2018-09-08, 10:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Bortförklaringar? Du är ju helt jävla makalös men vi tittar väl igen på vad du skrev och jag svarade..

Här svarade jag genom att visa att det "parallellt med räddnings- och röjningsarbete" fanns både fotografer och ingenjörer på plats under flera månader som systematiskt dokumenterade Ground Zero åt FEMA.
Hur får du detta till "en bortförklaring"?

Här svarade jag genom att visa att det var ett flertal ingenjörer som arbetade på alla uppsamlingsplatserna med att systematiskt gå igenom de uppsamlade rasmassorna för att söka efter utredningsmässigt intressant material, främst stål, vilket dokumenterades, märktes upp, fotograferades och registrerades systematiskt.
Hur får du detta till "en bortförklaring"?

Här hittar du inlägget med svaren, källor och förtydliganden: (FB) 9/11 - WTC/Pentagon/Shanksville m.m - Tråd Nr 2
Skäms din sopa!
Lol. ”150 bitar” delat på fem byggnader = 30 bitar per byggnad, av hur många hundratusen bitar? Var det allt man behövde titta närmare på menar du? 30 bitar per byggnad? Och var hittar vi bitarna från WTC 7? Länk?

Vad gäller dokumentering, fotografering och märkning så visst, det sprang omkring en hel del folk och plåtade, men skedde det inom ramarna för en forensisk utredning, menar du? Där varje stålbalk (så gott det gick) fotograferades på plats, märktes samt därefter med bibehållen chain of custody, lagrades upp systematiskt på uppsamlingsplats för att slutligen testas och undersökas med avseende på bland annat explosioner, extrema temperaturer, sprängmedel eller incendiaries?

150 bitar?

På tal om ”sopa” och ”skam”?
Citera
2018-09-08, 10:25
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Lol. ”150 bitar” delat på fem byggnader = 30 bitar per byggnad, av hur många hundratusen bitar? Var det allt man behövde titta närmare på menar du? 30 bitar per byggnad? Och var hittar vi bitarna från WTC 7? Länk?

Vad gäller dokumentering, fotografering och märkning så visst, det sprang omkring en hel del folk och plåtade, men skedde det inom ramarna för en forensisk utredning, menar du? Där varje stålbalk (så gott det gick) fotograferades på plats, märktes samt därefter med bibehållen chain of custody, lagrades upp systematiskt på uppsamlingsplats för att slutligen testas och undersökas med avseende på bland annat explosioner, extrema temperaturer, sprängmedel eller incendiaries?

150 bitar?

På tal om ”sopa” och ”skam”?
Det är irrelevant om de sparade 1 eler 10 miljoner bitar. Du blev ändå motbevisad på varje punkt men är uppenbarligen mentalt inkapabel att inse eller erkänna det...
Citera
2018-09-08, 10:42
Avstängd
Citat:
Det är irrelevant om de sparade 1 eler 10 miljoner bitar. Du blev ändå motbevisad på varje punkt men är uppenbarligen mentalt inkapabel att inse eller erkänna det...
Nej, jag visar att dina ”motbevis” är halmgubbar och bortförklaringar.

1. Jag har aldrig påstått att det inte sprang omkring folk och plåtade bland rasmassorna. Jag påstår att så inte skedde systematiskt med avseende på identifiering, lokalisering, märkning, bibehållen chain of custody, systematisk uppsamling för vidare tester och undersökningar inom ramarna för en forensisk utredning med tydlig ansvarsfördelning och chain of command.

Ditt drittlande motbevisar knappas det här. Tvärtom.

2. 150 bitar/5 byggnader = 30 bitar per byggnad ≠ samtliga relevanta bitar för att kunna avgöra någon som helst kritisk frågeställning med avseende på hur byggnaderna kollapsade eller varför.

3. Inte en enda bit testades/undersöktes med avseende på om den hade utsatts för abnorma temperaturer eller explosioner.

4. Företrädare för de frivilliga ingenjörer som anlitades av FEMA vittnar inför Kongressen om att de inte hade ”authority” att undersöka det stål som fanns på uppsamlingsplatserna innan det blev ”recycled”.

