Citat:
Ursprungligen postat av
Iris-T
Jag ändrar mitt gradantal till 1000 - 1200 grader Celsius. Så varmt blir det när det brinner i möblerade byggnader. Vilken slutsats jag drar ang den metall som rann "ut" från fasaden måste nog också bli aluminium faktiskt även om det inte var det jag syftade på när jag tog upp smält aluminium.
Bra, och hur förklarar du då att metallen ifråga INTE ser ut som smält aluminium?
Citat:
För att 1000 - 1200 grader är mer än 660,3 grader och för att jordklotets massa utgör en krökning i den rumtid där klotet befinner sig just nu och således pressas allting nedåt. Allting man på något sätt tar/fraktar eller lyfter uppåt måste då enligt universums mest uppenbara regel komma nedåt igen när ingen/inget håller emot. Och hur jag vet det kan jag bara förklara med att jag är människa här på jorden och behöver jag verkligen mer empiriska bevis än så för att bevisa att när något faller så faller något nedåt?
Det förutsätter att aluminiumet i fråga värms upp tillräckligt länge och mycket för att det ska ”rinna nedåt i byggnaden”, ja. Du vet att så skedde?
Citat:
Jag ljuger väldigt sällan. Däremot kan det bli en aning frustrerande att diskutera sakfrågor med dig som måste ha empiriska bevis på att någonting verkligen rinner nedåt.
Nej, nu skarvar du igen. Jag frågar hur du
vet att:
1. Aluminium smälte till flytande form.
2. Att samma nu flytande aluminium rann nedåt i byggnaderna.
Citat:
Ja jag var ganska full igår, man blir lätt det på fredagar när alkoholen når blodomloppet.
Och jag vet fan inte vad du snackar om nu? Ska jag visa hur organiskt material blandar sig med smält aluminium? Kan du inte tänka ens pyttelite abstrakt?
Den enda jag vet (har inte letat) som har försökt att kontrollera NIST’s påstående om att den utvällande flytande metallen var aluminium uppblandad med organiska material, är Steven Jones. Hans studier visar att det inte är möjligt.
Här har du andra studier du vill lyfta fram som visar på motsatsen?
Citat:
1. girder A2001 saknade shear studs, eller inte... Hur som helst halkade den av sitt fäste och?
Hur vet du att den gjorde det och därpå som NIST påstår, initierade den kollaps som alla kan se i videor från förloppet?
Citat:
Hittills har du inte lyckas bevisa några sprängämnen eller nanothermit så vad är det egentligen du vill ha sagt?
Nej och det varken kan eller ska jag göra. Däremot visar jag sida upp och sida ner att de som vara satta att utreda hur i det här fallet WTC 7 kollapsade, NIST, istället mörklade vad som hände.
Jag och miljontals människor med mig, kräver att en ny och RIKTIG utredning av vad som hände genomförs, så att ansvariga äntligen kan ställas till svars.
Citat:
Att bara för att NIST inte gjort exakt som din källa vill så måste det betyda klassisk CD för att det har du hört i lumpen?
Va? Var har jag hävdat det?
Citat:
2. Alla andra tycker att den räcker gott och väl och bara för att din knark-källa är efterbliven måste inte du gå i dennes fotspår.
Vilken djävla ”knark-källa” och vilka djävla ”fotspår”?
Är du fortfarande på fyllan?
Citat:
3. Alla andra vet vad NIST menar med 2,25 sekunder utom du.
Bra, då väntar jag på att du förklarar det.
Hur länge tror du att jag behöver vänta på det?
Citat:
Du får helt enkelt komma på vad dom menar med det själv. resten av världen ska inte behöva lida för det.
Du menar som miljontals afghaner, irakier, libyer, syrier, m.fl., har lidit de senaste + 16 åren, still counting?
Citat:
Men ett tips är att det förklaras i en 6 minuter lång youtubvideo som faktiskt nyligen postats här i tråden.
Jag frågar DIG hur DU förklarar hur NIST kommer fram till exakt VAD.
Använd gärna din video som utgångspunkt om du nu tycker att den förklarar hur det hela gick till.
Citat:
Ja vi har väl det.. Igen..
Men helst av allt skulle jag vilja se lite mera konkreta bevis. Du hade väl så väldigt mycket mer så kan du inte snabbspola dit fram?
En sak i taget. Lugnt och fint.