2011-09-14, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Hur besvarade du hans sista mening? Antar att du inte tyckte det var så roligt att han påpekade det som skiljer kontrollerade rivningar ifrån WTC.
Citat:
Den rasar nästan exakt som WTC 1, 2 & 7. Skillnaden är att man ser att denna byggnad är en kontrollerad sprängning (observera alla explosioner).

Så alla är överrens om att det ser exakt ut som en kontrollerad sprängning förutom explosionerna?
För mig var sista meningen roligast med sin påtvingade parentes.
Citera
2011-09-14, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Jo, ibland är verkligheten väldigt enkel. Det ser ut som ett inside-job på alla plan (politiskt och tekniskt), för att det är det. Att det sedan alltid finns människor som köper komplicerade bortförklaringar är bara sorgligt. Acceptansen av fascismen under andra världskriget är lättare att förstå, men men... (den korkade massan).

Jag är en väldigt enkel människa, jag tror jag på väldigt enkla förklaringar. När jag ser ett flygplan flyga in i en byggnad och sedan ser byggnaden rasa så drar jag slutsatsen att flygplanet orsakade raset. Vi i den korkade massan är sådana, vi betraktar de klarlagda orsakerna som de huvudsakliga, först när det är ställt utom allt tvivel att dessa inte är tillräckliga börjar vi spekulera om möjliga tillkommande orsaker. Jag önskar ibland att jag hade den djupa bildning och de examina du säkerligen vunnit genom idoga studier vid YouTube-universitetet, så att även jag kunde lärde mig den stora konsten att börja i den spekulativa ändan av alla frågor.

/Den korkade massans profet Smuts-Allan.
Citera
2011-09-14, 19:17
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Vet inte om det var i den vevan som jag informerade Herr Civilingenjör att jag inte tänker diskutera med honom förrän han slutar trolla.
Men jag har vid andra tillfällen besvarat frågeställningen om varför det inte låter som vid en konventionell kontrollerad sprängning med att det inte var en konventionell kontrollerad sprängning. Thermit är alldeles för dyrt att använda för privata demoleringsfirmor, CIA/Mossad däremot behöver inte tänka på bokslutet och för dylika tillika militären är det bara fördelar med thermit, ljudbilden blir tex väldigt mycket lägre, avsaknaden av synliga explosioner är ytterligare en fördel.

Intressant teori, och inte ett omöjligt scenario heller. Dock otroligt osannolikt enligt mig och saknas tyvärr bevis. Vet att du vill ha en ny utredning och måste fråga då, skulle det fortfarande gå att göra en utredning som kan kontrollera din teori?

Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Så alla är överrens om att det ser exakt ut som en kontrollerad sprängning förutom explosionerna?
För mig var sista meningen roligast med sin påtvingade parentes.

Nej, det ser inte exakt ut som en kontrollerad spränging. För mig ser det bara ut som ett hus rasar nedåt. Men jag förstår att vissa tycker det ser ut/är en kontrollerad sprängnig.
Citera
2011-09-14, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stoppable
Inte så konstigt att det inte finns några bevis på exv Nano-thermite då NIST fullkomligt sket i att ens testa efter explosionrester.
Du tycker inte det är konstigt?
Inget jävla skitsnack nu, du tycker verkligen inte det är konstigt?

Fanns ingen anledning att undersöka det då det klart och tydligt inte finns minsta tecken på att det förekommit avsiktliga sprängladdningar med i händelserna.

Så nej jag tycker inte det är konstigt, men skulle tycka det är konstigt och onödigt slöseri med tid och resurser om man lägger tid och medel på att undersöka det fast man klart kan se att det inte finns några som helst tecken på att det skulle ha varit sprängämnen inblandade.

Dr Tinnitus
Citera
2011-09-14, 20:00
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Intressant teori, och inte ett omöjligt scenario heller. Dock otroligt osannolikt enligt mig och saknas tyvärr bevis. Vet att du vill ha en ny utredning och måste fråga då, skulle det fortfarande gå att göra en utredning som kan kontrollera din teori?

Nej, det ser inte exakt ut som en kontrollerad spränging. För mig ser det bara ut som ett hus rasar nedåt. Men jag förstår att vissa tycker det ser ut/är en kontrollerad sprängnig.

Det är detta jag stör mig på med folk.
Det GÅR ju bara inte?
Citera
2011-09-14, 20:02
Medlem
Citat:
På ledarsidan i Fire engineering kunde man 2002 läsa bland annat detta skrivet av Bill Manning, chefsredaktör. För att du, Dr Tinnitus, ska förstå att det är du som har noll koll, alternativt far med osanning, så har jag fetat vissa extra intressanta partier.

Och.

Och.

