2012-11-29, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverax
Smällar och explosioner är inte detsamma som bomber. Hur många har vittnat om att de såg eller hörde bomber?

Sluta dumma dig! Explosioner då, men blunda på! Dom sket i dom sa jag ju! Dom hörde bara vaktmästaren som ströks helt inte ens hans namn finns med i rapporten! Direkt sänd tv snackade om explosioner. Hur många vet jag inte men det helt oviktigt för ingen finns med i rapporten! Bin laden va inte ens efterlyst för dådet men han jaga man i flera år innan han fälldes, utan bevis haha vilket skämt!
Citera
2012-11-29, 17:34
Medlem
TODCDFWBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Jag ska titta på videon senare, nu sitter jag på ett flygplan som strax ska starta.

Ja han kan säkert säga att han placerade laddningar i husen, som skulle sprängas, för det var hans uppgift i hans jobb. Sannolikt börjar han ju med att berätta vad han gjorde i sitt jobb. Men han säger knappast att han placerade sprängämnen i just WTC-byggnaderna som kollapsade. Utan berätta rent generellt vad han hade för arbetsuppgifter.
Det är precis så det ligger till. Som Silverax redan postat:

Citat:
Many experts give sound reasons for questioning the official theory of what happened at the World Trade Center on 9/11/01. Tom Sullivan, an explosives technician, offers particularly relevant experience – given the explosive nature of the Twin Towers’ destruction on 9/11. His video testimony can be seen now on our evidence page.

Sullivan worked for Controlled Demolition, Inc. (CDI), during the years surrounding 9/11/01 as an explosives loader. His job was to place explosives in buildings to prepare them for controlled demolition. He worked on major projects such as the Seattle Kingdome, the Three Rivers Stadium, and the Philadelphia Naval Hospital.

http://www.ae911truth.org/en/news-se...livan-eso.html

Öppna öronen nästa gång, Adam211.
Citera
2012-11-29, 17:50
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neozz
Dr T, seriöst. Inte ett enda bombsmäll nämns i rapporterna

Du ljuger...

Ur 9/11 Commission report.

"By 9:08, the mission crew commander at NEADS learned of the second explosion at the World Trade Center and decided against holding the fighters in military airspace away from Manhattan:"

"The ensuing explosion opened a hole seven sto* ries up."

"The deputy fire safety director has told us that he began instructing a full evacuation within about ten minutes of the explosion."

"Some believed an incident had occurred in their building; others were aware that a major explosion had occurred on the upper floors of the North Tower."

"They did know that the explosion had been large enough to send down a fireball that blew out elevators and windows in the lobby and that conditions were so dire that some civilians on upper floors were jumping or falling from the building."

Det var några utdrag ur den rapporten.

OBS det var aldrig 9/11 Commission reports uppdrag att utreda några explosioner, det skulle andra sköta.

Från NIST.
Final report WTC 7.

"3.3 HYPOTHETICAL BLAST SCENARIOS"

"NIST found no corroborating evidence for alternative hypotheses suggesting that the WTC towers were brought down by controlled demolition using explosives planted prior to September 11"

Dessa citat skall ses i det ljus du förde fram då du säger att:

"Inte ett enda bombsmäll nämns i rapporterna"

Snacka om att inte vara seriös.
Skall du nämna rapporterna så vore det klädsamt att du läst dom också.
Nu ljuger du rakt ut.

Bra start på debatten!
Citera
2012-11-29, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neozz
Sluta dumma dig! Explosioner då, men blunda på! Dom sket i dom sa jag ju! Dom hörde bara vaktmästaren som ströks helt inte ens hans namn finns med i rapporten! Direkt sänd tv snackade om explosioner. Hur många vet jag inte men det helt oviktigt för ingen finns med i rapporten! Bin laden va inte ens efterlyst för dådet men han jaga man i flera år innan han fälldes, utan bevis haha vilket skämt!
Är jag dum för att jag påpekar att explosioner inte är samma sak som bomber? Det är ju stor skillnad på de sakerna, inte minst om man försöker använda det som bevis för nåt. Till exempel att bomber användes.

Jag förstår inte vad du menar med att bin Laden jagades i flera år innan han fälldes utan bevis. Han hann väl aldrig delta i nån rättegång?
Citera
2012-11-29, 18:24
Medlem
Adam211s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TODCDFWB
Det är precis så det ligger till. Som Silverax redan postat:

http://www.ae911truth.org/en/news-se...livan-eso.html

Öppna öronen nästa gång, Adam211.

