Citat:
Ursprungligen postat av
kurrekotte
Jag noterar följande:
Jag ifrågasatte varför du påstår saker, som om det vore fakta, utan att ha en jävla aning vad du pratar om. Jag gav dig sedan lite hjälp på vägen att bilda dig själv.
Du valde då att hitta något som verkade konstigt i färgskalan vid 600 grader och att bortse från all annan information du fick tillgång till. Därefter letar du upp en länk till en video där aluminium är silverfärgat vid okänd temperatur, vilket inte motsägs någonstans.
Du är antingen helt ofattbart korkad och selektiv i din uppfattningsförmåga eller så tramsar du.
Det tog mig 10 sekunder att hitta ett grovt fel på sidan så varför ska jag fortsätta läsa när det uppenbarligen är en dålig källa till fakta.
Vi är överens om att aluminium är silverfärgad vid smältpunkten. Och smältpunkten är 659 grader enligt
www.engineersedge.com/materials/metal_melting_temperatures_13214.htm
Altså måste temperaturen på Youtube videon varit minst 659 grader.
För att aluminium ska bli rött krävs betydligt högre temperaturer.
Även om flygplanet skulle smälta i elden vilket är osannolikt så skulle aluminiumet vara silverfärgat.
Någon skrev att aluminiumet kan blivit missfärgat av smält koppar plast eller bly.
Koppar smälter inte i en brand. Plast brinner upp. Bly är silverfärgat i flytande form.