättetroligt alls faktiskt, men du kanske kan sälja idén som ett parodifilmsmanus..

Hade det inte varit enklare att bara dölja det hela eftersom ingen märkte när det hände? Nä, vi gör en bok och tidningsintervjuer så folk får reda på att det har hänt och sen försöker vi få dem att glömma det ändå? Eller?

Jag tänker inte fortsätta med gissningsleken angående Gelatine då du har hakat upp dig på just detta. Du ignorerar att det var hundratals konstnärer under dessa år, och kopplingen jag gör är att Israeliska art students springer runt och är påträngande, och då gör jag slutsatsen att det är högst sannolikt att dom har besökt WTC som är en mittpunkt på många sätt. Gelatine kommer jag personligen tycka är ytterst konstigt, och om dom är Israeler eller inte spelar mindre roll i det fallet.

Det du inte förstår är sambandet mellan Art students och Israeler:
"Israeli art spying ring

Kan du då förklara varför mängder av Israeliska art students springer runt och är påträngande hos Amerikanska myndigheter kring 9/11. Speciellt när dom har starka kopplingar till militären. Det är det mest substantiella, konkreta och uppseendeväckande som du om och om ignorerar. Tydligt att du inte vill diskutera detta. Dessa kan MYCKET VÄL ha varit några av studenterna som hade lov att operera inuti WTC. Länka gärna ifall du vet vilka som hade tillgång till detta utrymme.

Du vill tydligen inte heller diskutera varför 5 st Israeliska människor gör Hi5 när WTC brinner och sedan blir hemskickade utan rättegång efter 61 dagar i Federal court som jag länkade till.
5 Israelis celebrate as the tower collapses
Senast redigerad av vetenskapsintolera 2018-05-30 kl. 23:06.
Citera
2018-05-30, 23:08
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag tänker inte fortsätta med gissningsleken angående Gelatine då du har hakat upp dig på just detta. Du ignorerar att det var hundratals konstnärer under dessa år, och kopplingen jag gör är att Israeliska art students springer runt och är påträngande, och då gör jag slutsatsen att det är högst sannolikt att dom har besökt WTC som är en mittpunkt på många sätt. Gelatine kommer jag personligen tycka är ytterst konstigt, och om dom är Israeler eller inte spelar mindre roll i det fallet.
Öhh nej, det var ju jag som tog upp att det var cirka 150 konstnärer under 4 år. Jag länkade t.o.m till en bok som handlar om det..

Citat:
Det du inte förstår är sambandet mellan Art students och Israeler:
"Israeli art spying ring
Förstår ändå inte - särskilt inte vad det har med ”b thing” att göra. För det är väl ändå det du diskuterar?

Citat:
Kan du då förklara varför mängder av Israeliska art students springer runt och är påträngande hos Amerikanska myndigheter kring 9/11.
Nej, vad har det med b-thing att göra?
Vad har du för bevis för att det ens skett eller att de hade någon som helst koppling till WTC och LMCC.

Citat:
Speciellt när dom har starka kopplingar till militären. Det är det mest substantiella, konkreta och uppseendeväckande som du om och om ignorerar. Tydligt att du inte vill detta. Dessa kan MYCKET VÄL ha varit några av studenterna som hade lov att operera inuti WTC. Länka gärna ifall du vet vilka som hade tillgång till detta utrymme.
Ingen aning vad du far efter här - lite mer substans får du nog uppvisa om du vill dra igång en diskussion..

Citat:
Du vill tydligen inte heller diskutera varför 5 st Israeliska människor gör Hi5 när WTC brinner och sedan blir hemskickade utan rättegång efter 61 dagar i Federal court som jag länkade till. När dom höger Hi5 när tornen brinner.
5 Israelis celebrate as the tower collapses
Nej det stämmer - jag orkar verkligen inte diskutera de fem dansande israelerna ännu en gång.
Citera
2018-05-31, 19:28
Medlem
Kommer inte diskutera med ovanstående då han väljer att ignorera fundamental fakta.

