Citat:
Ursprungligen postat av
Iris-T
För att flygplanen som flög in i tornen var tillverkade av största delen aluminium. Och att aluminium har en smältpunkt på 660,3 °C. Eftersom branden var betydligt varmare än så tänker jag att flygplanens aluminium tillslut smälte och tack vare gravitationen (herrejävlar) så rann det nedåt. Nöjd?
Nej, det är jag knappast. Du gör en massa lösa antaganden utan stöd i empiri. Ja, det
kan ha varit så att aluminium värmdes upp till flytande tillstånd, men det är knappast något som du utan vidare kan utgå ifrån. Ej heller att den ”rann nedåt” i byggnaden.
Och nej, metallen som väller ut från tornen i vissa video-sekvenser av förloppen ser inte ut som smält aluminium. Och nej, NIST påstående om att det var smält aluminium utblandad med organiska material och därför ser ut som smält stål håller heller inte. Steven Jones genomförde till skillnad från NIST ett enkelt experiment och som visade att nej, den blandningen funkar inte. Som olja och vatten.
Citat:
Men vad i sak är det som inte beläggs enligt dig i den officiella förklaringen?
Jag tror på den officiella förklaringen.
Jag har en pågående (f.n. liten paus) diskussion med SnakePlisssken avseende ett antal kritiska problem med NIST’s rapport om hur WTC 7 kollapsade från brand, enbart.
Kolla bakåt i tråden och hittar du något du känner att du vill klargöra, be my guest.