2018-04-07, 11:43
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
Enligt din sida är diagrammet för temperatur på aluminium falskt. Det står att det ska vara röd brunt vid 600 grader vilket är helt falskt. Det smälter vid 650grader och är då silverfärgat. Du borde granska dina egna källor.
Titta på vilken random video som helst på Youtube. Exempel: https://youtu.be/IGJ2jMZ-gaI
Sedan har vi även det inte det röda glödheta skrotet som trots att man spruta vatten i flera veckor inte gick att släcka. Hur förklarar du det?

Flygplansaluminium finns i en hel mängd olika blandningar. Vad mer som kan ha blandats ner i det vi såg vid wtc vet vi ju inte heller - men koppar från elanläggningar - hissmotorer och alla elledningar t.ex. är ju inte svårt att föreställa sig, samt bly från stora batterier som fanns i mängder på samma våningsplan.
Exakt vilken "mix" den smälta metallen bestod av kommer vi förstås aldrig få veta - men att det var aluminium i den verkar ytterst troligt med tanke på varifrån det kommer..
Citera
2018-04-07, 11:49
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag tänker inte sitta och bläddra igenom en 2000 sidor lång tråd för att hitta någon videolänk. Det är inte mitt jobb att leta upp bevis för din tes.

Här har du en bra bild som visar hur mycket av kärnan som ännu stod kvar ett tag efter att etc kollapsat - förklara gärna hur byggnaden skulle kunna rivits genom att tränga sönder just denna bärande kärna när den ännu stod kvar efteråt... http://algoxy.com/psych/images/superimp.spire.wtc1.jpg
Citera
2018-04-07, 11:52
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Im sorry men du har inte övertygat mig. Du verkar tro att varje våning inte har någon slags substans mer än ett betånggolv?
Det går genomgående flera stålbalkar lodrätt och vågrätt i hela byggnaden, även i mitten. Vid varje våning skulle tyngdkraften av den fallande delen minska av motståndet i byggnaden. Det är exakt det som är problemet. Att det inte finns något motstånd.

Varje våningsplan var konstruerat för att klara av sin egen tyngd samt 1.300 ton därutöver.
Hela byggnaderna vägde ca 500.000 ton vilket innebär att (om vi räknar snällt med endast 10 våningar och av lite klenare material än de nedersta våningsplanen) var det ca 40-50.000 ton som föll ned på en konstruktion dimensionerad för 1.300 ton...

http://www.tms.org/pubs/journals/jom/0112/eagar/eagar-0112.html
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-04-07 kl. 12:13.
Citera
2018-04-07, 12:11
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Enligt din sida är diagrammet för temperatur på aluminium falskt. Det står att det ska vara röd brunt vid 600 grader vilket är helt falskt. Det smälter vid 650grader och är då silverfärgat. Du borde granska dina egna källor.
Titta på vilken random video som helst på Youtube. Exempel: https://youtu.be/IGJ2jMZ-gaI
Sedan har vi även det inte det röda glödheta skrotet som trots att man spruta vatten i flera veckor inte gick att släcka. Hur förklarar du det?
Jag noterar följande:
Jag ifrågasatte varför du påstår saker, som om det vore fakta, utan att ha en jävla aning vad du pratar om. Jag gav dig sedan lite hjälp på vägen att bilda dig själv.

Du valde då att hitta något som verkade konstigt i färgskalan vid 600 grader och att bortse från all annan information du fick tillgång till. Därefter letar du upp en länk till en video där aluminium är silverfärgat vid okänd temperatur, vilket inte motsägs någonstans.

Du är antingen helt ofattbart korkad och selektiv i din uppfattningsförmåga eller så tramsar du.
Citera
2018-04-07, 12:41
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Jag noterar följande:
Jag ifrågasatte varför du påstår saker, som om det vore fakta, utan att ha en jävla aning vad du pratar om. Jag gav dig sedan lite hjälp på vägen att bilda dig själv.

Du valde då att hitta något som verkade konstigt i färgskalan vid 600 grader och att bortse från all annan information du fick tillgång till. Därefter letar du upp en länk till en video där aluminium är silverfärgat vid okänd temperatur, vilket inte motsägs någonstans.

Du är antingen helt ofattbart korkad och selektiv i din uppfattningsförmåga eller så tramsar du.
Det tog mig 10 sekunder att hitta ett grovt fel på sidan så varför ska jag fortsätta läsa när det uppenbarligen är en dålig källa till fakta.
Vi är överens om att aluminium är silverfärgad vid smältpunkten. Och smältpunkten är 659 grader enligt www.engineersedge.com/materials/metal_melting_temperatures_13214.htm
Altså måste temperaturen på Youtube videon varit minst 659 grader.
För att aluminium ska bli rött krävs betydligt högre temperaturer.
Även om flygplanet skulle smälta i elden vilket är osannolikt så skulle aluminiumet vara silverfärgat.
Någon skrev att aluminiumet kan blivit missfärgat av smält koppar plast eller bly.
Koppar smälter inte i en brand. Plast brinner upp. Bly är silverfärgat i flytande form.
Citera
2018-04-07, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Här har du en bra bild som visar hur mycket av kärnan som ännu stod kvar ett tag efter att etc kollapsat - förklara gärna hur byggnaden skulle kunna rivits genom att tränga sönder just denna bärande kärna när den ännu stod kvar efteråt... http://algoxy.com/psych/images/superimp.spire.wtc1.jpg
Det är samma "bärande kärna" som syns i videon jag visade: https://www.youtube.com/watch?v=sYzIja6mlRs
Den liknar som sagt inte mer än en bränd tändsticka och står ungefär i 10 sekunder innan den faller ner. Och det skulle bevisa att det inte var en kontrollerad demolering? Jag tycker snarare tvärt om.
Citera
2018-04-07, 13:00
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Det är samma "bärande kärna" som syns i videon jag visade: https://www.youtube.com/watch?v=sYzIja6mlRs
Den liknar som sagt inte mer än en bränd tändsticka och står ungefär i 10 sekunder innan den faller ner. Och det skulle bevisa att det inte var en kontrollerad demolering? Jag tycker snarare tvärt om.

