2007-05-05, 13:12
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Finns inget som säger att det måste tagit flera år att placera ut sprängladdningarna.

Det beror helt på hur många som var med och gjorde det, och hur skickliga de var. Men jag säger inte att du har fel, det kan ju ha varit planerat under en längre tid också.

Anledningen till att jag frågar var för att du sa att du trodde att de apterades ett fåtal åt gången under lång tid. Dessutom är 10 månader en väldigt kort tid för att planera en så otroligt omfattande konspiration.
Citera
2007-05-05, 13:12
Bannlyst
man kan få modeller ja. men inte DEN modellen och du har inte visat det nej. och om den fanns så hade pm eller the truth movement eller nån annan haft den för länge sen. finns ingen källa om den modellen nånstanns.
Citera
2007-05-05, 13:14
Bannlyst
Här är en mycket detaljerad sida angående när tornen kollapsade, gott om bilder, videos och fakta i text.

http://www.plaguepuppy.net/public_html/collapse%20update/

Avgör själva om det var explosioner eller inte.
Citera
2007-05-05, 13:14
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoesoldier
man kan få modeller ja. men inte DEN modellen och du har inte visat det nej. och om den fanns så hade pm eller the truth movement eller nån annan haft den för länge sen. finns ingen källa om den modellen nånstanns.

Det där var nog det desperataste inlägget jag sett på länge.
Citera
2007-05-05, 13:19
Bannlyst
majava. e du skadad? visa mig en källa var man kan få tag på den??? du kan inte göra det. så vafan pratar du om. folk har ansökt om den men inte fåt den. så VAR FINNS DEN?. lol

och ska du fortfarande inte erkänna att du misstolkat nist modellen? herregud

testa att tänka på mer än ett ord sammtidigt och läs texter och lär dig engelska. sluta hoppa över texter så jag får skriva samma sak igen. du har fel och jag har rätt som vanligt
Citera
2007-05-05, 13:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Anledningen till att jag frågar var för att du sa att du trodde att de apterades ett fåtal åt gången under lång tid. Dessutom är 10 månader en väldigt kort tid för att planera en så otroligt omfattande konspiration.

Det är svårt att exakt säga hur det kan ha gått till. Å andra sidan, när man imploderar byggnader så tar man lite i taget och fyller byggnaden med sprängämnen tills hela byggnaden är klar att spränga. Det är därför det tar såpass lång tid. Sen måste alla beräkningar stämma också. Det är ofta som man får ändra på något eller några saker innan det är helt klart.

Var WTC sprängd så var det definitivt av proffs som visste vad de gjorde.

Använde man thermite så kanske det förenklade en hel del i jobbet att skära av alla bärande balkar, det var i så fall första gången man rev med hjälp av thermite.
Citera
2007-05-05, 13:23
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Den tid det tog för WTC tornen att rasa var samma tid som fritt fall i vacuum. 10 sek. Och det kan inte bestridas eftersom det är den faktiska tiden det tog för tornen att rasa. Officiellt.

Ummm, NIST talar inte om 10 sekunder.

NIST bedömer tiden det tog för de första yttre panelerna att träffa marken till 11 sekunder för WTC1 och 9 sekunder för WTC2. Det är alltså inte den fullständiga kollapstiden. De bedömer att det tog mellan 15 och 25 sekunder för hela tornen att totalt kollapsa:

Citat:
Ursprungligen postat av NIST
From video evidence, significant portions of the cores of both buildings (roughly 60 stories of WTC 1 and 40 stories of WTC 2) are known to have stood 15 to 25 seconds after collapse initiation before they, too, began to collapse. Neither the duration of the seismic records nor video evidence (due to obstruction of view caused by debris clouds) are reliable indicators of the total time it took for each building to collapse completely.

Vilken källa är det som säger 10 sekunder för bägge tornen?

/S
Citera
2007-05-05, 13:31
Moderator
Är det ingen som har upptäckt denna länk på "fritt fall"-sidan som Xcore länkade till?
http://911u.org/Physics/

Om nu den sidan har så rätt i det de skriver, betyder det att Malmoesoldier och Xcore även stöder deras slutsatser att Thermite inte kunde ha använts? Utan att det krävdes ett okänt högenergivapen. Kärnvapen är inte uteslutet.
Citera
2007-05-05, 13:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB

NIST bedömer tiden det tog för de första yttre panelerna att träffa marken till 11 sekunder för WTC1 och 9 sekunder för WTC2. Det är alltså inte den fullständiga kollapstiden. De bedömer att det tog mellan 15 och 25 sekunder för hela tornen att totalt kollapsa:

/S

Jag har annars en video med klocka där man själv kunde följa tornens fall, och den stannade på 10 sek, då var det rasat. Men NIST kanske räknade när alla lösa bitar tagit mark?

Förresten här är en intressant blog

http://911wtc.blogspot.com/
Citera
2007-05-05, 13:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gason
Är det ingen som har upptäckt denna länk på "fritt fall"-sidan som Xcore länkade till?
http://911u.org/Physics/

Om nu den sidan har så rätt i det de skriver, betyder det att Malmoesoldier och Xcore även stöder deras slutsatser att Thermite inte kunde ha använts? Utan att det krävdes ett okänt högenergivapen. Kärnvapen är inte uteslutet.

Jag hävdar inget, jag säger bara hur det KAN ha gått till men är öppen för vilka andra förslag som helst.

edit:

Rättade ett stavfel.
Citera
2007-05-05, 13:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Vilken källa är det som säger 10 sekunder för bägge tornen?
/S

http://911blimp.net/prf_FreeFallPhysics.shtml
Citera
2007-05-05, 13:34
Medlem
SLOBs avatar
EDIT:

Verkar som att en person faktiskt preics fått ut just SAP2000 modellen, för det facila priset av 58 dollar. Han gjorde inte som vi andra, dvs begärde ut allt, utan riktade in sig just på SAP2000:

http://razor.occams.info/nist-wtc/

De modellerna är nedladdningsbara från den URL:en.

/S
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in