Citat:
Vissa ser tydliga explosioner. Andra gör det inte. Det gör att det finns rimligt tvivel. Att sjuan liknar en kontrollerad rivning kan jag hålla med om, men tvillingtornen faller som bekant på ett helt annat sätt. De börjar rasa uppifrån, vid träffpunkten, och fortsätter neråt. Sjuan ger vika underifrån och saknar till exempel de enorma moln av damm och bråte som faller (eller skjuts ut) från tornen.
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Jo, enligt min mening är det så. Som jag sagt räcker det att titta på filmade sekvenser av hur sjuan faller eftersom man ser tydliga explosioner. Nej, ”de föll inte helt olika”. De föll likvärdigt, i sina egna fotspår. I fallet med tvillingtornen kan man t.o.m. se kaskader av damm och bråte som kastas uppåt. Hur förklaras det?
Jag uttalar mig inte så säkert enär det enbart reflekterar min åsikt om vad som hände, som i sin tur bygger på flitiga studier av USraels stamtavla, som i ett större perspektiv ger en god grund för mina ståndpunkter. Konspirationsargumentet är det NIST och den zionist-evangelikanska gruppen står för. Varken mer eller mindre.
Tekniska detaljer förklara oftast fysiska-kemiska-biologiska orsaker till händelser, men sällan eller aldrig den geopolitiska. Jag är inte här för att övertyga skeptiker, jag är en själv.
Kan du förklara hur någon skulle kunna visa ”mer eller mindre exakt hur det gick till”?
Jag uttalar mig inte så säkert enär det enbart reflekterar min åsikt om vad som hände, som i sin tur bygger på flitiga studier av USraels stamtavla, som i ett större perspektiv ger en god grund för mina ståndpunkter. Konspirationsargumentet är det NIST och den zionist-evangelikanska gruppen står för. Varken mer eller mindre.
Tekniska detaljer förklara oftast fysiska-kemiska-biologiska orsaker till händelser, men sällan eller aldrig den geopolitiska. Jag är inte här för att övertyga skeptiker, jag är en själv.

Kan du förklara hur någon skulle kunna visa ”mer eller mindre exakt hur det gick till”?
Uppenbarligen påverkar dina geopolitiska åsikter hur du ser på händelsen, så det kanske inte är konstigt att "USraels stamtavla" inte räcker som bevis för nån som kan förhålla sig mer objektivt till det som har hänt. Jag undrar bland annat var de som planerade och genomförde elfte september-attacken var när det var dags att övertyga världen om att det var nödvändigt att invadera Irak. Det borde ha varit en smal sak att smyga in ett gäng massförstörelsevapen när man väl var där för att visa att man hade rätt, men icke.
Jag kan inte förklara hur nån skulle visa mer eller mindre exakt hur det gick till. Det var ju ett argument för att det inte var ställt utom allt rimligt tvivel vad som hade hänt.
Citat:
Förmodligen beror det på att du har skrivit:
Vad får dig att tro att jag "litar blint" på en film?
Citat:
För mig räcker det med att titta hur sjuan föll.
Citat:
Som jag sagt räcker det att titta på filmade sekvenser av hur sjuan faller eftersom man ser tydliga explosioner.