5. Branschtidningen, Fire Engineering, skriver 2002 att FEMA’s utredning var en fars och att de frivilliga ingenjörerna vallades omkring som ”turister” i tre dagar på uppsamlingsplatserna utan att testa/undersöka en enda stålbit.

6. Var i så fall bitarna från WTC 7 fanns/finns är det ingen som vet.

Nu vill jag att du bemöter 1 - 6 i sak, utan svepande bortförklaringar, halmgubbar eller personangrepp.

Fixar du det, tror du?
Citera
2018-09-08, 10:47
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Nej, jag visar att dina ”motbevis” är halmgubbar och bortförklaringar.

1. Jag har aldrig påstått att det inte sprang omkring folk och plåtade bland rasmassorna. Jag påstår att så inte skedde systematiskt med avseende på identifiering, lokalisering, märkning, bibehållen chain of custody, systematisk uppsamling för vidare tester och undersökningar inom ramarna för en forensisk utredning med tydlig ansvarsfördelning och chain of command.

Ditt drittlande motbevisar knappas det här. Tvärtom.

2. 150 bitar/5 byggnader = 30 bitar per byggnad ≠ samtliga relevanta bitar för att kunna avgöra någon som helst kritisk frågeställning med avseende på hur byggnaderna kollapsade eller varför.

3. Inte en enda bit testades/undersöktes med avseende på om den hade utsatts för abnorma temperaturer eller explosioner.

4. Företrädare för de frivilliga ingenjörer som anlitades av FEMA vittnar inför Kongressen om att de inte hade ”authority” att undersöka det stål som fanns på uppsamlingsplatserna innan det blev ”recycled”.

5. Branschtidningen, Fire Engineering, skriver 2002 att FEMA’s utredning var en fars och att de frivilliga ingenjörerna vallades omkring som ”turister” i tre dagar på uppsamlingsplatserna utan att testa/undersöka en enda stålbit.

6. Var i så fall bitarna från WTC 7 fanns/finns är det ingen som vet.

Nu vill jag att du bemöter 1 - 6 i sak, utan svepande bortförklaringar, halmgubbar eller personangrepp.

Fixar du det, tror du?

Detta är exakt vad du skrev:
Citat:
Jag har aldrig påstått att ”dödade och skadade” skulle vänta. Jag påstår att dokumentering, fotografering, observationer, uppmärkning, etc, mycket väl kunde ha inletts parallellt med räddnings- och röjningsarbetet, så gott det gick.

Det viktigaste är att man inte heller på uppsamlingsplatserna fick undersöka stålet. Där var ju varken miljö, eller räddningsarbete i vägen.

Eller?

Hur får du det till att du "aldrig påstått att det inte sprang omkring folk och plåtade bland rasmassorna"?
Och var i detta inlägg nämner du dina efterkonstruktioner om "att så inte skedde systematiskt med avseende på identifiering, lokalisering, märkning, bibehållen chain of custody, systematisk uppsamling för vidare tester och undersökningar inom ramarna för en forensisk utredning med tydlig ansvarsfördelning och chain of command."

Dina efterkonstruktioner och följdfrågor till det som just motbevisats kan du behålla tills du i anständighetens namn erkänner att du helt enkelt hade fel - igen... Men det lär ju knappast ske eftersom du är den oärligaste debattören på hela flashback - i alla fall vad jag stött på, och då ska gudarna veta att det finns en hel del bottenskrap att jämför med..
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-09-08 kl. 10:53.
Citera
2018-09-08, 13:46
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Dessutom? När jag valde att kommentera ditt trams sp var det direkt med omformuleringen, stål/-delvis stål.

När jag insåg att du även skulle driva formuleringen ”skyskrapa” in groteskum så omformulerade jag direkt till skyskrapa/highrise.

