Citat:
Ursprungligen postat av InSpiritus
Är det nån form av härskarteknik du försöker dej på när du skriver lille vän? Varför har du sånt behov av att göra ned folk som tänker kritiskt och söker fakta på egen hand istället för att blint förlita sej på den officiella versionen? Varför denna agression? Vad har du emot Harrit? Bara för att han är utrustad med ett kritiskt sinne så berättigar det inte massa personhopp från din sida.
Jag tvekar inte på att det stämmer att du har stora kunskaper som lämpar sig för att tolka och förstå olika saker inom 9/11. Och jag tvekar inte heller på att de nu 1500-1700 (vet ej exakt siffra) arkitekter o ingenjörer som startat AETruth.org har viktiga kunskaper som alla förkastar de officiella rapporterna. Har du sett deras dokumentär?:
http://www.youtube.com/user/ae911truth?feature=results_main
Jag kan medge att jag inte förstått exakt allt som står i de 2 rapporterna men det behövs ju inte för att förstå att de är fulla av motsägelser, coverups, utelämnande av fakta och att man dessutom helt ignorerat flera frågeställningar som anhöriga kom med. Detta KAN du bara inte förneka. Förnekar du detta så säger du ju i princip att du inte ens läst dom.
Jag kan inte förstå hur du kan veta att det är lögn att man har hittat Nano Thermite. Det stämmer att de så fort de kunde forslade bort och förstörde bevismaterial och inte letade efter sprängmedel men det säger ju inte att de som påstår att de hittat Nano Thermite ljuger.
Jag kan inte förstå varför du prompt måste "välja sida". Jag trodde oxå stenhårt på den officiella versionen innan jag läste rapporterna med ett öppet sinne och nu råder det inga som helst tvivel för mej att officiella versionen är en cover up. Det handlar inte om att jag "vill" att "konspirationsteorin" skall vara den rätta. Genom att vara kritisk mot min egen världsbild och genom att lämna utrymme för att den officiella versionen kan vara fel och med ett sunt förnuft så gled jag över från att tro att den officiella versionen stämmer till att mer eller mindre veta att den officiella versionen är felaktig när jag väl läst rapporterna. Utan att gå in på några alternativa konspirationsteorier så måste ju alla som läst rapporterna hålla med om det. Jag kan inte begripa hur man inte kan se det.
Testa att läsa rapporterna igen med ett lite öppnare sinne. Det kan vara så att du innan i princip bestämt dej för att din version var den rätta och inte lämnat utrymme för att den kan vara fel. Då blir det lätt att man blundar för viktig fakta som motsäger ens åsikt.
Jag tror också det kan vara nån form av psykologisk förnekelseeffekt som spökar. Man tänker i termerna att det är omöjligt att hålla igång en sån stor konspiration att man inte ens undersöker fakta först. När det gäller logiskt tänkande skall frågan HUR ställas sist. Man behöver som sagt inte spekulera i hur det egentligen gick till utan det räcker till en början att konstatera att steg 1 är att inse att rapporterna läcker som ett såll. INGEN människa som läst rapporterna kan neka till det påstår jag.
Försök visa lite mer ödmjukhet, aggressioner förblindar sanningen :-)
Lycka till kompis.
Det är helt enkelt tröttsamt att se alla dessa killar som liksom dig kliver in på sådana här forumtrådar på allehanda forum runt hela världen, och proklamerar att de minsann sett ljuset, de har sökt sanningen, de har förstått det uppenbara, de har alla bevis o s v.... På att de officiella förklaringarna har fel, att det var en konspiration o s v. Hela denna tråd, och hundratals andra är ju proppfulla med förklaringar och motbevis till dina/era påståenden, lär ni er inget av detta? Hur kan NI bara vifta bort allt det och bara tror på vad som sägs på konspirationssidorna? Har NI ingen källkritik?
Jag gör som jag alltid gjort....
Ser jag påståenden som verkar gå mot vad man trodde, så kollar man OM det kan finnas någon grud för detta.
T ex. En konspirationstroende kastar fram att det minsann inte var ett sådant flygplan som den officiella förklaringen säger som kraschade in i Pentagon för den motor de hittat var av helt fel typ/modell och/eller den är alldeles för liten i diameter.
Jag höjer då på ögonbrynet och undrar om detta kan stämma, kan man verkligen ha fel i rapporten? Jag säker då info om den flygplanstyp det sägs ha handlat om. Det visar sig då att man kan hitta hur mycket info som helst från tillverkaren av planet, av motorn, serviceinfo och en massa annat seriöst som säger att det flygplanet faktisk kunde ha just den motorn som man hittat rester av på kraschplatsen.
Sen kikar jag på den bild där konspirationstokarna påstår att den har alldeles för liten diameter mot den motor som planet skulle ha haft. Och ser då att motorn på bilden helt naturligt har fått alla fläktvingar bortslitna vilket gör att de då är ca 2-3 mindre i diameter än en oskadad motor och att de delar man kan ser mycket väl stämmer överens med detaljbilder på aktuell motor. Då står det helt klart att de konspirationstroende som påstår att det är fel motor och att den är för liten, är idioter och blåljuger.
När man ser massor av sådana missar, av okunnighet eller avsiktliga lögner, på dessa konspirationssidor på nätet, och så killar som du för vidare, säg mig då hur fan ska man kunna ta er på allvar? En sådan sida på nätet som ertappas med sådana lögner, och som inte ändrar sig när man visar dem fakta, har förlorat all trovärdighet. Men ändå så sitter du och dina "kollegor" och sväljer all de påstår med hull och hår och kommer istället med vansinnigt krystade bortförklaringar som att delarna är utplacerade och fan vet allt.
Fundera på en sak....
OM det verkligen fanns någon sanning i era påståenden, hur kan då hjon som Dyland Avery ens leva idag? När det påstås att andra som vetat för mycket om "sanningen" blivit mördade på nåt mystiskt vis?
Eller, om det verkligen låg någon sanning i det ni påstår, och det finns alla de solklara bevis för det som ni påstår, hur fan kan det komma sig att ingen riktigt seriös reporter eller nyhetsfirma etc. har gått vidare med detta? Det skulle ju för fan vara en våt dröm att kunna avslöja nåt sådant, och ett Purlitzerpris på posten och livslång ära och berömmelse.
Det blir liksom samma sak som med Apollo och månlandningen, som också en massa korkskallar sitter och påstår sig ha bergsäkra bevis i massor för att det hela var en fet bluff. Varför har då inte Ryssarna dragit ner brallorna på jänkarna för detta, då det ju var världens tuffaste kapplöpning mellan dem att komma först till månen med en människa. Men inte ett enda pip från ryssarna om att det skulle vara en bluff utan de följde själva med på det hela i bakgrunden och gratulerade sen jänkarna.
Nu har det gått över 10 år sedan 9/11 och ännu har inte ett enda av alla de påståenden som kastats fram på konspirationssidor hållit för en kritisk granskning, inte ett enda!! Säger det dig någonting? Fast ni har malt detta till leda i alla dessa år och hela tiden påstått att det kryllar av bevis för era påståenden.