Det är ni som har fel. Han snackar om WTC i filmen och han säger att hans jobb var att placera laddningar i byggnaderna för att göra dom redo för demolering. Om du hör nått annat så blundar du för sanningen.
Citera
2012-11-29, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adam211
Det är ni som har fel. Han snackar om WTC i filmen och han säger att hans jobb var att placera laddningar i byggnaderna för att göra dom redo för demolering. Om du hör nått annat så blundar du för sanningen.
Nu börjar jag misstänka att du bara trollar. Om du inte gör det kan du väl länka till nån annan som hävdar att Sullivan apterade sprängämnen vid WTC, för det verkar som att du är ganska ensam om att se den sanningen.
Citera
2012-11-29, 19:38
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Hade du nåt som du ville diskutera kring innehållet, eller har du fortfarande inte förstått i vilken tråd man ska lägga länkposter, budbärare BlizzardKing?

Det första klippet som visade kraschen/explosionen vid Pentagon släpptes redan för sex år sen. Kvaliteten och vinkeln gör att det egentligen inte säger nåt om vad som hände. De som vill se ett plan gör det. De som inte vill det gör det inte. Precis som med allt annat alltså.

Det andra klippet visar alltså fler explosioner i tvillingtornen som kan vara bomber, inte bomber eller inte ens riktiga explosioner. Jag hade inte hört talas om bomber som var avsedda att starta bränder tidigare, men det är ju komiskt att se hur många olika sprängmedel som mer eller mindre tvärsäkert påstås ha använts i rivningen. Fulltankade flygplan, flygplan med missiler, missiler/drönare, konventionella sprängämnen, brandbomber, kapande thermit, explosiv (men ganska tyst) thermit, kärnvapen och energivapen.

Du får gärna berätta vad du tror om det du länkade till, om du kan.
Var det inte du och jag som hade en ganska monoton debatt för x antal månader sedan, där du i rabiata ordalag hängde dig fast vid tesen att det var 19 muslimer som suttit i en grotta och planerat attacken? Så bra planerat, att de - i ett land med kanske världens mest bevakade flygplatser - inom loppet av ett par timmar lyckas kapa 4 flygplan, varav två lyckas rasera tre (3!) torn på Manhattan?

Om du är samma person så är det tämligen meningslöst att försöka förklara något som går in mellan dina polisonger. Du visar med all önskvärd tydlighet att du fortfarande inte fattat en krona av vad som hände den 11 september 2001 och att du även denna gång hellre försöker diskreditera din motdebattör än att föra en sansad och ärlig debatt.
Citera
2012-11-29, 19:43
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Det är inte så att du har ett användar-konto på Synonymer.se? Om inte, och ordet faktiskt existerar, vilket jag ska försöka ta reda på, så får jag tacka för ett ordförråd nu lite större.
Det finns i vart fall inte i SAOL från 1982.

Men det är å andra sidan sabla kul att se de troende fabla för att kunna kabla ut den officiella versionen av 9/11.
Senast redigerad av BlizzardKing 2012-11-29 kl. 19:59.
Citera
2012-11-29, 19:48
Medlem
Citat:
Du kastar hela tiden fram en massa skitpåståenden som blivit motbevisade i 10 år nu, tröttnar ni lättledda stollar aldrig på göra bort er?

Dr.T sa att jag inte hade nått mer att säga dej... Men...
Att du kallar andra och mej för idiotnamn gör inte dina argument bättre, varför har du så svårt att se? Det är ju så självklara bevis att bush och deras version om vad som hänt inte stämmer. Vill inte du få rättvisa i denna värld och se de skyldiga åtalade för ett av världens grymmaste brott mot människor??

Inget är motbevisat... Dom har försökt dock...du gillar kanske.... Debunking 9/11 conspiracy med Penn & Teller två jävla clowner....skrattretande snacka om stollar.
Citera
2012-11-29, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Var det inte du och jag som hade en ganska monoton debatt för x antal månader sedan, där du i rabiata ordalag hängde dig fast vid tesen att det var 19 muslimer som suttit i en grotta och planerat attacken? Så bra planerat, att de - i ett land med kanske världens mest bevakade flygplatser - inom loppet av ett par timmar lyckas kapa 4 flygplan, varav två lyckas rasera tre (3!) torn på Manhattan?

Om du är samma person så är det tämligen meningslöst att försöka förklara något som går in mellan dina polisonger. Du visar med all önskvärd tydlighet att du fortfarande inte fattat en krona av vad som hände den 11 september 2001 och att du även denna gång hellre försöker diskreditera din motdebattör än att föra en sansad och ärlig debatt.
Debatten var möjligen mononton såtillvida att du mest ville länka till saker som andra tyckte utan att komma med så många egna åsikter och funderingar, eller ens läsa igenom innehållet. Du var, som du själv skrev, bara en budbärare. Om du tycker att det är att diskreditera dig så får du skylla dig själv. Du står för de mer rabiata ordalagen när det gäller våra inlägg, men det blir väl så när argumenten inte räcker till.