Trots att dessa formuleringar/omformuleringar HELT saknar relevans för mitt argument och trots att de kom DIREKT när jag valde att kommentera, så ältade du det här sida upp och sida ner som om det var mycket viktigt. I själva verket gör du så här ENBART för att du inser att du har fel i det du för tillfället driver. Trasa sönder diskussionen i meningslöst tjafs och ordmärkeri för att det inte ska märkas att det är du som har fel. Gång på gång.

Mycket ohederligt. Mycket fult.

Det spelar givetvis en helt avgörande roll om det handlar om deltagare som programmatiskt köper allt ditt dravel och delar din världsbild och livsåskådning.

Vad ”zionister” anbelangar så nöjer jag mig med att konstatera att du åtminstone inte är antizionist, vilket är nog så allvarligt givet vad zionisterna har pysslat med i Palestina de senaste +50 åren.

Etnisk rensning. Terrordåd. Massakrer. Landstöld. False flags. Etc ...

Lugna puckar?

Konstigt hur det kan vara så fullständigt avgörande med definitionen av en skyskrapa så du skriver sida efter sida om det när det gäller kollapsen av ett hus i teheran , samt detsamma gällande hur byggnader konstrueras - medan det samtidigt är totalt irrelevant när det gäller alla andra byggnader?
Har du ljugit klart för dig själv snart så vore det tacknämligt om du även kunde sluta ljuga för oss andra..

Om du någonsin ångrar dig så kan du fortfarande svara ärligt på t.ex. de här inläggen:
(FB) 9/11 - WTC/Pentagon/Shanksville m.m - Tråd Nr 2

så tar vi resten sen..
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-09-08 kl. 13:49.
Citera
2018-09-09, 08:40
Avstängd
Citat:
Konstigt hur det kan vara så fullständigt avgörande med definitionen av en skyskrapa så du skriver sida efter sida om det när det gäller kollapsen av ett hus i teheran , samt detsamma gällande hur byggnader konstrueras - medan det samtidigt är totalt irrelevant när det gäller alla andra byggnader?
Frågan är varför just WTC 7 totalkollapsade av brand när det aldrig har hänt tidigare att en modern highrise har gjort det. Däremot så har ett stort antal sådana totalkollapsat av explosioner i kontrollerade demoleringar.

Att NIST i det läget väljer att utgå från att det var brand som orsakade kollapsen är minst sagt egendomligt eftersom det mot bakgrund av det statistiska underlaget är den minst sannolika hypotesen, där P = 0 jämfört med CD där P = 1.

Jag vet att du har förstått att det är just det här förhållandet som jag från start har avsett, men att du väljer att märka ord/formuleringar istället för att bemöta kärnan i mitt argument. Skälet till det är att du inte har något giltigt motargument.

Citat:
Har du ljugit klart för dig själv snart så vore det tacknämligt om du även kunde sluta ljuga för oss andra..
Sopa.

Citat:
Om du någonsin ångrar dig så kan du fortfarande svara ärligt på t.ex. de här inläggen:
Jag har redan omformulerat min ursprungliga formulering, men det tycks inte hjälpa, du fortsätter med ditt dravel. Sida upp och sida ner.

Citat:
så tar vi resten sen..
Ta det nu.
Citera
2018-09-09, 09:05
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Frågan är varför just WTC 7 totalkollapsade av brand när det aldrig har hänt tidigare att en modern highrise har gjort det. Däremot så har ett stort antal sådana totalkollapsat av explosioner i kontrollerade demoleringar.

Att NIST i det läget väljer att utgå från att det var brand som orsakade kollapsen är minst sagt egendomligt eftersom det mot bakgrund av det statistiska underlaget är den minst sannolika hypotesen, där P = 0 jämfört med CD där P = 1.

Jag vet att du har förstått att det är just det här förhållandet som jag från start har avsett, men att du väljer att märka ord/formuleringar istället för att bemöta kärnan i mitt argument. Skälet till det är att du inte har något giltigt motargument.