Självklart är det samma kärna - det fanns inte flera olika kärnor... Dock ser man på "min" bild hur högt upp det där är - i din film kan man få intrycker att det är extremt mycket lägre eftersom man endast ser delar av byggnaden.
Den bärande kärnan var inte konstruerad för att kunna stå av sig själv - dvs den behövde golvbalkar och perimeterkonstruktionen för att inte kollapsa av sig själv - ändå stod den kvar sist av hela konstruktionen - att då slänga ur sig trams om att byggnaden skulle tagits ned genom att kärnan skulle sprängts är ju rent ut sagt idiotiskt.

Men - frågar jag på sant truthermanér - visa gärna andra byggnader som rivits genom att man sprängt kärnan och den står kvar sist...
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-04-07 kl. 13:10.
Citera
2018-04-07, 13:12
Medlem
Citat:
Den bärande kärnan var inte konstruerad för att kunna stå av sig själv - dvs den behövde golvbalkar och perimeterkonstruktionen för att inte kollapsa av sig själv - ändå stod den kvar sist av hela konstruktionen - att då slänga ur sig trams om att byggnaden skulle tagits ned genom att kärnan skulle sprängts är ju rent ut sagt idiotiskt.
Jag vet inte hur dom demolerade byggnade. Det finns säkerligen flera sätt än att demolera den. Även om mycket tyder på att sprängmedel används i grunden av byggnaden, massor av vittnen säger sig hört explotioner i lobbyn och under byggnaden, dessa explotioner hörs i flera videos.
Om dom försvagade byggnaden med nanothermite som mycket tyder på så kan det säkert förklara varför en pelare stod kvar några sekunder efter kollapsen.
Citera
2018-04-07, 13:16
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag vet inte hur dom demolerade byggnade. Det finns säkerligen flera sätt än att demolera den. Även om mycket tyder på att sprängmedel används i grunden av byggnaden, massor av vittnen säger sig hört explotioner i lobbyn och under byggnaden, dessa explotioner hörs i flera videos.
Om dom försvagade byggnaden med nanothermite som mycket tyder på så kan det säkert förklara varför en pelare stod kvar några sekunder efter kollapsen.

Visa gärna exempel på byggnader som rivits där de försvagade delarna som kollapsat byggnaden står kvar sist...

Exakt VAD tyder på att det skulle använts nanonthermit? Ingenting...
Att det smällde i lobbyn när hissar rasade, flygbränsleångor exploderade och människor störtade i backen är knappast okänt (säg till om du vill ha en länk till ljudet av människor som kraschade i backen - finns på film.) - det har dock ingenting med cd att göra..
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-04-07 kl. 13:18.
Citera
2018-04-07, 13:23
Medlem
Citat:
Visa gärna exempel på byggnader som rivits där de försvagade delarna som kollapsat byggnaden står kvar sist...
Det är endå roligt du påstår att grunden står kvar när det är en förkolnad pelare som står i 10 sekunder.
Det är inte någon bärande grund. Den hade lika gärna kunnit falla med resten av skrotet. Att det står kvar är ungefär som att kasta upp en handfull med mynt och ett av mynten balanserar några sekunder innan det lägger sig.
Citera
2018-04-07, 13:29
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Det är endå roligt du påstår att grunden står kvar när det är en förkolnad pelare som står i 10 sekunder.
Det är inte någon bärande grund. Den hade lika gärna kunnit falla med resten av skrotet. Att det står kvar är ungefär som att kasta upp en handfull med mynt och ett av mynten balanserar några sekunder innan det lägger sig.

Vad är det som är "roligt" - det är ju kärnan som truthers brukar påstå försvagades så resten skulle kollapsa - hur kan den stå kvar om det var den som drog ned resten??

Citera
2018-04-07, 13:29
Medlem
Citat:

Exakt VAD tyder på att det skulle använts nanonthermit? Ingenting...
Att det smällde i lobbyn när hissar rasade, flygbränsleångor exploderade och människor störtade i backen är knappast okänt (säg till om du vill ha en länk till ljudet av människor som kraschade i backen - finns på film.) - det har dock ingenting med cd att göra..

Vad tyder på nanothermit? Vad sägs som 3 månaders glödhett stål i rasmassorna trots att man sprutat tonnvis med vatten på det. Bilder på glödande stålbalkar finns. Vittnen som sett flytande metall bland skrotet. Det är vad som skulle hända om nanothermite används i en demolering. Dessutom har man hittat spår av nanothermite i rasmassorna. Något som NIST inte ens letat efter och därför inte hittat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in