Citat:
Ursprungligen postat av deprimeradekillen
Om jag har skrivit att jag inte tror att det var ett insiderjobb så spelar det väl ingen roll vilka frågor jag ställer?
Ja är det inte högst väsentligt vilka frågor du ställer?
Två exempel på frågor, vilka tycker du spelar roll eller är intressanta och relevanta för aktuell diskussion?
1. Vad är klockan?
2. Är bananerna goda idag?
3. Vilket rutt enligt planets flight recorder hade planet?
Citat:
Men du påstår alltså att alla frågetecken är utredda, som t ex varför man inte kollade efter explosiva restämnen vid ground zero? Man kan ju kontrollera att den officiella rapporten stämmer samt att den följer dom fysiska lagarna osv......
Exakt alla frågetecken kommer aldrig att bli helt utredda, inte i en så enorm och komplicerad händelse som 9/11 då det ofta inte ens blir det i en sketen småkrock i en småstad mellan två bilar.
Men, det beror ju sen på hur avgörande frågetecknen är för slutsatserna om händelsen. Kanske är tämligen irrelevant om en hud i baksätet på ena bilen hade rött eller grönt koppel, men kan å andra sidan vara avgörande om bilen hade bra eller slitna däck t ex.
Så, i fallet 9/11 så har man rätat ut i princip alla väsentliga frågetecken som skulle kunna påverka slutbedömningen på vad som egentligen hände. Vi vet idag hur man planerade detta, hur man kunde genomföra det, och vilka följder det fick. Man har namn, planering, dokumentation och ja det mesta man behöver för att kunna avgöra att det gick till på det sätt som den officiella förklaringen visar. Och allt håller sig inom ramarna för bl a fysikens lagar.
Nej du har fel, man gjorde kontroller om det kunde ha funnits avsiktliga sprängladdningar med i bilden vid 9/11, men kom tidigt fram till att så inte var fallet. Då är det efter det inte riktigt vettigt att lägga tid/energi på att fortsätta med att försöka hitta något som man redan tidigare har kunnat fastställa inte finns fog för att det skulle kunna finnas. Då lägger man hellre tiden på viktigare saker.
Allt detta står i den officiella förklaringen,
har DU läst den??
Citat:
Hur kollar man för övrigt att den officiella rapporten stämmer? Via en annan officiell rapport?
Forskning och vetenskap under några hundra år har givit människan en rätt diger kunskapsbank som kan användas...
Citat:
Tycker du det låter rimligt att inte en enda kamera har ens fått en liten glimt av objektet som kraschade in i väggen?
Ja fullständigt rimligt om man är har kunskap om hur kameror fungerar, och har väsentlig fakta om hur dessa var placerade i området.
Fast egentligen har du fel, igen... För man har faktiskt kamerabilder från en kamera som fick en liten glimt objektet som kraschade in i väggen, och dessa har redan visats offentligt. De enda som klagar på dessa bilder och tycker att det är nåt skumt med dem är stollar som inte förstår sig på kameror och fotografering, då är det förvisso lätt att kasta ur sig påståenden men det blir inte rätt bara för att man påstår saker.
Citat:
Finns det inga övervakningskameror på/runt om Pentagon? Det finns ju en bild/film från den där bensinmacken, eller ja det finns i alla fall en bild på explosionen men inte vad som hände innan.
Fanns ganska många kameror ja, men inga hade i uppdrag att filma åt sådant håll, eller på objekt på sådant avstånd eller i den hastigheten.
Kameran som var närmast väggen där planet träffade var inte tänkt för att fota flygplan ett par hundra meter bort som kom i 800 kmh, utan för att fota passerande fotgängare och bilar i knappt styrfart.
Citat:
"Det kan ju vara så" att det inte finns några kameror som har fångat det på bild låter ju inte så speciellt övertygande måste jag säga..
Oavsett om du tycker det inte är övertygande så betyder det ju inte att det kan vara just så, eller hur? Vad du tycker och vad som är fakta kan vara två helt olika saker.
Citat:
Sen måste jag säga att det är lite skrämmande, för din del, att du accepterar allt du får höra från staten osv. George Carlin sade "I don't believe anything the government tells me" men han var väl också bara en galning? Fast å andra sidan, ignorance is bliss.
Exakt hur
vet du att jag skulle svälja allt enligt ovan?
Citat:
Vilken jumbojet passar in med skadorna på Pentagon?
Ingen....
Däremot passar en Boeing 757-223 väldigt bra in på skadorna på Pentagon...
Citat:
T ex ett helt fönster några meter bredvid hålet där ett flygplan kört in i 500 km/h. Om det nu är en så stor smäll som orsakar ett hål i väggen, samt en explosion som skapade en eld som var så varm att hela flygplanet smälte, borde inte den här glasrutan i alla fall få en spricka i sig? Jag menar, elden smälte flygplanet men inte en skråma på glasrutan. Jag vet att det skulle vara supermegastarka glasrutor och bla bla bla men eftersom flygplanet gjorde ett stort jävla hål i väggen samt exploderade så borde någonting ha hänt med glasrutan i alla fall.
Återigen så tycker du, men vilka kvalifikationer har du egentligen för att förstå hur det skulle blivit eller borde ha blivit?
Man kan tycka att det är in i helvete märkligt/lustigt/sjukt att det fanns hela (och då talar vi om vanliga glas) i fönster nära bomben som Breivik sprängde i Oslo, fast i princip alla glasrutor runt om kring var skrot. Men vissa hade ändå klarat sig, hur kunde det ske? De borde ju ha gått sönder de med tycker man? Menar du att man därför kan säga att bomben är en bluff och aldrig sprängdes? Eller i fallet Pentagon att planet aldrig kraschade in i Pentagon för att några glasrutor (nåt helt annat än normala glasrutor dessutom) klarade sig? Fast det finns en hel hög med vittnen som såg planet braka in i väggen?