2018-04-07, 18:17
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Våning 13.
Jag hade nästan rätt.
Citera
2018-04-07, 18:18
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Så du menar att den kollapsade och byggnaden gav motstånd till kollapsens ras?

Nej. Minns du inte vad du själv skrev eller vad är problemet?
Citera
2018-04-07, 18:20
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jetbränsle var knappast det enda som brann. Hur varmt blir det om du smälter aluminium och slänger på lite gips eller vatten?
Menar du att det blir varmare med aluminium? Gips och vatten? Är du full?
Citera
2018-04-07, 18:25
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
Menar du att det blir varmare med aluminium? Gips och vatten? Är du full?

Lite full är jag, och resten du skriver är också helt rätt, mixen smält aluminium och gips/vatten är jämförbar med ... tadaaaa ... termit!

Kan för övrigt verkligen rekommendera vinet jag sippar på - Ojai vineyards Pinot Noir 2015. Inte jättebilligt men värt varenda krona.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-04-07 kl. 18:27.
Citera
2018-04-07, 18:28
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Nej. Minns du inte vad du själv skrev eller vad är problemet?
Jag minns. Men många ord och inga argument från dig.

Problemet, som jag ser det, är att du verkar tro att du har svar på allt men du fortsätter och tramsa. Det enda du kan svara med är retoriska frågor eller "det har blivit debunkat 500 ggr förut, vi behöver inte dra det igen".

Du är fan helt jävla värdelös på att argumentera för någonting du bestämt tror på. Att tvillingarna föll likt ingenting annat förut, är inte ens relevant egentligen. The smoking gun är fortfarande, och kommer alltid att vara, World Trade Center 7.

Varken du eller någon annan kommer kunna bevisa eller förklara någon logisk förklaring som motsätter min och de som håller med mig.
Citera
2018-04-07, 18:34
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Jag minns. Men många ord och inga argument från dig.

Problemet, som jag ser det, är att du verkar tro att du har svar på allt men du fortsätter och tramsa. Det enda du kan svara med är retoriska frågor eller "det har blivit debunkat 500 ggr förut, vi behöver inte dra det igen".

Du är fan helt jävla värdelös på att argumentera för någonting du bestämt tror på. Att tvillingarna föll likt ingenting annat förut, är inte ens relevant egentligen. The smoking gun är fortfarande, och kommer alltid att vara, World Trade Center 7.

Varken du eller någon annan kommer kunna bevisa eller förklara någon logisk förklaring som motsätter min och de som håller med mig.

Ok, jag fetar det du tydligen inte förstod innebörden av eller minns att du skrev:

....Om våning 7 brinner och kollum 79 brister,hur förklarar du då att de övre planen faller på varandra, en efter en, utan något motstånd?

Fortsätt gärna vara otrevlig, du blir inte direkt mer trovärdig..
Citera
2018-04-07, 19:21
Medlem
Citat:
Ok, jag fetar det du tydligen inte förstod innebörden av eller minns att du skrev:

....Om våning 7 brinner och kollum 79 brister,hur förklarar du då att de övre planen faller på varandra, en efter en, utan något motstånd?

Fortsätt gärna vara otrevlig, du blir inte direkt mer trovärdig..
Saken med byggnad 7 är att det brann inte i hela byggnaden. Den brann på ett fåtal våningar. Om byggnad 7 nu skulle börjat kollapsa av enbart brand så skulle inte hela byggnaden kollapsa. Det skulle mer ha liknat en misslyckad demolering. Exempel på hur det ser ut här: https://www.youtube.com/watch?v=E__8ULsY3zo
Citera
2018-04-07, 19:51
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Saken med byggnad 7 är att det brann inte i hela byggnaden. Den brann på ett fåtal våningar.
Källa på det?

Citat:
Om byggnad 7 nu skulle börjat kollapsa av enbart brand så skulle inte hela byggnaden kollapsa. Det skulle mer ha liknat en misslyckad demolering. Exempel på hur det ser ut här:

Så om de understa våningarna kollapsar så står alltid de övre våningarna kvar ändå? Tror du på det själv?
Eller var det du visade något helt unikt som aldrig hänt tidigare - då måste det väl vara bevis för att det är fake?? Enligt trutherlogik alltså...
Citera
2018-04-07, 20:17
Medlem
Citat:
Källa på det?

Så om de understa våningarna kollapsar så står alltid de övre våningarna kvar ändå? Tror du på det själv?
Eller var det du visade något helt unikt som aldrig hänt tidigare - då måste det väl vara bevis för att det är fake?? Enligt trutherlogik alltså...
Källa: random youtube video när byggnad 7 kollapsar. Det syns endast rök. Stora delar av byggnaden brann vid något skede, men inte samtidigt.
Videon jag visade är ett exempel på vad som händer om du inte spränger viktiga kollumner i byggnaden. De kollapsar inte bara av sig själv som du gärna vill tro.
Senast redigerad av Pressombudsmannen 2018-04-07 kl. 20:19.
Citera
2018-04-07, 20:18
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Källa: random youtube video när byggnad 7 kollapsar. Det syns endast rök. Stora delar av byggnaden brann vid något skede, men inte samtidigt.

Hur vet du hur det brann inuti byggnaden?
Hur vet du hur och var det brann innan kollapsen?
Citera
2018-04-07, 20:22
Medlem
Citat:
Hur vet du hur det brann inuti byggnaden?
Hur vet du hur och var det brann innan kollapsen?
Om hela byggnaden brann samtidigt skulle det synas utanpå. Det hade varit ett enormt eldhav. Som det såg ut innan kollapsen var det extremt mycket rök vilket tyder på att branden inte har tillräckligt med syre.
Även om hela byggnaden brann samtidigt skulle det inte räcka för att kollapsa byggnaden.
Citera
2018-04-07, 20:24
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Om hela byggnaden brann samtidigt skulle det synas utanpå. Det hade varit ett enormt eldhav. Som det såg ut innan kollapsen var det extremt mycket rök vilket tyder på att branden inte har tillräckligt med syre.
Även om hela byggnaden brann samtidigt skulle det inte räcka för att kollapsa byggnaden.

Och?
Vad har du för bevis för att brand inte skulle kunnat få byggnaden att kollapsa? Utöver tro?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in