2007-05-07, 09:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Vad jag syftade på med uttrycket "bra video" är att sekvensen ju finns på nätet i många olika versioner avseende bildstorlek, kompression, filformat etc.

Denna är ju ovanligt bra (om än inte idealisk)
På Youtube är det exempelvis oftast ingen bra kvalitet, få pixlar, och mycket hög komprimeringsgrad

Hmmm.. Skulle kanske kunna ha något att göra med att tornet just träffats av ett stort passagerarplan i hög fart med mängder av jet-bränsle i sin tankar..?

Jag har den. Den har ju tyvärr ingen funktion för single-step (som jag hittar i alla fall...), vilket gör den underlägsen VirtualDub för denna analys.

Problemet med videosnuttar av denna typ är ju att dom vid en mera noggrann granskning visar sig vara såpass dåliga som dom är.
När man spelar upp dom i full fart så låter sig människohjärnan "luras" och fyller i det som den vill se.
(Det visste och utnyttjade redan de tidiga pionjärerna inom filmen)

Men när man analyserar frame för frame (som jag vill och kan göra, men inte du) då tvingas man ta ställning till den information som verkligen finns (eller inte finns) på videofilen.
Och i den sekvens som vi nu diskuterar så finner inte jag något underlag för att hävda att flashen kommer före träffen. Snarare tvärtom!
Planets nos och dess skugga är i kontakt med varandra, och sedan kommer flashen.

/T

Röken uppe vid penthouse syns ju tydligt.

Varför bara där?

En bra bit från kollisionen.

Den syns ju ingen annanstans.

Flashen syns också väldigt tydligt på videon, och att den är före impact. Utan att behöva ta till något annat än sina ögon vid direktuppspelning.

Och tack för du var ärlig i din första punkt, det uppskattade jag.

Är du ärlig mot mig, så kommer jag vara lika ärlig tillbaka. Jag är beredd att ändra mig hela tiden när jag får ett tydligt bevis på motsatsen, är du?
Citera
2007-05-07, 09:39
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Suck igen..............

Jag tar det igen!

Ladda ned högupplösningsfilmen här.

1.Här syns det tydligt att det är en blixt före kollisionen

2.Och att något ryker där det inte borde göra, i toppen.

Var det en explosion där? eller varför ryker det däruppe och ingen annanstans?. Och vad är det svarta man ser vid röken, ett hål?, det finns inte på andra tornet. Dessutom långt ifrån där planet träffade.

Filmen är Video: XVID 980x450 29.97fps, alltså bättre än DvD kvalitet. Så man kan då inte klaga på att det syns dåligt. Till förfäran för alla som inte vill se eller komma med ursäkter om att "det syns för dåligt" så att "det är svårt att avgöra".

http://www.speedshare.org/bhoMEgRjGs

Ett svar?

Ni kan inte ge något svar alltså?

Ser man på.............

Det BEHÖVS inga frames eller höghastighetskameror för att tydligt se att flashen är före kollisionen, sätt bara på och titta, det är hur tydligt som helst.

He he.. Tydligen fick du ollonet i ögonen denna gång för mer blind än vad du nu är går det nog inte att bli.

Läs på lite om vad detta med fps innebär.

En filmkamera är exakt som en vanlig kamera, med den skillnaden att den knäpper bilder med en hastighet på 24 till 30 bilder / sekund.

I detta fall så säger du att det är en bättre kvalitet än en DVD, ja det är rätt, men kvaliten avgör inte hur snabba föremål den kan uppfatta.

Tar jag en Hasselblad H1 och fotograferar en Formel 1 bil i över 300km/h på en lång slutartid så spelar det ingen roll att Hasselbladaren har en upplösning på 30 Mpixel vilket är drygt 60 ggr mer än din film har i upplösning. Jag måste se till att slutaren kan öppnas och stängas snabbt, annars kommer formel 1 bilen hinna passera mig när jag knäpper bilden.
Det är samma sak för planet. Det färdas 7,4 meter för varje bildruta som visas, så även om du har ett program som kan bryta ner filmen i enskilda rutor så kommer planet att ha färdas 7,4 meter för varje ny ruta. Detta gör att vi inte med säkerhet säga när du ser blixten.
Citera
2007-05-07, 09:41
Medlem
TEOs avatar
Citat:
Röken uppe vid penthouse syns ju tydligt.

