Citat:
Ursprungligen postat av Silverax
Fast det förklarar fortfarande inte hur man kan aptera ytterväggarna utan att ta bort några väggar. Det är den frågan som du fortfarande undviker
Jag undviker inte frågan, svarar jag inte beror det på att jag inte har något svar. Baserat på vad jag redan skrivit och vad du redan citerat och därmed redan läst borde det inte vara någon svår nöt att knäcka.
"Ibland får jag intrycket av att du resonerar som så att om jag inte har svar på alla dina frågor föreligger det ingen konspiration, vilket du naturligtvis får göra, men det är ju ett högst eget och märkligt resonemang."
"Om även balkar i ytterväggarna har apterats kan vi med säkerhet säga att det inte har gjorts från hisschakten och därför är det heller inte troligt att personer föreställande hissreparatörer utförde arbetet. Då återstår att den eventuella apteringen utfördes under annan täckmantel."
Naturligtvis måste man ta sig in till balkarna för att kunna aptera dem, du verkar tro att om jag inte har svaret på hur detta gått till så har det heller inte hänt. Det är onekligen en bekväm inställning men jag finner ingen logik i den.
Citat:
Visst är det en möjlig förklaring, men utan mer än så att gå på är det väl inte konstigt om många avfärdar den förklaringen? Särskilt inte när det är så oklart vad du, och andra, försöker förklara. Att bara bedöma sannolikheten eller rimligheten i en mängd lösryckta och motsägelsefulla antydningar och påståenden är egentligen ganska meningslöst. Jag misstänker att det är en av anledningarna till att många avfärdar konspirationsteorier.
Det finns ju mer att gå på, hade det inte funnits hade du och ni ju aldrig ställt den uppföljande frågan som i sin natur måste bli spekulativ. Jag är varken NIST eller 911 Commission Report, jag har inte deras befogenheter (även om de inte är mycket att skryta med då de var sorgligt begränsade) och får därmed inte bedriva egen utredning. Som privatperson är det naturligtvis uteslutet men mer allvarligt är att inte ens allierade i kriget mot terrorismen tilläts utreda. Japan ifrågasatte USA:s offentliga utredning i egenskap av allierad krigsmakt men nekades egen oberoende utredning. Inga frågetecken från din sida?
Citat:
Återigen, jag visar bara hur lätt det är att hitta luckor i dina och alla andra resonemang. Alltså innebär inte luckor i den officiella versionen automatiskt att den inte är (mer eller mindre) sann, vilket många i såna här forum verkar anse. Precis som du skriver handlar mycket (det mesta?) om vad man tror, och kanske även vill tro.
Vad bedömer du vara mer allvarligt av dessa två scenarier, hitta luckor i en teori som presenteras på ett forum av en anonym skribent som i förhållande till händelsernas centrum befinner sig i ett avlägset land och är utan befogenheter, eller hitta luckor stora som din brist på konstruktiv tankeförmåga hos de myndigheter som av det drabbade folket ålades att reda ut frågetecknen?
Citat:
Jag vet inte vilken övning du menar eller varför den flyttades. Jag behöver nog mer information än så om du verkligen vill veta vad jag tror om det.
Jag reviderar antalet övningar till 46 från 63, 46 övningar alltså.
"And from Starbucks, I went down the rabbit hole. I found myself at a conference on Walker Street called 'How The World Changed After 9/11'. It was packed, but I managed to slide in at the back, to hear a guy called Webster Tarpley chant his own list of names. The names of the 46 military exercises and hijack drills (called things like 'Vigilant Guardian') that were actually taking place on the morning of September 11. "The greatest density of drills in US military history," Tarpley said.""Fake radar blips, dummy hijacks, dummy attacks, fighter jets sent off to Turkey, the skies left unprotected, with the FBI's top anti-terror experts stuck on a training exercise in California. The drills, said Tarpley, were important, because not only did they weaken and confuse US air defence, but there was also a military drill for each major component of the 9/11 attacks. The drills were cover, and the dummy threats were made real."
http://www.guardian.co.uk/world/blog...on?INTCMP=SRCH
Vill du läsa specifikt om övningen som flyttade datum får du söka bland mina inlägg i denna avdelning. Själv har jag liten tur när jag gagnar mig av denna så kallade sökfunktion.