Menar du att en chefsredaktör är bättre ämnad till att avgöra vad som är viktiga bevismaterial än defakto professionella utredare och allt det som står dem till förfogande?

Dr Tinnitus
Citera
2011-09-14, 20:02
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Fanns ingen anledning att undersöka det då det klart och tydligt inte finns minsta tecken på att det förekommit avsiktliga sprängladdningar med i händelserna.

Så nej jag tycker inte det är konstigt, men skulle tycka det är konstigt och onödigt slöseri med tid och resurser om man lägger tid och medel på att undersöka det fast man klart kan se att det inte finns några som helst tecken på att det skulle ha varit sprängämnen inblandade.

Dr Tinnitus

Nä nu trollar du väl?
Så om 19 terrorister "kapar" plan och flyger iväg det in i några torn så ska man inte leta efter bomber?
kan ju finnas bomber på planet/i huset osv osv.

Du är fan inte sann om du ens tror på det du skrev.
Citera
2011-09-14, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smuts-Allan
Jag är en väldigt enkel människa, jag tror jag på väldigt enkla förklaringar. När jag ser ett flygplan flyga in i en byggnad och sedan ser byggnaden rasa så drar jag slutsatsen att flygplanet orsakade raset.

Och vad är den enkla orsaken till att ett hus utan flygplan rasar?
Citera
2011-09-14, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stoppable
Nä nu trollar du väl?
Så om 19 terrorister "kapar" plan och flyger iväg det in i några torn så ska man inte leta efter bomber?
kan ju finnas bomber på planet/i huset osv osv.

Du är fan inte sann om du ens tror på det du skrev.

Klart man undersökte, OM det fanns någon anledning att göra en vidare undersökning efter sprängämnen.

Men då get bland rasmassorna, på balkar oct andra rester INTE fanns minsta antydning till att de varit utsatta för sprängämnen, inga brottzoner m.m. visade sådana signum utan endast uppvisade tecken på påverkan av brand och rent mekanisk påverkan.

Då är det rätt bortkastat att lägga energi på en vidare undersökning i den riktningen när den initiala kollen inte gav minsta spår i den riktningen. Då läger man helt logiskt resurserna på undersökningar i andra riktningar.

Dr Tinnitus
Citera
2011-09-14, 20:09
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Jag har redan postat den videon med adress Herr Civilingenjör, men tydligen imponerade detta inte alls på Herr Civilingenjör, detta var vad Herr Civilingenjör hade att säga om saken:

Edit: Fetade det extra roliga partiet.
Ja, jag misstänkte det. Hade den bland mina 9/11-favoriter och tänkte bara påminna ingenjören om verkligheten. Saken är ju den att om det bara hade varit på grund av flyplanen och bränder så hade de tre byggnaderna rasat på det vis som skildras i filmen, men det tycks inte ’the sheeple’ kunna greppa.
Citera
2011-09-14, 20:22
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
På ledarsidan i Fire engineering kunde man 2002 läsa bland annat detta skrivet av Bill Manning, chefsredaktör.

Det var 2002 och han pratade om FEMA. Han ville få till stånd en bättre undersökning än vad han tyckte hade gjorts. Vad jag förstår lyckades de. I juni samma år skrev han åter:

Citat:
In the face of the entrenched bureaucrats and their cronies and their obvious tactics to manipulate the system and suppress the truth, Corbett, Regenhard, and the Campaign persevered. That perseverance won them two successful hearings before the House Committee on Science, at which Corbett testified.

The hearings produced two critical results:
First, the investigation into the collapse of the towers was significantly expanded, with the National Institute of Standards and Technology acting as the lead agency. Had this not occurred, the painfully superficial World Trade Center Building Performance Study recently published by the Federal Emergency Management Agency likely would have been the only document from the federal government to analyze the worst building collapse in American history.

http://www.fireengineering.com/articles/print/volume-155/issue-6/departments/editors-opinion/changing-the-world.html

Frågan är alltså om han fortfarande står fast vid den kritik han framförde i början av samma år.
Citera
2011-09-14, 20:35
Medlem
Azzabrazzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Det var 2002 och han pratade om FEMA. Han ville få till stånd en bättre undersökning än vad han tyckte hade gjorts. Vad jag förstår lyckades de. I juni samma år skrev han åter:

http://www.fireengineering.com/articles/print/volume-155/issue-6/departments/editors-opinion/changing-the-world.html

Frågan är alltså om han fortfarande står fast vid den kritik han framförde i början av samma år.
Det borde han göra, eftersom det bortskeppade stålet knappast dök upp igen i med att Nist fick uppdraget att utreda, vilket var det hans kritik handlade om.
Senast redigerad av Azzabrazza 2011-09-14 kl. 20:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in