Jag frågade om det var nåt i länkarna som du ville diskutera, men det var det tydligen inte. Inte helt oväntat alltså.

Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Det finns i vart fall inte i SAOL från 1982.

Men det är å andra sidan sabla kul att se de troende fabla för att kunna kabla ut den officiella versionen av 9/11.
Ordet "fabla" står med i Nationalencyklopedin och har använts sen sent 1800-tal, så den diskussionen kan vi kanske släppa nu.

Det är kul att du verkar kunna kabla ut nästan vad som helst som motsäger den officiella versionen, trots att innehållet i dina länkar även motsäger annat som du länkar till. Det tyder inte direkt på en seriös diskussion eller källkritik, utan mer en förhoppning om att kvantitet ska slå kvalitet.
Citera
2012-11-29, 20:45
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Debatten var möjligen mononton såtillvida att du mest ville länka till saker som andra tyckte utan att komma med så många egna åsikter och funderingar, eller ens läsa igenom innehållet. Du var, som du själv skrev, bara en budbärare. Om du tycker att det är att diskreditera dig så får du skylla dig själv. Du står för de mer rabiata ordalagen när det gäller våra inlägg, men det blir väl så när argumenten inte räcker till.

Jag frågade om det var nåt i länkarna som du ville diskutera, men det var det tydligen inte. Inte helt oväntat alltså.
Om man länkar till något, kan det betyda att man delar den, eller delar av åsikten?

Du kanske inte läser vad du skriver, men hade du gjort det så hade du upptäckt att du, då som nu, hellre diskrediterar budbäraren än att debattera seriöst och hederligt. Men det blir väl så när argumenten inte räcker till. Historien upprepar sig, vilket du med all önskvärd tydlighet avslöjar i dina kommentarer.
Citat:
Ordet "fabla" står med i Nationalencyklopedin och har använts sen sent 1800-tal, så den diskussionen kan vi kanske släppa nu.

Det är kul att du verkar kunna kabla ut nästan vad som helst som motsäger den officiella versionen, trots att innehållet i dina länkar även motsäger annat som du länkar till. Det tyder inte direkt på en seriös diskussion eller källkritik, utan mer en förhoppning om att kvantitet ska slå kvalitet.
Vad du fortfarande inte fått under pannbenet är att jag är öppen för flera förslag vad gäller den teknik som användes för att rasera tornen men att bevisen pekar övervägande åt att det var ett "inside job" och naturligtvis inga "muslimska terrorister".

Såna saker är väldigt enkla att förstå, för den som anstränger sig vill säga, vilket du på ett väldigt rabiat sätt visat att du varken vill eller kan. Varför vet nog bara Gud.
Citera
2012-11-29, 21:22
Medlem
TODCDFWBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adam211
Ja, han jobbade för Controlled Demolition och hans arbetsuppgifter var att placera laddningar i byggnader som skulle demoleras. Om det du säger stämmer, varför presenterar inte AE911truth honom som en av de inblandade i terrorattentatet? På deras hemsida står det som sagt bara:

Citat:
"Many experts give sound reasons for questioning the official theory of what happened at the World Trade Center on 9/11/01. Tom Sullivan, an explosives technician, offers particularly relevant experience – given the explosive nature of the Twin Towers’ destruction on 9/11. His video testimony can be seen now on our evidence page.

Sullivan worked for Controlled Demolition, Inc. (CDI), during the years surrounding 9/11/01 as an explosives loader. His job was to place explosives in buildings to prepare them for controlled demolition. He worked on major projects such as the Seattle Kingdome, the Three Rivers Stadium, and the Philadelphia Naval Hospital."

http://www.ae911truth.org/en/news-section/41-articles/529-tom-sullivan-eso.html

De nämner ingenting i stil med:
"Interview with Tom Sullivan, he admits being a part of the inside job on 9/11"
"Interview with Tom Sullivan, one of the men who planted explosives on 9/11"

Varför presenteras han inte så? Det borde man väl förvänta sig om en inblandad erkänner? Jo, det beror på att han inte var med. Han säger heller aldrig att han var med. Han berättar helt enkelt att han jobbade för Controlled Demolition och vad han hade för arbetsuppgifter, sen berättar han varför han tror att sprängmedel användes för att ta ner WTC-byggnaderna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in