2011-12-11, 02:39
Medlem
negerbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingFlow
Alla WTC byggnader skadades och rasade till följd av tornens inverkan på byggnaderna när de rasade. Varför de inte valde att göra det klassiska "bombhotet" och sedan händelsen är precis som fler högt uppsatta politiker säger här:

http://www.youtube.com/watch?v=-jed-7H2jI8

Som bush och den där kvinnan säger " jag tror inte någon kunde föreställa sig kapade flygplan som kör in i WTC och pentagon." Det är helt enkelt något unikt för 9/11 som kommer att påminna världen om händelsen varje gång de hör ordet terrorism, al qaida, hijacked airplanes m.m.

Självklart minns man detta längre än om det hade varit en vanlig bombning, då det var något unikt med flygplanen. På den punkten håller jag med dig. Men ett "vanligt" bombattentat som dödar flera tusen människor är inget man glömmer i första hand heller, och jag ser fortfarande inte varför man inte skulle kunna ha det som argument för att gå in i MÖ. Det är inget man glömmer bort efter ett halvår. Nu när julrushen närmar sig så minns vi väl vad som hände i Sverige förra året (på dagen faktiskt). Och han lyckades bara att ta kål på sig själv.

Men tillbaka till topic kanske, som är huruvida Mythbusters borde ta upp detta.
Senast redigerad av negerbarn 2011-12-11 kl. 02:45.
Citera
2011-12-11, 09:41
Medlem
camejos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ippskiff
Rörelseenergi spelar in i rollen där. Jag råkade en gång spränga ett rör av hoprullat papper fyllt med acetonperoxid i handen, en av bitarna av detta papper flög rakt mot min kropp och trängde 3 centimeter rakt in i min hals.
Min hals har högre hållfasthet än papper, men då pappersbiten hade en fart av över 2km/s så spelade detta föga roll för dess penetrerings-möjlighet i min hals.

Dessutom bestod inte väggarna av stål, de bestod av härdat glas samt stålbalkar.

Precis, det har gjorts en hel del experiment där lätt material penetrerar hårt material med hjälp av hög fart.

Mitt inlägg var skämtsamt skrivet ifall det inte framgick.
Citera
2011-12-11, 10:14
Medlem
Ingetvals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingFlow
"I remember getting a call from the fire department commander, telling me that they were not sure they were gonna be able to contain the fire, and I said, 'We've had such terrible loss of life, maybe the smartest thing to do is pull it.' And they made that decision to pull and then we watched the building collapse.

Jag blir uppriktigt arg på konspiratörer. Även när någon gång på gång förklarar att det dom sagt har missförståtts så fortsätter konspiratörer använda det som ett argument. "Decision to pull" var beslutet att evakuera alla brandmän och poliser. Detta har förklarats gång på gång, och även av personen som sa det... Sedan när det gäller snacket om att det är konstigt att en efterlyst person låter sig intervjuas. -Det finns ju mängder av exempel på detta. I Sverige har vi Joakim Posener och Dehno Acar. Internationellt kommer jag på Subcomandante Marcos samt diverse ledare inom drogkarteller i Mexico. Bin Laden var för övrigt inte efterlyst för WTC bombningen 93.

Det skulle inte hjälpa om Mythbusters gjorde ett program om elfte september då det ALLTID kommer finnas lösryckta citat och "mystiska foton" (eller avsaknad av foton) att hänga upp sig på. -Konspirationerna sitter så benhårt att det i stort sett är att jämföra med en ideologi. Det vore som att försöka övertala en genusforskare att biologin faktiskt spelar stor roll i frågan om kön: du får bara hånskratt tillbaka hur mycket argument du än framför.
Citera
2011-12-11, 10:31
Medlem
negerbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ingetval

Det skulle inte hjälpa om Mythbusters gjorde ett program om elfte september då det ALLTID kommer finnas lösryckta citat och "mystiska foton" (eller avsaknad av foton) att hänga upp sig på. -Konspirationerna sitter så benhårt att det i stort sett är att jämföra med en ideologi. Det vore som att försöka övertala en genusforskare att biologin faktiskt spelar stor roll i frågan om kön: du får bara hånskratt tillbaka hur mycket argument du än framför.

Precis! De tog ju och sågade myten om att månlandningen skulle vara fejk, men än idag så finns det gott om sådana som är övertygade om att vi aldrig var på månen. Så nej, det blir ingen "bevisning en gång för alla" även om de skulle ta upp det.
Citera
2011-12-11, 12:14
Medlem
rankovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riffkin
Man blir helt matt på dessa konspirations nötter.
Förr var det månlandningen, "alla" påstod att den inte ägde rum osv.. men efter att mythbusters tog sig an utmaningen att spräcka myten om att USA inte var på månen först har de konspirationsmytarna inte haft mycket att säga.

Men alla dessa som säger att 9/11 är ett inside job, oavsett hur mycket fakta och hur man så logiskt som möjligt försöker förklara hur det gick till klarar de inte att släppa tron och måste tro att usa låg bakom det osv osv..

