Citat:
Ursprungligen postat av Flipp-Flopp
Varför är det så jävla svårt att komma med en teori om vad som hände? Ingen kräver att den ska vara korrekt, men man måste väl börja någonstans om man ska diskutera alternativa händelseförlopp... Om det tex var en missil så kan vi ju alla utreda det, för att gå vidare till nästa teori om den inte verkar trolig.
Jag har inte nämnt något om någon 911-fakta... sen undrar jag varför jag dumförklarar någon när jag ber om en teori? Kom med en teori istället och dumförklara oss andra, och jag kräver inte att du ska veta vad som hände.
Jag efterfrågar också en film på vad som hände... tyvärr så verkar det inte finnas.
Okej, låt oss säga att min teori är att det är en missil då. Nu säger jag inte att jag tror det men vi utgår från att jag gör det.
Ska jag vara ärlig så låter det som att det är lättare att styra in en missil i väggen än att "sänka planet till lagom höjd och hålla det där" och sedan krascha in i väggen. Finns det inte en enda person som har filmat Pentagonplanet? Jag menar, ett sånt stort flygplan flyger inte ofta på så låga höjder och det känns som att
någon hade en kamera med sig och filmade lite även om dom kanske bara trodde att det var något helt annat, att planet skulle landa på någon flygplats osv.
I en stad i USA så är landningsbanan (eller en av dom) väldigt nära bilvägen. Åker man under när ett plan landar/lyfter så känns det seriöst som att man kommer bli påkörd och jag kan berätta att det låter så in i helvetes mycket planen kommer.
För att förtydliga, landningsbanan går i den här riktningen <-----> medan bilvägen går upp och ner, så det blir som ett kors.
Hur länge var dom tvungna att flyga så lågt? Enligt rapport så har väl planet fått lyktstolparna att ploppa ur marken? Det måste ju betyda att planet i princip varit på marknivå fast i luften. Det, bland annat, gör att jag tycker att det hade varit mycket lättare att komma uppifrån och smacka ner i taket någonstans, sikta på "hålet" i mitten och krascha in någonstans.
Varför gjorde dom inte så? Det känns som att det hade orsakat mer skada också.
Edit: Vet man vart Shanksville-planet skulle?