2011-09-21, 19:12
Medlem
Arthur Dents avatar
Efter att allt fler människor gjorts medvetna om att det faktiskt förekom explosioner i tornen innan de rasade, vilket NIST inte kunde förklara och vakthundarna har brottats med i tio år att bortförklara, så kom alltså mycket lägligt norrmannens aluminium-teori.
Än så länge har jag inte sett någon ifrågasätta hans expertis så jag får väl utgå ifrån att denne norrman är äkta vara medan de 1500 så kallade experterna i A&E är blåljugande idioter.
Varför msm väljer att cirkulera denne norrmans teori som om världsfred plötsligt brutit ut samtidigt som de frenetiskt håller tyst om A&E:S teori kan man ju fundera över. Det är tydligen först när man har en teori om hur explosioner kan ha uppstått på ett sätt som inte motsäger den officiella konspirationsteorin som det alls rapporteras om explosioner, märklig ordning kan tyckas. Fast jag ska vara ärlig nog att erkänna att jag då bortser från direktrapporteringen i media, för då small det något alldeles förbannat i tornen, det var skåpbilar med sprängmedel hit och sekundära explosioner dit. Sedan blev det alldeles tyst om explosioner i tio år trots påtalanden om saken från olika personer och grupperingar.
Men nu när denne norrman kommit med en förklaring till varför det kan ha smällt är det alltså åter igen kosher att ta explosionerna för sanning.

Så en kort rekapitulering:
msm, den 11/9: Höga explosioner hörs från tornen, det rapporteras om skåpbilar med sprängämnen.
msm mellan 2001-2011: Inga explosioner.
msm 2011: Visst var det explosioner, men det var aluminium enligt norrmannen.

http://news.uk.msn.com/world/new-the...owers-collapse
http://www.breakingnews.ie/world/new...se-521426.html
http://www.herald.ie/breaking-news/w...e-2883776.html
http://www.thesun.co.uk/sol/homepage...y-emerges.html

Osv.
Citera
2011-09-21, 19:17
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BloodNGuts
Såg att alla fina länkar som lades upp av någon underlig anledning försvann... Var de för bra? Jag gjorde en skärmdump på Jeff Pragers slutsats om varför 9/11 hände, förhoppningsvis får den ligga kvar.

Enligt Jeff Prager så hände 9/11 för att mörka ekonomisk brottslighet i världsklass, WTC-byggnaderna var alltså tvunga att förintas för att bevisen om denna brottslighet aldrig skulle nå dagens ljus. Bush-familjen var i allra högsta grad inblandad samt storbankerna och därmed kan man nog lugnt påstå att George H.W. Bush och hans son George W. Bush presidentskap bara kan sammanfattas med ett enda ord: världsterrorism

Nejdå, inlägget flyttades helt korrekt till länktråden.
Jag tror helt klart att detta är ett av motiven, även i Pentagon försvann det dokument rörande enorma summor försvunna pengar.
Citera
2011-09-21, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Jag tror helt klart att detta är ett av motiven, även i Pentagon försvann det dokument rörande enorma summor försvunna pengar.
Ok. Hann bara med att kolla igenom det första dokumentet och måste säga att han har lagt ner ett otroligt jobb med att samla in fakta och sen sammanställa det så proffsigt. Ser fram emot att läsa resten. Internet är fantastiskt!
Citera
2011-09-21, 19:52
Medlem
Citat:
Som du kan se ovan så skrev jag att atombomberna inte finns registrerade av någon "mystisk" anledning, vilket de givetvis borde eftersom marken skakade innan båda tornen rasade. Det borde alltså ha funnits två seismologiska-utslag vid vart och ett av byggnadernas fall, ett pga atombomben som skakade marken innan kollapsen med ett utslag om ca 5,7 på Richterskalan samt ett ca 12 s efter när resp byggnad rämnade i backen med ett utslag på 2,3 (WTC 1) resp 2,1 (WTC 2).

Varför finns inte dessa utslag att tillgå?
Citera
2011-09-21, 20:34
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Med hänvisning till ovan så kan det kanske vara på plats för en vänlig reminder för våra nykomlingar.
Poster som i princip bara innehåller en länk utan argumentation eller diskussion skall läggas i den klistrade länktråden högst upp i den här forumsdelen.
Det krävs alltså mer än "titta här" och en youtubelänk för att räknas som diskussionunderlag.

//mod
Citera
2011-09-22, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrpreben
Varför finns inte dessa utslag att tillgå?
De kanske har "slarvat" bort de utslagen, eller så har de aldrig "hänt". Hänt officiellt alltså, eftersom det aldrig skulle vara möjligt att förklara utslag på 5,7 på Richterskalan eftersom det är i nivå med en termo-nukleär laddning om 150 kilo ton som detonerar 77 m under marken.
Citera
2011-09-22, 07:55
Medlem
Citat:
De kanske har "slarvat" bort de utslagen, eller så har de aldrig "hänt". Hänt officiellt alltså, eftersom det aldrig skulle vara möjligt att förklara utslag på 5,7 på Richterskalan eftersom det är i nivå med en termo-nukleär laddning om 150 kilo ton som detonerar 77 m under marken.

