Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Absolut.
Skönt att se att vi är överens om nåt.
Citat:
Bevisa att du gjort det!
Jag kan inte bevisa nåt sånt, och det är du nog väl medveten om. Kan dina korta, trotsiga, tramsiga och intetsägande svar vara den sista fasen i din "exit strategy" innan du flyr diskussionen med svansen mellan benen precis som förra gången?
Citat:
Jo. du lägger ord i min mun och har så gjort sedan vår "debatt" började.
Nej, inte alls. En BlizzardKing-klassiker: Bevisa att jag har gjort det!
Citat:
Är andra du? Eller är du andra?
Bland andra.
Ja, verkar. Det du skriver verkar inte stämma överens med det som du gör.
Citat:
Ditt svar hade mycket lite med min ställning att göra.
Dina inlägg har mycket lite med ämnet att göra.
Citat:
Försöker du popularisera mig?
Nej, inte alls. Jag visar bara att din bild av verkligheten har uppenbara brister.
Citat:
Du har bevisligen redan pekat ut oskyldiga.
En BlizzardKing-klassiker: Bevisa att jag har gjort det! Ännu ett tramssvar som inte hade nåt med det jag skrev att göra.
De där judiska och andra personer/säkerhetstjänster hade kännedom om attacken men lät den ske ändå. Du startade en tråd där du citerade den möjligheten i det första inlägget.
Citat:
Icke. Använd din list(a).
Se svar längre ner.
Citat:
Men jag ska peka ut en "specifik makt"?
Nej, det har jag nog aldrig bett dig göra. Det var du som ville att jag skulle göra det. Har du redan glömt det? Jag svarade i inlägget som du citerade.
Citat:
Jaha. vem avgör vem som har (tagit) makt? Avpixlat?
Du hade alltså inga invändningar mot det jag skrev om att "muslimerna" faktiskt hade vunnit nåt? Jag tror inte att man kan peka ut en "vem" som avgör vem/vilka som har makt. Det varierar nog beroende på person och situation. Det kanske är samma personer(?) som slänger sig med uttryck som "cui bono?" och avgör om "makteliten" har (tagit) makt.
Citat:
Det har du gjort sedan vår debatt började.
Nej, det tror jag inte. Men om du visar var jag har gjort det (och använt rabiata ordalag, och förfalskat dina inägg och pådyvlat dig åsikter), så får du gärna visa var jag har gjort det i PM. Sen kan jag visa dig var du har gjort detsamma. Okej?
Jo, du försöker smita undan. Annars hade du visat var jag påstod att det hade skett flygkapningar i USA efter 2001, eller så hade du visat de självklara, hårda, kalla fakta om flygsäkerheten som du tidigare tog upp.
Nej, det har inte skett några flygkapningar i USA efter 2001. Precis som jag skrev kan det möjligen bero på att säkerheten har skärpts så att det inte längre är möjligt att göra det som skedde 2001. Det hade du alltså inget att invända mot.
Jag svarade på din fråga. Tänker du fortsätta att uppföra dig som en trotsig femåring?
Citat:
Jag har bidragít med en namnlista, ja. Kan du bidra med ett namn som håller för en hård granskning?
För att jag ska kunna svara på om jag kan bidra med ett namn som håller för en hård granskning måste du först förklara vad den hårda granskningen innebär. Gärna genom att visa hur de de 103 misstänkta på din lista höll för en hård granskning. Då vet jag vilka krav du ställer. Okej?
Citat:
Varför inte läsa länklistan?
Varför inte visa vilka som har gått ut med att de har varit inblandade, om det finns några såna individer? Det finns många listor med många länkar, så om du känner till några är det enklare att du visar det direkt.
Citat:
Ja! Eller nej, därför att det inte behöver ha betydelse.
Du kan alltså inte svara på frågan om det var relevant för ämnet eller inte. Jag har redan förklarat varför det har betydelse för en hård granskning av händelseförloppet. Om man ska gå efter dina länkar är antalet misstänkta inblandade uppe i 103, utan att några "arbetare" ens är medräknade, så "inte alls särskilt många personer" känns inte så aktuellt för det här ämnet.
Citat:
För att få ett "rakt svar" krävs en "rak fråga". Hur många kände till USS Liberty?
En rak fråga: Kan du ge mig ett exempel på hur en av "makteliten" organiserad attack mot WTC och Pentagon kan ha genomförts på ett sätt där "inte alls särskilt många personer var inblandade"?
Citat:
Genom att diskutera sakfrågan.
Bra, om du tycker att svar som "Jo, det är du." är att diskutera sakfrågan, så kan jag fortsätta som tidigare.
Citat:
Okvädin, om jag får be. Underhåll mig och läsarna med vilka teorier om judars inblandning som är relevanta.
Ta en titt i SAOL, det går inte så bra när du försöker rätta andras stavning och ordval. Jag avgör inte vilka teorier som är relevanta. Jag är intresserad av att höra teorierna, och då helst vad judarna ska ha gjort enligt dessa teorier.
Citat:
Se nedan. Så har du heller inte bemött mig på samma sätt?
Nej, inte på samma genomgående ohyfsade sätt - bortsett från de gånger som jag har använt dina egna ord mot dig för att visa hur otrevlig du kan vara.
Citat:
Icke! JAG är din värsta fiende av den enkla anledningen att du inte kan vederlägga mina påståenden.
Påståenden som att du vet att jag inte har hårdgranskat den vedertagna konspirationen trots att du omöjligen kan veta det? Såna påståenden vederlägger sig själva.
Citat:
Argument som biter mot den?
Argumenten i artikeln har diskuterats flera gånger i tråden. Du får gärna förklara vad du mer exakt ville diskutera. Det är ju närmast hopplöst att veta vad som är relevant i dina länkar.
I övrigt är artikeln signerad "Santa Claus". Om The Onion:
Citat:
The Onion is an American news satire organization. It is an entertainment newspaper and a website featuring satirical articles reporting on international, national, and local news [...] Much of its humor depends on presenting everyday events as newsworthy [...]
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Onion
De har en annan artikel som kanske tilltalar dig:
http://www.theonion.com/articles/911-truther-convinced-government-destroyed-past-11,29520/
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Tydligen? Vänligen förtydliga dig.
God
fortsättning!

Tydligen, som i "tydligen var det så om man ska tro artikeln." Självklart, som i "självklart smiter BlizzardKing undan att kommentera inlägget och sakfrågan i övrigt".