Sopa.

Jag har redan omformulerat min ursprungliga formulering, men det tycks inte hjälpa, du fortsätter med ditt dravel. Sida upp och sida ner.

Ta det nu.

Med din logik bör förstås en cd av wtc7 vara fullständigt osannolik eftersom ingen så stor byggnad tidigare rivits med controlled demolition.

Den högsta byggnad som än idag tagits ned med en controlled demolition hade inte ens 2/3 så många våningar som wtc7, och då hade man dessutom inte problemet med att det skulle ske utan att det lät något, då hade man inga problem med att riskera upptäckt under månader av förberedelser och aptering, och då behövde man inte använda påhittade metoder som aldrig använts vare sig tidigare eller senare, som nanothermit... CD: P=0
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-09-09 kl. 09:11.
Citera
2018-09-09, 10:17
Avstängd
Citat:
Med din logik bör förstås en cd av wtc7 vara fullständigt osannolik eftersom ingen så stor byggnad tidigare rivits med controlled demolition.
Nej, med min logik har ingen så stor byggnad totalkollapsat av brand eller kontrollerad demolering.

Citat:
Den högsta byggnad som än idag tagits ned med en controlled demolition hade inte ens 2/3 så många våningar som wtc7, och då hade man dessutom inte problemet med att det skulle ske utan att det lät något, då hade man inga problem med att riskera upptäckt under månader av förberedelser och aptering, och då behövde man inte använda påhittade metoder som aldrig använts vare sig tidigare eller senare, som nanothermit... CD: P=0
Och hur hög är den högsta byggnad som än idag har totalkollapsat av brand?
Citera
2018-09-09, 10:32
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Nej, med min logik har ingen så stor byggnad totalkollapsat av brand eller kontrollerad demolering.
Du borde åka till New York och titta! Jag garanterar dig att WTC 7 inte står kvar.

Citat:
190 meter fördelat på 47 våningar.

En annan brandkollaps är Wilton Paes de Almeida Building i Sao Paulo som totalkollapsade efter 90 minuter brand - den var 26 våningar och ca 100 meter hög.
https://www.youtube.com/watch?v=jZs-wW7zWu8
https://www.youtube.com/watch?v=uXHpuHwVS6s
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-09-09 kl. 11:22.
Citera
2018-09-09, 12:07
Avstängd
Citat:
Du borde åka till New York och titta! Jag garanterar dig att WTC 7 inte står kvar.
Innan, 9/11 och senare publiceringen av NIST’s rapport.

Citat:
190 meter fördelat på 47 våningar.

Citat:
En annan brandkollaps är Wilton Paes de Almeida Building i Sao Paulo som totalkollapsade efter 90 minuter brand - den var 26 våningar och ca 100 meter hög.
https://www.youtube.com/watch?v=jZs-wW7zWu8
https://www.youtube.com/watch?v=uXHpuHwVS6s

(Historiskt minnesmärke befolkat av squatters, byggd 1961-68 i ett dåvarande utvecklingsland ... och helt övertänd ... )
Citera
2018-09-09, 12:17
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Vad svamlar du om? Du skrev - jag citerar som vanligt ordagrant:
Det var vad du frågade och det var vad du fick exempel på. Jag är fortfarande - sorgligt nog - inte synsk och kan därför inte gissa mig till dina efterkonstruktioner och ändrade förutsättningar på förhand..

Citat:
(Historiskt minnesmärke befolkat av squatters, byggd 1961-68 i ett dåvarande utvecklingsland ... och helt övertänd ... )
Vem som bor i byggnaden är irrelevant - att den klassades som minnesmärke innebär förstås en skyldighet att underhålla byggnaden - det var en byggnad med en kärna armerad betong och den rasade på endast 90 minuter.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-09-09 kl. 12:36.
Citera
2018-09-09, 12:20
Moderator
Ytterligare ett antal inlägg som fokuserar mer på debattteknik än sakfrågan raderade.
Skärpning tack!

/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in