Problemet är att den personen tror att terrorister eller spioner kommer ta fram sitt pass och visa upp det framför säkerhetsvakten och säga att jag är en spion/terrorist. Gelatin var en COVER UP som sedan utnyttjade den fulla tillgången till WTC för att plantera termit som en bombhund INTE är tränad för. Precis som nedanstående säger:
Several involved with Gelatin
Citera
2018-05-31, 21:25
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Kommer inte diskutera med ovanstående då han väljer att ignorera fundamental fakta.

Problemet är att den personen tror att terrorister eller spioner kommer ta fram sitt pass och visa upp det framför säkerhetsvakten och säga att jag är en spion/terrorist. Gelatin var en COVER UP som sedan utnyttjade den fulla tillgången till WTC för att plantera termit som en bombhund INTE är tränad för. Precis som nedanstående säger:
Hur vet du att dom inte var där för att montera en laserkanon, atombomb eller något annat lika verklighetsfrånvänt?

Är bombhundar tränade att hitta atombomber eller laserkanoner? Vad är det som gör termititramset mer trovärdigt än laserkanontramset och atombombstramset?

För du förstår väl att det är rena tramsteorier? Eller tror du på samtliga? Om inte, varför är just termittramsteorin ett skit mindre korkad än övriga tramsteorier? Och vad menar du i så fall med att klanka ner på dessa teorier som icke trovärdiga ifall du inte tror på dom? Litar du inte på fakta eller vad är problemet?
Citera
2018-05-31, 23:00
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Självklart lätt att ducka alla frågor och beskylla mig för en massa halmdockor, men om du mognar är du mer än välkommen tillbaks för att svara på alla utestående frågor.
Citera
2018-06-28, 11:21
Medlem
Funderar på 911 till och från, inte allt för mycket längre som väl är.

Men en sak som jag tänkte på häromdagen var de flygplansliknande föremålens hastighet - de påstås ju ha kommit med en hastighet som andra påstår är omöjligt på denna höjd.

Men det vore väl ändå lätt att kontrollera. Plocka in aktuellt antal passagerare i ett plan av samma storlek och se om det går att köra så snabbt på den höjden. Har det gjorts? Vad kom man fram till?

(Finns kanske svar i tråden här, men vem orkar plöja igenom den...)
Citera
2018-06-28, 11:41
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av efterforskaren
Funderar på 911 till och från, inte allt för mycket längre som väl är.

Men en sak som jag tänkte på häromdagen var de flygplansliknande föremålens hastighet - de påstås ju ha kommit med en hastighet som andra påstår är omöjligt på denna höjd.

Men det vore väl ändå lätt att kontrollera. Plocka in aktuellt antal passagerare i ett plan av samma storlek och se om det går att köra så snabbt på den höjden. Har det gjorts? Vad kom man fram till?

(Finns kanske svar i tråden här, men vem orkar plöja igenom den...)

Från tidigare inlägg:

ABC News reporter Wayne Freedman bekräftade att han bevittnade att det gick att flyga så fort.
http://abc7news.com/society/blue-angels-dazzle-crowds-during-san-franciscos-fleet-week/1026085/

Nya Zealands flygvapenchef flyger så fort på flyguppvisningar:
https://www.youtube.com/watch?v=On3I6HqJNtI&feature=youtu.be
Citera
2018-06-28, 16:41
Medlem
Vad tycker folk om denna video?
(FB) 911 - Länkar
Citera
2018-06-28, 16:48
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungadolf
Vad tycker folk om denna video?
(FB) 911 - Länkar

0.55 in i filmen: "..that a plane meant to be lighter than air could cut through steel"??
Det verkar vara riktiga superforskare som satt ihop den där filmen vill jag lova....

Ett litet stridsflygplanet som åker in i en armerad 2 meter tjock betongklump, satt på en vagga, för att kunna absorbera energin från flygplanet, är inte ens nästan jämförbart med när man kör ett passagerarplan rätt in i statiskt upphängda stålbalkar med ett par cm tjock gods..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in