2016-05-05, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jo, jag kan bara inte begripa att truthers fortsätter komma med samma påståenden och frågor år efter år trots att de fått fullgoda förklaringar. Jag kan inte förstå varför trutherrörelsen ofta uppenbarligen ljuger alternativt ignorerar fakta de uppenbarligen känner till för att bygga sina påståenden. Som den där "Ace Baker" med no-planes-teorin som diskuterades för ett par sidor sedan, trots att han själv på sin egen blogg 2009 erkände att han hade fel om att inget plan syns på filmerna innan det andra planet kraschade så fortsätter han att hävda det i sina filmer... Hur blir man sån liksom?
Då är det ganska uppenbart att ma inte söker sanningen utan maniskt letar en konspiration, ett symptom jag anser att stora delar av trutherrörelsen lider av idag.

Sammanfattningen av hela forumsdelen. Helt enkelt börjat i fel ände och tänkt det är en konspiration och sen försöker hitta den. Grattis, det kommer aldrig någonsin att funka. Det måste ske åt andra hållet... Som av en händelse är det samma folk i de andra trådarna med samma typ av argument (helt avsaknat av argument...).

Men det är rätt intressant att läsa, jag förstår inte hur det funkar, vilket medför att det inte gick till så. Alltså är det påhittat.
Citera
2016-05-05, 18:42
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
https://pieceofmind.files.wordpress.com/2013/03/bldg-6.jpg

Vad visar den bilden menar du? Är det samma plats? När är den tagen? Uppröjningsarbetet verkar ha kommit långt om det är samma rum eftersom korset inte syns på bilden.
Bevisa att det inte fanns tillräckligt med bråte istället, nu verkar du bara tramsa.
Citera
2016-05-05, 18:56
Medlem
Citat:
Vad visar den bilden menar du? Är det samma plats? När är den tagen? Uppröjningsarbetet verkar ha kommit långt om det är samma rum eftersom korset inte syns på bilden.
Bevisa att det inte fanns tillräckligt med bråte istället, nu verkar du bara tramsa.

Hur många våningar hade WTC 6? Tror nog du klarar räkna ental eller måste jag lära dig det med?
Citera
2016-05-05, 18:59
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Hur många våningar hade WTC 6? Tror nog du klarar räkna ental eller måste jag lära dig det med?

Svara på frågorna istället - nästa "bevis" blir väl att du visar bilder på WTC när alla byggnader stod kvar och hävdar att attacken aldrig skett...
Citera
2016-05-05, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grejhujta
Sammanfattningen av hela forumsdelen.
Vi väntar fortfarande på att debunkers skall lyckas prestera ett enda vetenskapligt verifierbart argument som styrker den officiella förklaringen
Citera
2016-05-05, 19:02
Medlem
Citat:
Svara på frågorna istället - nästa "bevis" blir väl att du visar bilder på WTC när alla byggnader stod kvar och hävdar att attacken aldrig skett...

Bara så du vet, det jag funderade på var om de stod på första våningen eller parkeringsdäcket. Har redan berättat för dig att det endast blev ett hål, materialet är i princip borta förutom lite balkar. Dina försök är lika tomma som vanligt
Citera
2016-05-05, 19:16
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Bara så du vet, det jag funderade på var om de stod på första våningen eller parkeringsdäcket. Har redan berättat för dig att det endast blev ett hål, materialet är i princip borta förutom lite balkar. Dina försök är lika tomma som vanligt

Jag är extremt ointresserad av vad du funderade på, det jag vill få ta del av är bevisen som ledde fram till dina slutsatser.
Återkom om du hittar bilderna du pratade om eller något annat som stöder ditt tramsande...
Citera
2016-05-05, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grissly
Så du tycker inte att någonting är skumt över huvud taget angående 9/11?

Nej i princip inte, därför att allt de vi kunde se live på div. filmer, och hur det sen kunnat förklarats med kontrollerbara fakta och fysikens lagar till punkt och pricka. Dessutom har man kunnat se liknande "fenomen" även under flera andra händelser, t ex att det trycks ut luft som kan se ut som små explosioner, att flygplan blir bara småskrot och ser ut att ha försvunnit, att stålkonstruktioner kan kollapsa av brand etc etc etc. Inget är egentligen unikt i sig mer än att det aldrig tidigare skett med så stora byggnader.
Citera
2016-05-05, 19:53
Medlem
Citat:
Du menar så starka byggnader som WTC 1 och WTC 2
Precis. När tunga ståldelar från WTC1 och WTC2 kraschar från hög höjd ner i det lilla WTC6 hade den ingen chans. WTC6 behövde bara vara tillräckligt stark för att bära 8 våningar. Översta våningen behövde bara bära upp taket och eftersom det sällan snöar mer än någon centimeter på Manhattan räckte det med att taket orkade hålla upp sig själv och vatten från skyfall. Taket var inte designad för att stå emot de tunga stålbalkar som ramlade ner på det.
Citera
2016-05-05, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rayjoh
Precis. När tunga ståldelar från WTC1 och WTC2 kraschar från hög höjd ner i det lilla WTC6 hade den ingen chans. WTC6 behövde bara vara tillräckligt stark för att bära 8 våningar. Översta våningen behövde bara bära upp taket och eftersom det sällan snöar mer än någon centimeter på Manhattan räckte det med att taket orkade hålla upp sig själv och vatten från skyfall. Taket var inte designad för att stå emot de tunga stålbalkar som ramlade ner på det.

Varför blev det ett hål i WTC 6, var det inga delar som träffade resten av byggnaden? Kontrasterna är ganska slående, där det verkar ha träffats så jävlar vad det krossade, rätt igenom hela byggnaden och igenom golvet ner till parkeringsdäck. men resten av byggnaden verkar ha klarat sig, ser ut som någon slags borr som kört igenom
Citera
2016-05-05, 20:00
Medlem
Citat:
Återkom om du hittar bilderna du pratade om eller något annat som stöder ditt tramsande...
Jag visade dig just samma bild som du länkade men där man ser mer. WTC 6 hade 8 våningar. du kan räkna dem alla. Du fattar fortfarande inte att man står på bottenvåningen eller?
Citera
2016-05-05, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Nej i princip inte, därför att allt de vi kunde se live på div. filmer, och hur det sen kunnat förklarats med kontrollerbara fakta och fysikens lagar till punkt och pricka.

Kan du förtydliga en sådan förklaring, du vet förklara så vi andra förstår för man brukar kunna förenkla och förklara principerna om man förstår det man läser för det gör du väl?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in