Citat:
Är det en kul passage att sprida felaktig information?
Det var detta stycke jag ansåg vara en kul passage.
[...]Och tänk på vad reglerna säger om falsk ryktesspridning innan du skriver inlägg[...]
Verkligen, på Flashback i konspirationsavdelningen där vi diskuterar en händelse som ifrågasätts världen över drar du upp argumentet falsk ryktesspridning. Det är alltså forumet där det utan begränsningar diskuteras huruvida Claes Elfsberg bajsar på sitt glasbord med horor liggandes därunder och tittar på, ja det var en kul passage och om du är så utomordentligt känslig att du tar anstöt borde du med största brådska avlägsna dig härifrån eller åtminstone hålla dig från att be mig spekulera om vad som möjligtvis kan ha utspelat sig i din fantasivärld. Jag har ansträngt mig för att hålla denna diskussion på en god nivå men nu tänjer du verkligen på mina gränser.
Och eftersom falsk ryktesspridning väcker sådan anstöt förutsätter jag att du för sista gången kallat ett vittne eller någon annan för lögnare.
Citat:
Jag undrar då hur mycket man skulle hinna aptera under tio till tolv nätter några veckor före den elfte september, och varför eventuellt falska hissarbetare eller asbestsanerare inte skulle kunna föra dit materialet medan de eventuellt apterade allt annat. Nej, jag får inte det att gå ihop.
Tio till tolv nätter var i så fall tiden det tog att föra in materialet.
Citat:
Om ett halvår har du kanske ändrat dig om Lindauers trovärdighet igen, så vi får väl se.
I så fall skulle en sten falla från mina axlar, vi får hoppas.
Citat:
Men påståendet var inte direkt att de ljög, utan att de bredde på lite - medvetet eller omedvetet. Du menade däremot att en (visserligen okänd) brandman kan ha varit delaktig i en konspiration som tog livet av flera brandmän.
Påståendet var att de ljög rakt upp och ned. De "fablade" vilket tydligen betyder fabulerar.
Jag menar inte att en brandman mördat sina kolleger, jag spekulerade om vad som kunde ha hänt efter påtryckningar från dig. Ser du skillnaden mellan att anklaga brandmän, som med namn och bild i tv-sändning vittnar om vad de varit med om strax efter det att deras kolleger avlidit för att ljuga i syfte att vinna berömmelse, gent emot att efter påtryckningar på ett svenskt forum spekulera om vad som eventuellt kan ha hänt gällande en anonym persons hypotetiska beteende tolv år senare?
Citat:
Och det är du som målar upp scenarier, eller snarare antyder dem. Jag försöker få ihop en helhetsbild, vilket faktiskt är att föra en konstruktiv diskussion. Att jag tjatar beror på att du och många andra har så förtvivlat svårt att knyta ihop alla lösa påståenden till nåt som liknar en teori som man kan bedöma och diskutera. Om inte ens du själv vill granska och analysera dina egna påståenden, resonemang och teorier, varför ska då andra ta dem på allvar?
Ingen som inte vill behöver ta mina scenarier på allvar, allvarligare än mina lösa trådar är 911 Commission Reports lösa trådar. Alla som har landsmän ute i krig i syfte att bekämpa dem som påstås ligga till grund för kriget borde ta dessa lösa trådar på allra största allvar.
Citat:
Att anklaga dig för ryktesspridning är inte svårt eftersom du uppenbarligen sprider felaktigheter och rykten - eller "kul passager". Är det att föra en konstruktiv diskussion? Om jag har fel när jag påpekar dina misstag eller motsägelsefulla påståenden får du gärna påtala det istället för att tjura över att du har gått i en fälla eller nåt liknande.
Återigen, det var du som stod för den roliga passagen.