Citat:
Ursprungligen postat av TODCDFWB
På vilket sätt har du besvarat mina frågor? Jag ställde två väldigt enkla frågor till dig eftersom du länkade en lista med 24 hårda faktan. Jag kan ställa frågorna igen.
Eftersom du länkade till ett inlägg där "Pull it-argumentet" användes, anser du då också att brandmännen är inblandade i konspirationen? Jag bara undrar. Det var ju ändå brandmännen som Silverstein syftade på.
Eftersom du länkade till ett inlägg där "BBC-rapporterade-om-kollapsen-innan-det-hände-argumentet" användes, anser du då också att BBC är inblandade i konspirationen? Jag bara undrar.
Människor gör det de blir beordrade att göra. En del är "nyttiga idioter" och gör som du, sprider ett budskap som de varken förstår eller som bevisats. Vilket ditt "Nej!" nedan är ett talande exempel på.
Se ovan.
Citat:
Du har fortfarande inte lagt fram ett enda bevis som jag kan motbevisa. Jag vill gärna diskutera "hårda faktan" men du verkar bara undvika varje gång jag frågar dig angående olika punkter.
I tråden om
FBI Suspect List finns hårda bevis på att det är sunt att tvivla.
Citat:
Nej, det förklarar verkligheten.
Om man ser på det hela förutsättningslöst, och granskar det kritiskt, så har ingen kunnat reproducera testet, Harrit har heller inte låtit någon göra det, han har heller inte låtit någon oberoende granska hans test. Han har heller inte fått testet per review'at. Man lade ut det på Bentham, vilket är ett ökänt ställe där man bevisligen kan få vad dynga och svammel som helst publicerat bara man betalar för sig. Så det var sannolikt ingen slump att man valde att lägga ut det där, med förhoppningar om att det skulle imponera och övertyga folk som inte har så bra koll.
Citatet är ett typexempel på de troendes argumentationsteknik. Att ingen "fått testet 'per review'at'" betyder inte att det är falskt. Den uppenbart negativa attityden till
Bentham talar snarare för att det finns en agenda hos betygsättaren.
Citat:
Att du inte bara erkänner och säger "Ja, jag förstår faktiskt problemet nu. Det är nog ganska svinigt gjort av 9/11 Truth Movement att ta citat ur sin kontext som bevis för ett inside job". Det är så enkelt.
Varför ska jag erkänna en åsikt jag inte delar? Dessutom finns det otaliga saker som gör att det är logiskt att ifrågasätta.
Citat:
På vilket sätt förhåller sig Roberts till verkligheten? Hans teorier är baserade på lögner. Han skriver till exempel lögner om tornens kollaps och säger därefter att det måste ha varit sprängmedel.
Därför att han med sunt förnuft tillåter sig själv att ha misstankar. Något du själv borde prova. Eller för att citera GW Persson:
"
Jag lever i kraft av mina tvivel, inte av övertygelse"
Citat:
Men nu är det inte jul längre. Kan du ge några exempel på faktan som bortförklaras?
Där jag bor dansas julen ut på
Tjugondedag Knut.
Om tid gives i framtiden ska jag ta mig an din förfrågan. Men faktum är att jag berört ämnet i tidigare inlägg och där påvisat åtminstone en bortförklaring. Men det får du söka reda på själv då det är uppenbart att du behöver läsa lite alternativ litteratur och att det är just ensidig läsning som gör att du är så oförmögen att ta till dig "verifierbara sanningar och fakta", för att citera din idol(?)
Dr Tinnitus. Lycka till.