2011-11-08, 18:38
Medlem
miloudots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverax
Vad är det med hennes idéer som är så intressanta? Jag tyckte att det mest verkade vara väldigt vaga spekulationer utan vettiga argument, men du har uppenbarligen fastnat för nåt av det.

Hon pekar på saker som ingen annan har tittat på såsom upp och ner vända bilar som till synes bara vänt på sig i sina spår, bilar som är totalt utbrända men som har oskadda däck osv.

Citat:
Ursprungligen postat av Flipp-Flopp
Vid varje enskilt tillfälle brukar det vara ungefär 5000 flygplan i luften. Kommer inte ihåg hur många som var i luften under attackerna men jag har läst det någonstans.

Det är nog inte så enkelt att hålla koll på alla plan då de är väldigt många.

Som sagt, Rumsfeld satt bara och väntade på att det skulle smälla. Dom hade full koll på vart planet var på väg, han fick fortlöpande information om var det kapade planet befann sig hela tiden, det till trots gjordes ingenting.

Citat:
Ursprungligen postat av Flipp-Flopp
Tänk dig själv att ge ordern... Inte så kul att ta ett beslut som dödar massa civila i onödan. Sen så hade de inte direkt särskilt lång tid på sig att tänka över sitt beslut.

Alltså, vad är det med er och uppfattningen att antingen så skjuter man ner det kapade flygplanet eller också så gör man inte ett skit? Allt är svart eller vitt!

Att skjuta ner ett plan är det sista man gör i en sådan här åtgärdsplan och innan man är där har man provat allt.
Citera
2011-11-08, 18:54
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tagelberg
Och således så måste ju några ha varit inblandade med att styra planen alternativt skjuta missiler. Om man nu inte kraschade planet i Pentagon så måste man ju ha gjort sej av med de människorna någon annanstans.

Nu förstår jag inte riktigt hur detta knyter an till det vi diskuterade men du har förmodligen rätt i att eventuella kapare var inblandade i kapningen.

Citat:
Ursprungligen postat av BloodNGuts
Vart har du hittat det här?

Hoppsan, glömde länk. Här kan du hitta utdrag i text samt länkar till inspelningarna.

http://www.prisonplanet.com/articles/may2008/051608_rumsfeld_tape.htm
Citera
2011-11-08, 19:20
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miloudot
Att skjuta ner ett plan är det sista man gör i en sådan här åtgärdsplan och innan man är där har man provat allt.

Precis, det är inte den uteblivna ordern om att skjuta ner passagerarplan som kritiseras utan den uteblivna ordern om att gå upp med stridsflyg och i första hand, antar jag, eskortera de kapade planen till ett flygfält. En sådan order behövde alltså före juni 2001 inte ges eftersom det var standardprocedur och sköttes automatiskt genom befälskedjan. Varför denna procedur ändrades och varför försvarsministern underlät sig att ge ordern är något bland väldigt mycket annat som behöver utredas.
Citera
2011-11-08, 20:51
Medlem
limparns avatar
3 korta men väldigt intressanta videoklipp om flygplanen.

The chain of command on 9/11 looked like this:
Bush - President
Rumsfeld - Secretary of defense
Eberhart - Commander NORAD USA & Canada
Arnold - Commander NORAD Continental United States
Marr - Commander NEADS
Nasypany - Mission Crew Commander
Citera
2011-11-09, 00:10
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limparn

Bush - President
Marr - Commander NEADS

Mycket intressant, och där fick jag också reda på varför Rumsfeld inte gav någon order. Av någon anledning hade alltså beslutsfattandet gått ända ned till överste Marr i befälskedjan.
Citera
2011-11-09, 02:55
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limparn

Bush - President
Marr - Commander NEADS

Glöm inte vicepresident Cheney vilken jag tror dirigerade det hela där han satt i stridsledningscentralen.
Senast redigerad av sten.b 2011-11-09 kl. 02:59.
Citera
2011-11-12, 05:40
Medlem
söderbs avatar
Jaha.. Arthur och sten ni har nu suttit i denna tråd i åratal, händer det något på eran front eller är det fortfarande samma gamla tugg?
Citera
2011-11-12, 08:03
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av söderb
Jaha.. Arthur och sten ni har nu suttit i denna tråd i åratal, händer det något på eran front eller är det fortfarande samma gamla tugg?
Är inte ofta inne och tuggar i denna hundgård. Det blir inget nytt skrivet. Kommer det in nå´n ny så kastar sig de gamla vakthundarna över honom och drar samma gamla visa. Dom tröttnar snart på alla repriser. Jag år dock intresserad av Dr Judy Wood som har lite nya idéer.
Senast redigerad av sten.b 2011-11-12 kl. 08:07.
Citera
2011-11-16, 15:59
Medlem
Här är iaf intervjun som satt spiken i kistan för mig. Jävligt lång, men sjukt sevärd. http://www.youtube.com/watch?v=vNuKAdGlxFo

Riktigt solid bevis, bästa intervjun angående 9/11 som jag sett. Mest intressanta var när han förklara vad för sorts bomb det var och hur den fick byggnaden att rasa. Samt att de hittade glödande betong under raset flera månader efter incidenten. Vilket enbart kan hända när det är atombomber involverat.

Antar att denna har postats här innan, men jag länkar ändå!

Världen är verkligen fucked up. New world government here we go
Citera
2011-11-18, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rashaa
Här är iaf intervjun som satt spiken i kistan för mig. Jävligt lång, men sjukt sevärd. http://www.youtube.com/watch?v=vNuKAdGlxFo

Riktigt solid bevis, bästa intervjun angående 9/11 som jag sett. Mest intressanta var när han förklara vad för sorts bomb det var och hur den fick byggnaden att rasa. Samt att de hittade glödande betong under raset flera månader efter incidenten. Vilket enbart kan hända när det är atombomber involverat.

Antar att denna har postats här innan, men jag länkar ändå!

Världen är verkligen fucked up. New world government here we go
Alltid trevligt med skarpa människor som insett sanningen bakom 9/11. Jag har drivit den tesen sedan mitt första inlägg i den här tråden den 18/9-2011, med blandat resultat. Mitt inlägg nedan:
https://www.flashback.org/sp32947164

Edit: Ett väldigt talande citat, av George Orwell, för den tiden vi lever i är som följer:
“During times of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.”
Senast redigerad av BloodNGuts 2011-11-18 kl. 12:03.
Citera
2011-11-18, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BloodNGuts
Alltid trevligt med skarpa människor som insett sanningen bakom 9/11. Jag har drivit den tesen sedan mitt första inlägg i den här tråden den 18/9-2011, med blandat resultat. Mitt inlägg nedan:
https://www.flashback.org/sp32947164

Edit: Ett väldigt talande citat, av George Orwell, för den tiden vi lever i är som följer:
“During times of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.”

Om nu någon kärnklyvning har skett i detta område, inser du hur lätt det vore att påvisa detta?
Citera
2011-11-18, 14:57
Medlem
Ja, well done, och många tack till alla inblandade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in