Citat:
Jag skulle också önska att diskussionen kunde föras på ett lite mer sammanhängande vis utan att behöva gissa vad skribenten menar. Och oväsentligheter bidrar du tydligen själv med eftersom du tar upp en firmalogga trots att du inte tror att den har med händelsen att göra.
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Jag har inte satt någon på ignore men dels ogillar jag när diskussion inleds med en person om en eller två specifika ämnen för att plötsligt inbegripa fem personer där alla ska diskutera olika saker och allt som oftast oväsentligheter, därför väljer jag att svara på inlägg jag tycker tillför något nytt. Och gärna inlägg där ord inte läggs i min mun. Dessutom föredrar jag att mina inlägg citeras i sin helhet, att stycka upp inläggen för ofta med sig att vissa partier utelämnas.
Citat:
Även om man skulle anta att Silverstein varnade räddningsmanskapet och därmed medgav en (redan planerad) demolering (och igen i en tv-intervju), så tycks det saknas belägg för det.
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Min tolkning av situationen är att Silverstein varnar brandchefen om att byggnaden kommer demoleras och att brandchefen i sin tur varnar manskapet.
Den som kan antas tala om en demolering istället för ett ras är alltså en brandman som påstods ha sagt att "we're gonna have to bring it down". Det kan bara tolkas som en direkt inblandning, och den blir inte mindre direkt (bara mindre trolig) om "vi" skulle gälla annan räddningspersonal och polis också.
Citat:
Precis, vi tolkar saker olika och gissar - och det är därför som ingen teori kommer att hålla för en hård granskning. Det går alltid att hitta saker att ifrågasätta oavsett vad det gäller. Till och med dina egna inlägg motsäger ju det som du säger dig tro.
Angående brandmännen ser jag inga problem med att de mottagit information om att byggnaden kommer tas ned utan att de för den sakens skull är inblandade. Tex. hemlighölls brandmännens vittnesmål om vad de upplevde i byggnaderna i flera år och släpptes först efter stämningsansökningar lämnats in, känner vi till hur ordergivningen var mellan chefer och gruppchefer? Det vi kan höra på filmen talar enligt mig starkt för att förhandsinformation spridits bland räddningspersonal. Du tolkar detta som att brandmännen baserat på husets skador gjorde bedömningen att huset skulle kollapsa, jag gör en annan tolkning och förmodligen kommer vi inte mycket längre än så.
Citat:
Efter att det första av tvillingtornen hade rasat satt jag bara och väntade på att även det andra skulle rasa. Det är till och med möjligt att jag sa "Nu kommer det snart att rasa." Det innebär inte att jag hade förhandsinformation om att det skulle ske - särskilt inte att det var en demolering som skulle orsaka det.
It's blowin' boy." ... "Keep your eye on that building, it'll be coming down soon." ... "The building is about to blow up, move it back." ... "Here we are walking back. There's a building, about to blow up..."
Citat:
Har du nåt som helst stöd för att hissarbetarna eller asbestsanerarna inte var just hissarbetare och asbestsanerare?
Handlar om hissarbetare? Förstår inte riktigt vad du menar med den frågan men nej, förmodligen var det varken ambulanspersonal, brandmän eller hissarbetare som riggade byggnaden. Mest troligt var det CIA, Mossad, militärt eller ett samarbete däremellan. Mest troligt gick de inte in som CIA, Mossad eller militärer utan använde sig av någon slags front, förslagsvis elektriker, hissreparatörer, asbestsanerare osv.
Citat:
Har du nåt som helst stöd för att Manhattan Demolition var en front? Det är så lätt att gissningar, antaganden och missuppfattningar snabbt sprids som sanningar i såna här sammanhang - ungefär som det du skrev om brandmännens radiotrafik.
Nej, jag tror inte att lastbilens logga har något att göra med händelsen, jag tog upp Manhattan Demolition som ett exempel på vilka som mer troligt än brandmännen var involverade i demoleringen ( i detta fall skulle Manhattan Demolition alltså vara en front). Säg att brandkåren samarbetade med Manhattan Demolition, de röjde kanske där brandmännen inte kom åt, då skulle de mycket väl kunna inbegripas i we`re.
Citat:
Så angående loggan som du inte trodde hade nåt med händelsen att göra, så tar du upp den igen? Nej, det känns inte som en slump om de faktiskt hade en lastbil som var målad på det viset. Finns det några bevis för att den faktiskt fanns, eller att en skåpbil (deras skåpbil?) exploderade?
Men, angående Manhattan Demolition och deras logga måste jag än en gång nämna Urban Moving Systems vars van jagades och stoppades och vars anställda greps efter att ha dokumenterat attacken. Urban Moving Systems var en Mossad-front och åtminstone en av deras bilar var målad med de två tornen och ett flygplan kraschandes in i ett av dem. Jag vet att du är en stor förespråkare av slumpen men detta känns inte helt kosher.
http://www.investigate911.info/index.php?itemid=63#more
http://www.investigate911.info/index.php?itemid=63#more
Mossad kanske mycket väl kände till attacken, men därifrån är steget långt till att visa de själva, CIA eller andra sprängde tornen. Jag vet att du är väldigt intresserad av judars förehavanden, men det känns som att det saknas några led i den kopplingen.
Citat:
Brandmän filmades i området innan nån av byggnaderna träffades, men du tror ändå inte att de var inblandade. Är det nåt som gör det konstigt att en av Manhattan Demolitions bilar var i området?
Manhattan Demolition filmades på området innan någon av byggnaden hade rasat.
Citat:
"Pull it" verkar inte vara en vanlig term för rivningar där vajrar inte används, men du gav ett exempel på när det användes om just vajerrivningar.
Avslutningsvis så tror jag att WTC7 demolerades med thermit ja, jag tror också att Silverstein avsåg en kontrollerad rivning med sitt "pull it". Detta känns troligt eftersom "pull it" är en term som används just vid kontrollerade rivningar. Om den används enbart vid rivningar med hjälp av vajrar vet jag inte, vet Silverstein? Visste Silverstein hur en eventuell kontrollerad rivning skulle gå till? Finns det exempel när pull it används i syfte att kalla tillbaka räddningspersonal? Pull out eller pull back kan jag tänka mig men pull it?
http://www.911myths.com/html/wtc7_pulled.html
Det är möjligt att Silverstein tyckte att det var lika bra att riva byggnaden. Men det är inte samma sak som att han hade medverkat till att byggnaden redan var apterad med thermit.
Citat:
Varför skulle Silverstein varna brandmännen för en demolering om det inte fanns några brandmän i byggnaden? Kan en person som Silverstein att ge brandkåren såna order utan att brandmännen ifrågasätter det?
Silverstein ansåg alltså att byggnaden ådragit sig för stora skador, eller att han faktiskt tog beslutet för att rädda liv, och Silverstein ger då rådet till brandchefen att dra tillbaka sina mannar genom att säga pull it? Vid den tiden fanns det inga brandmän i byggnaden och är det verkligen upp till en person som Silverstein att medverka vid sådana beslut?
- "No manual firefighting actions were taken by FDNY." [Fema Report]
- "There was no firefighting in WTC 7." [Popular Mechanics]
- "By 11:30 a.m., the fire commander in charge of that area, Assistant Chief Frank Fellini, ordered firefighters away from [WTC 7] for safety reasons." [New York Times]