2007-05-07, 20:38
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Billow
http://www.youtube.com/watch?v=--_RGM4Abv8 Såhär kan man inte jämföra. Allt är specialbyggt för att absorbera plåtens effekt av krocken.
Gäller inte Newtons tredje lag för F4-plan?
Citera
2007-05-07, 20:38
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord Helmet
Fast nu är det väl flashen vi pratar om? I båden den här filmen och i WTC-filmerna syns en flash.
Ja men i WTC-Filmen syns också en tidigare Flash. Som många håller med om. Ingen säger väl emot att det alltid kan bli en Flash om metall möter nått hårt i hög hastighet. Men det var inte bara det som hände på WTC. Plus att WTC 7 sänktes utan plan.
Citera
2007-05-07, 20:39
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Gäller inte Newtons tredje lag för F4-plan?
Jo.. Men vi vet redan att det uppstår en Flash då metall möter hårda saker i hög hastighet. Vi har inte sagt emot att en Flash skulle uppstå. Men på WTC uppstod en Flash innan den andra Flashen också
Citera
2007-05-07, 20:40
Medlem
Citat:
Ja men i WTC-Filmen syns också en tidigare Flash. Som många håller med om. Ingen säger väl emot att det alltid kan bli en Flash om metall möter nått hårt i hög hastighet. Men det var inte bara det som hände på WTC. Plus att WTC 7 sänktes utan plan.

Där är vi inte överens. Jag tycker att det ser ut som om blixten uppträder då planet träffar huset. Vilket också stöds av den enkla fotoanalys som gjorts här på forumet.
Citera
2007-05-07, 20:40
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg-A1
Nu hänger jag inte med? Man testar hur det ser ut när man kör in ett jetplan i en betongvägg. Och då syns det en blixt när aluminiumkroppen träffar väggen. Alltså är det inte speciellt otroligt att det syns en blixt då man kör in ett mycket större plan i en skyskrapa. Vilket ger att vi inte behöver använda hypotetiska missiler eller annat för att förklara det vi ser på filmerna.
Jag var aningen kortfattad. Vi vet ju att det på WTC skedde två Flashar !! En innan träff med huset och sedan en då nosen träffade huset.
Citera
2007-05-07, 20:41
Medlem
Billows avatar
Citat:
Där är vi inte överens. Jag tycker att det ser ut som om blixten uppträder då planet träffar huset. Vilket också stöds av den enkla fotoanalys som gjorts här på forumet.
Foto analysen är dåliga bilder. Dålig vinkel. Dessutom syns det att det är under planet man ser en Flash
Citera
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Jo.. Men vi vet redan att det uppstår en Flash då metall möter hårda saker i hög hastighet. Vi har inte sagt emot att en Flash skulle uppstå. Men på WTC uppstod en Flash innan den andra Flashen också
Fast du skrev såhär:
Citat:
http://www.youtube.com/watch?v=--_RGM4Abv8 Såhär kan man inte jämföra. Allt är specialbyggt för att absorbera plåtens effekt av krocken.
OK. Jag tolkade det som att du emotsatte dig den totala pulveriseringen. Men debatten gällde blixtarna. My bad.
Citera
Medlem
Citat:
Jag var aningen kortfattad. Vi vet ju att det på WTC skedde två Flashar !! En innan träff med huset och sedan en då nosen träffade huset.

Vilken film har två flashar? Den har jag missat! (Länk tack.)
Citera
2007-05-07, 20:43
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Fast du skrev såhär:
OK. Jag tolkade det som att du emotsatte dig den totala pulveriseringen. Men debatten gällde blixtarna. My bad.
Ja jag talar om blixtrarna
Citera
2007-05-07, 20:44
Medlem
De bildanalyser som gjorts här har ju skett med så pass dåliga bilder att man skulle kunna tolka in det mesta i de där bilderna, så upplever i alla fall jag det, att man ser det man letar efter.
Citera
2007-05-07, 20:44
Medlem
Billows avatar
Citat:
Vilken film har två flashar? Den har jag missat! (Länk tack.)
På bilderna syns den Flash där spetsen slåt emot huset. Men på filmen syns den Flash då planet fortfarande är i rörelse flera meter från huset. När planet träffar väggen syns Flashen dåligt på videon. Den är postad tidigare på forumet någonstans. Försökte men hitta den inte nu
Citera
2007-05-07, 20:46
Medlem
Citat:
På bilderna syns den Flash där spetsen slåt emot huset. Men på filmen syns den Flash då planet fortfarande är i rörelse flera meter från huset. När planet träffar väggen syns Flashen dåligt på videon. Den är postad tidigare på forumet någonstans. Försökte men hitta den inte nu

Låter mer som om det är samma flash, men där filmbilderna är så dåliga (och ofta ihjälkomprimerade) att ni missbedömer nosens läge relativt husväggen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in