Sökte upp för att se om mythbusters har gjort ett avsnitt om detta men det har de inte.. efter mer sökning kom jag fram till att de inte vill ta sig an uppgiften!
De står klart och tydligt på deras hemsida att önskningar ang. 9/11 oönskas.
Förstår att detta är ett känsligt ämne och ingen vill bli påmind om hemskheterna som skedde den elfte september.
Men mythbusters MÅSTE göra ett avsnitt, för att få tyst på dessa knäppisar! Man blir upprörd av att få höra så mycket dumma saker om 9/11!

OM inte mythbusters gör det måste någon annan göra det! Finns det någon dokumentär som bustar myten om att det skulle vara ett inside job?

http://polidics.com/911/mythbusters-website-will-not-touch-9-11-wtc-collapses-with-a-10-ft-pole-must-see-before-they-remove- it.html

mythbusters dikterar din verklighet? att 911 var ett inside/outsource jobb undgår endast dom riktigt korkade. geopolitiskt sett är det pinsamt uppenbart vilka som låg bakom. jag kan respektera dom som medvetet sprider disinformation då dom har en agenda, däremot har jag inget till övers för trångsynta trälar vars simpla förnuft inte kan processera dom enklaste knepen inom krigsföring. mythbusters?
Citera
2011-12-11, 12:33
Medlem
cephs avatar
Tråd öppnas igen.

Ofantliga mängder OT raderat, håll er till de andra 9/11-trådarna om ni vill diskutera konspirationerna och tekniska detaljer bakom tillvägagångssätt och motiv.

Här diskuterar vi från och med nu framför allt varför Mythbusters så tydligt framhäver att de inte vill ha något med 9/11 att göra.

Eftersom TS också efterfrågar övriga dokumentärer o dyl. med en skeptisk framtoning så får även sådant postas och diskuteras/kritiseras här. Håll god ton.
Kom även ihåg att svar i stil med länkposter utan ordentliga motiveringar och/eller med oneliners, massa facepalms och så vidare icke tolereras och envisas man med det ändå så kan varningar komma på tal.

Tack.

/mod
Senast redigerad av ceph 2011-12-11 kl. 12:59.
Citera
2011-12-11, 13:05
Medlem
hgilbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AltGrrr
Intressant "fakta"! ...förutom det faktum att WTC 7 faller helt olikt de kontrollerade rivningarna som syns i videon du länkar till...

Mythbusters kommer aldrig göra ett avsnitt om 9/11, det ligger fortfarande alldeles för nära i tiden.

Det var 10 år sen, hur fan kan det ligga för nära i tiden`?
Citera
2011-12-11, 13:12
Medlem
litensorks avatar
Kan någon som följt tråden någorlunda göra en uppdatering för en som inte orkar läsa igenom dessa 1000 sidor?
Citera
2011-12-11, 13:33
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hgilb
Det var 10 år sen, hur fan kan det ligga för nära i tiden`?

För barn är 10 år en otroligt lång tid. För en vuxen är det faktisk inte så länge.

Särskilt traumatiska händelser brukar vuxna minnas "som igår" även om det var en decennium sedan det skedde.

Kom tillbaks om tio år när du blivit vuxen och berätta hur det känns som igår när du skrev detta idiotiska inlägg!
Citera
2011-12-11, 14:24
Medlem
Det är onekligen märkligt att de lägger locket på kring detta. Alla trådar/posts som rör 9/11 på deras forum är dessutom förbjudna.

Den typen av agerande bidrar ju bara till att mata konspirationsanhängarna. Att anledningen skulle vara att det ligger för nära i tiden köper jag inte. Det har ju faktiskt gjort Hollywoodfilmer om detta för flera år sedan, man har rest minnesmonument osv osv, varför skulle man inte kunna göra en dokumentär för att avfärda en av de största konspirationsteorierna någonsin? Det är bara dumt agerande från deras sida, eller så har någon i ledningen fått ett telefonsamtal från en regeringstjänsteman?
Citera
2011-12-11, 14:39
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negerbarn
Okej, för att då faktiskt återgå till Mythbusters, så tycker jag inte de bör ta upp denna av 2 anledningar:

1. Allt för många dog och det är en landstragedi för USA. Inte direkt okej i ett program som riktar sig till främst till ungdomar.

2. För att testerna skulle ge något vettigt bör man köra full skala. Nuff said.
Håller helt med dig där.
Sen är ju själva händelsen ingen myt så sett.

Tycker inte att Mythbusters har något att göra med hur det gick till eller inte.
Konspirationerna kommer hagla oavsett vilket resultat de skulle komma fram till.
Citera
2011-12-11, 15:22
Medlem
rankovs avatar
Citat:
Konspirationerna kommer hagla oavsett vilket resultat de skulle komma fram till.

det får man hoppas då vilken normalbegåvad människa som helst kan dra slutsatsen att mythbusters är ett nöjesprogram, inget mer. er arma stackare som ser på ovanstående program i hopp om att lära er nått nytt, för er är det tur att mcdonald´s alltid anställer.

ett program om 911 skulle inte förändra något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in