Citat:
Ursprungligen postat av deprimeradekillen
Har jag ställt irrelevanta frågor som om bananerna är goda?
Det var exempel på hur frågor kan vara irrelevanta, och ett svar till ditt påstående om att det inte skulle spela någon roll vilka frågor som ställdes. Uppenbarligen anser du att frågor om bananer inte hör hemma i diskussionen, och då bevisar du själv att ditt påstående om att det inte skulle spela nån roll vilka frågor man ställde var ett felaktigt påstående.
Så, glöm detta nu och gå vidare i livet...
Citat:
Ser du inte själv hur infantilt du försvarar den officiella förklaringen?
Nej, jag ser att du har noll koll på det du kastar fram påståenden om. Jag håller mig till vetenskap och fakta, och en rejäl dos liv- och yrkes-erfarenhet.
Den officiella förklaringen är den som totalt överlägset har bäst stöd av vetenskapliga fakta, fysikens lagar, styrkta vittnesmål, autentiska dokument o s v. Inte en enda konspirationsteori, eller ens enstaka påståenden kommer ens i närheten.
Citat:
Pentagon har massvis med kameror, men ingen råkade filma just den vinkeln planet kom i. Ingen fick med planet ordentligt på bild förutom det där "föremålet" som kom in i bilden.
Ok, det säger du. Kan du då påvisa hur många kameror det fanns, var de var placerade, åt vilket håll de var riktade, vilken brännvidd de hade, ljuskänslighet, fokuspunkt, framerate, om de var aktiva 24/7 eller bara vissa tidpunkter, eller om de var helautomatiska eller aktiverades manuellt... Ja det finns en hel radda faktorer som kan vara påverkade för hur de ev. ska kunna ha fått med nåt av ett plan eller inte.
Har du sett Efterlyst? Hur kan det komma sig att man ytterst sällan ens där, kan se bra resultat från övervakningskameror? Fast det handlar om långsamma förlopp och oftast på riktigt nära håll m.m.
Kanske är det så att övervakningskameror inte presterar HD-film med perfekt resultat jämt.
Citat:
Hur kan du dessutom sitta så säkert och säga att "ingen kamera hade i uppdrag att filma just det hållet"? Har den officiella rapporten sagt att det fanns kameror åt alla håll förutom det? Hade kaparana planerat det också, vilken sida som inte är kameraövervakad?
Det har visats kartor med kamerorna utmärkta, var de satt och vilket håll de var riktade.
Om du har läst den officiella rapporten så borde du väl inte fråga om vad som står i den? Har du läst den? Ja eller nej?
Jag har läst stora delar av rapporten.
Citat:
Planet var ju tvunget att göra en sväng osv också, fortfarande ingen kamera som råkade få en liten glimt av planet? Jag menar planet flög inte runt där i ljusets hastighet så någon kamera borde rimligtvis ha filmat planet i någon sekund i alla fall.
Vad du tycker och påstår är inte automatiskt vad som hände i verkligheten.
Citat:
Det räcker liksom med att gå in på Coop så har du kameror och speglar i alla vinklar, men inte vid Pentagon. Den bilden eller "videon" (det var från den där bensinmacken, eller?) du pratar om har jag sett, ett objekt kommer in på sidan av bilden och nästa bild är av en explosion vid väggen.
Nej det var inte från besinmacken utan en kamera vid en passerkontroll vid Pentagon, och ren tur att det fastnade ens en suddig fläck på den av planet.
Citat:
Varför finns det ens frågetecken om man har rett ut allting som kan bevisas med fakta och följer dom fysiska lagarna? Som WTC 7? Ingen rök utan eld som man säger.
Jag har redan svarat på det, prova att läs vad jag skriver till dig...
Finns inga märkligheter med WTC7, det är väl förklarat varför den byggnaden kollapsade.
Citat:
Jag hoppas också att du förstår att Breiviks bomb och Pentagon inte är jämförbara. Ett flygplan på över 100 ton som kraschar in i en vägg i 500 km/h. Det finns dessutom vittnen som säger att det inte finns något spår av ett flygplan? Står inte ord mot ord där?
De är fullt jämförbara i det avseendet att i båda fallen så exponerades byggnader och fönster för enorma krafter, och i båda fallen så klarade sig ändå vissa saker från att gå sönder fast en massa annat gick sönder. Att det blev så har sina förklaringar i hur de satt placerade i förhållande till påverkade krafter, om de fick en direktträff eller inte, och en dos slump.
Ditt vittnesmålexempel tyder på att du inte tänker klart.....
OM det finns vittnesmål som påstår att det inte finns spår av något flygplan, och man trots det återfinner nästan hela planet i bitar inne i Pentagon och utanför, samt rester av människorna som var på flygplanet. Vilket värde sätter vi på det vittnesmålet menar du? Vad är mest sannolikt? Att vittnet misstagit sig (eller ljugit) eller att planet som man hittade i Pentagon inte existerar....?
Som avslutning kan jag säga att det är nästan komiskt att du påstår att du inte skulle vara konspirationstroende för du säger att du inte tror det var ett inside job. Ändå så har du hittills rabblat upp bara sådana saker som påstås just på konspirationssidor på nätet, och jag vet redan nu att du kommer att kräkas upp hela raddan av påståenden de gör, en efter en, och i klassisk foliehattsanda vägra att ta till dig alla fakta som motbevisar konspirationspåståendena, inte svara på frågor och bara hoppa vidare till nästa påstående när det börjar bli jobbiga motargument. Vi har sett din typ och ditt agerande massor av gånger i dessa trådar under ca 10 år nu. Det är faktiskt patetiskt hur dumheten kan vara så bottenlöst att man efter 10 ännu tuggar samma gamla uttjatade och grundligt motbevisade påståenden från blåljugande konspirationssidor på nätet.