Varför bara där?

En bra bit från kollisionen.

Och tack för du var ärlig i din första punkt, det uppskattade jag.

Varför tjatar du om röken nu? Är det inte kul att diskutera flashen längre?

Jag har nu set nämna film och jag kan förstå varför vissa tycker att flashen kommer före planet det att planet träffar byggnaden. Det finns ju ingen rök eller annat som tyder på en kollision när blixten syns. Jag antar att detta är en av de faktorer som gör att vissa låter sig luras.
Citera
2007-05-07, 09:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
He he.. Tydligen fick du ollonet i ögonen denna gång för mer blind än vad du nu är går det nog inte att bli.

Läs på lite om vad detta med fps innebär.

En filmkamera är exakt som en vanlig kamera, med den skillnaden att den knäpper bilder med en hastighet på 24 till 30 bilder / sekund.

I detta fall så säger du att det är en bättre kvalitet än en DVD, ja det är rätt, men kvaliten avgör inte hur snabba föremål den kan uppfatta.

Tar jag en Hasselblad H1 och fotograferar en Formel 1 bil i över 300km/h på en lång slutartid så spelar det ingen roll att Hasselbladaren har en upplösning på 30 Mpixel vilket är drygt 60 ggr mer än din film har i upplösning. Jag måste se till att slutaren kan öppnas och stängas snabbt, annars kommer formel 1 bilen hinna passera mig när jag knäpper bilden.
Det är samma sak för planet. Det färdas 7,4 meter för varje bildruta som visas, så även om du har ett program som kan bryta ner filmen i enskilda rutor så kommer planet att ha färdas 7,4 meter för varje ny ruta. Detta gör att vi inte med säkerhet säga när du ser blixten.

Strunta i sånt. Bara titta på videon.

Men du gör allt för att undvika det märker jag.

Svagt.
Citera
2007-05-07, 09:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TEO
Varför tjatar du om röken nu? Är det inte kul att diskutera flashen längre?

Jag har nu set nämna film och jag kan förstå varför vissa tycker att flashen kommer före planet det att planet träffar byggnaden. Det finns ju ingen rök eller annat som tyder på en kollision när blixten syns. Jag antar att detta är en av de faktorer som gör att vissa låter sig luras.

Jag ändrade mitt inlägg, men det märkte du tydligen inte, eller hann inte märka innan du postade.

Kolla till exempel en film som Loose change, så får du även läget på skuggan när blixten uppstod.
Citera
2007-05-07, 09:49
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
http://img293.imageshack.us/img293/6770/impactflashfa8.jpg

Jag kan bara inte se det som andra ser, nämligen att flashen skulle komma före träffen.
/T
Tack så mycket!

Det är ju oerhört tydligt att skuggan uppenbarar sig på fasaden hela vägen in till flygplanskroppen INNAN flashen syns.
Xcore Denna bildserie ÄR från den högupplösta video du länkade till.

Till Xcore

I och med att du inte kommenterade det andra planet så tar jag för givet att du inte heller såg en missil under planet innan träff.

För övrigt håller jag med Kimneiljung. Missilteorin är så urbota dum att de flesta vettiga (även bland konspirationsteoretikerna) redan har lämnat dessa tokerier bakom sig.

Men jag är stolt över att få bekräftat att jag hade rätt angående Xcore redan i ett tidigt skede. Han vill INTE bli motbevisad. Alltså, den där öppna fasaden han ville ge sken av i ett tidigt stadie, var just bara en fasad.
Citera
2007-05-07, 09:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Tack så mycket!

Det är ju oerhört tydligt att skuggan uppenbarar sig på fasaden hela vägen in till flygplanskroppen INNAN flashen syns.
Xcore Denna bildserie ÄR från den högupplösta video du länkade till.

Till Xcore

I och med att du inte kommenterade det andra planet så tar jag för givet att du inte heller såg en missil under planet innan träff.