Vilka är "de"?
Citera
2011-09-22, 08:11
Medlem
Citat:
Vilka är "de"?
I det här fallet menar jag de som jobbar med att mäta upp seismologiska-utslag, alltså en myndighet av något slag. Givetvis har de fått order från högre ort om att mörka de höga utslagen eftersom de inte passar in i den officiella historien.
Citera
2011-09-22, 11:03
Medlem
Citat:
I det här fallet menar jag de som jobbar med att mäta upp seismologiska-utslag, alltså en myndighet av något slag. Givetvis har de fått order från högre ort om att mörka de höga utslagen eftersom de inte passar in i den officiella historien.

Så du säger att alla seismologiska institut över hela världen fått order om att mörka dessa utslag?

Ja, man kan mäta och registrera jordskalv som händer på andra sidan jordklotet. För att få exakt position och styrka använder man triangulering.
Citera
2011-09-22, 11:56
Medlem
Citat:
Så du säger att alla seismologiska institut över hela världen fått order om att mörka dessa utslag?

Ja, man kan mäta och registrera jordskalv som händer på andra sidan jordklotet. För att få exakt position och styrka använder man triangulering.
Är inte kunnig inom området så jag kan inte svara på din fråga tyvärr. Hur som helst så låter det lite konstigt att det skulle vara möjligt att registrera en detonation av en underjordisk kärnladdning i New York någonstans på andra sidan jordklotet, så häftiga utslag kan det väl knappast vara?
Citera
2011-09-22, 13:17
Medlem
Citat:
Är inte kunnig inom området så jag kan inte svara på din fråga tyvärr. Hur som helst så låter det lite konstigt att det skulle vara möjligt att registrera en detonation av en underjordisk kärnladdning i New York någonstans på andra sidan jordklotet, så häftiga utslag kan det väl knappast vara?

http://www8.tfe.umu.se/courses/elektro/elmat1/v35_00_da/Hemuppgifter/Jordbavningar%20Anders%20Holm.html

Citat:
Seismetiska vågor

Jordbävningar skapar seismiska vågor som skakar marken när de passerar. Jordbävningar skapar vågor lika de vågor som är på vattnet. Dessa vågor färdas över hela jordklotet och en jordbävning i t ex japan kan man registrera på seismograf stationer i Europa och USA. Det genereras flera seismiska vågor under en jordbävning. P vågen (primary) och S vågen (secondary) kommer jag att ta upp i denna rapport..

Citat:
Lokalisering av centrum

Man kan lokalisera ett centrum av en jordbävning genom att mäta tiden mellan P vågen och S vågen i ett seismogram. Det krävs minst tre seismometrar för att exakt kunna bestämma vart jordbävnings centrum var. En seimometer kan bara besämma hur lång ifrån denna mätare centrum var, men om man har tre seismometrar kan man dra cirklar runt dem och där dessa cirklar möts låg centrum för jordbävningen. Se bild till höger.

Citat:
Bestämning av djupet

Jordbävningar kan inträffa nånstans mellan jordytan och 700 km under ytan. Forskarna har delat in dessa 700 km i tre zoner: ytlig, mellan och djup. De ytliga förekommer från 0-70 km , mellan 70-300 km och djupa 300-700km. Det mest noggranna metoden att bestämma djupet på en jordbävning är att läsa av en djup fas från seismogrammet. Den djupa fasen är en karakteristisk fas pP-aP våg som är reflekterad från jordytan ganska nära centrumet. På seismograf stationer långt bort, pP följer P vågen med ett tidsintervall som ändras sakta med avstånd men snabbt med djup. Detta tidsintervall (pP minus P) används för att räkna ut djup diagram. Med hjälp av dessa diagram kan man sedan bestämma djupet på jordbävningen.

Påstår du fortfarande att seismologiska institut över hela världen fått order om att mörka dessa utslag?
Citera
2011-09-22, 13:46
Medlem
Citat:
http://www8.tfe.umu.se/courses/elektro/elmat1/v35_00_da/Hemuppgifter/Jordbavningar%20Anders%20Holm.html

Påstår du fortfarande att seismologiska institut över hela världen fått order om att mörka dessa utslag?
Nej, det verkar inte så troligt. Trots det är jag övertygad om att atombomber har använts eftersom förstörelsen av WTC 1, 2 & 7 var så total. För mig förefaller det orimligt att all den här förödelsen har kommit från flygbränsle och lägesenergin från byggnadernas eleverade massa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in