För övrigt håller jag med Kimneiljung. Missilteorin är så urbota dum att de flesta vettiga (även bland konspirationsteoretikerna) redan har lämnat dessa tokerier bakom sig.

Men jag är stolt över att få bekräftat att jag hade rätt angående Xcore redan i ett tidigt skede. Han vill INTE bli motbevisad. Alltså, den där öppna fasaden han ville ge sken av i ett tidigt stadie, var just bara en fasad.

Självklart är du inte pigg på att försöka diskutera det jag tog upp nu.

Jag förstår dig, du har ju inget att komma med.
Citera
2007-05-07, 09:50
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Strunta i sånt. Bara titta på videon.

Men du gör allt för att undvika det märker jag.

Svagt.

Den dagen du kan något om det tekniska kommer jag att lyssna på dig. Jag svara dig bara för att visa på era helt idiotiska fantasier. Jag säger bara i detta fall är det OMÖJLIGT att avgöra på en filmsnutt som filmats i 30 fps.

Du är okunnig, det avslöjar du på dina svar. Du kan inte bemöta mig på det tekniska utan väljer att köra huvudet i väggen och fortsätta se det du själv vill se.

Läs på innan du trycker ner fingrarna på tangenterna nästa gång.
Du kommer att få ett svar av mig samma stund som du överbevisar mig på det tekniska i detta.
Vilket kommer att bli aldrig.

grattis......
Citera
2007-05-07, 09:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Den dagen du kan något om det tekniska kommer jag att lyssna på dig. Jag svara dig bara för att visa på era helt idiotiska fantasier. Jag säger bara i detta fall är det OMÖJLIGT att avgöra på en filmsnutt som filmats i 30 fps.

Du är okunnig, det avslöjar du på dina svar. Du kan inte bemöta mig på det tekniska utan väljer att köra huvudet i väggen och fortsätta se det du själv vill se.

Läs på innan du trycker ner fingrarna på tangenterna nästa gång.
Du kommer att få ett svar av mig samma stund som du överbevisar mig på det tekniska i detta.
Vilket kommer att bli aldrig.

grattis......

Nästa som inte hade nåt att komma med.

Röken uppe vid penthouse var säkert för långsam den med.
Citera
2007-05-07, 09:54
Bannlyst
Nu lägger jag ned så länge, inget vits att försöka hålla en debatt när man inte får något vettigt bemötande.
Citera
2007-05-07, 09:57
Medlem
TEOs avatar
Citat:
Jag ändrade mitt inlägg, men det märkte du tydligen inte, eller hann inte märka innan du postade.

Kolla till exempel en film som Loose change, så får du även läget på skuggan när blixten uppstod.

Var för snabb där - sorry.

Filmen jag tittade på var den högupplösta du ville att vi skulle titta på. Det jag ser är, plan träffar byggnad sedan ljusblixt.

Någon missilstart är det inte då raketmotorn på en missil brinner en stund innan missilen tar fart. Det man ser på filmen är en ljusblixt. Det mest troliga upphovet till ljusblixten är aluminium som träffar aluminium i extremt hög hastighet.
Citera
2007-05-07, 09:59
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Nästa som inte hade nåt att komma med.

Röken uppe vid penthouse var säkert för långsam den med.
Snacka om att slingra sig som en ål. Bemöt istället bilderna från samma högupplösningsfilm som du tjatar om. Kan du på allvar säga att ingen skugga når planet innan flashen?

Samma gäller andra planet på CNNs videoupptagning. Under planet sysns INGENTING som rör sig i riktning mot WTC. Där syns heller inte de ljussken som i ett tidigare inlägg var bevis för en missil!

Vad är ljusskenen under planet i den ena bildserien jag gav dig? Tre stycken ljussken syns. Ett på nosen (som helt plötsligt försvinner), ett som rör sig bakåt, samt ett som rör sig framåt?

Tjata nu inte om röken. Det är bara ett tecken på att du flyr debatten. Visa lite av den viljan du hade till en början för att eventuellt ändra uppfattning då tydliga motbevis presenterades. Det har du ONEKLIGEN fått!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in