Citat:
Ursprungligen postat av Thaddeus
Nej du har inte förstått, jag är ledsen.
Och att symmetri skulle ha något att göra med hur STORT område det sprids över är ju bara sorgligt. WTC7 föll lika perfekt som vilken annan CD i sitt eget footprint, då den utfördes som en gammal hederlig vanlig CD. Emedan tornen sprängdes uppifrån och ner, något som kommer ge en större spridning, men dock ingen skillnad i symmetri.
Du klamrar dig hjälplöst fast vid argument som om JAG hade haft din ståndpunkt hade jämfört med avföring.
Då omformulerar jag mig för att vara tydligare med vad jag menade. Det hamnade alltså rasmassor så långt ifrån tornens fotspår att det är ett bevis för CD. Däri finns min syftning till att området rasmassorna föll i var stort, dvs större än vad det skulle varit om det inte funnits sprängmedel i tornen utan att det bara föll rakt ned. Du/ni menar alltså att tornen föll symmetriskt i sina egna fotspår
över en yta som är symmetrisk inom fotspåren för ett demolerat hus som sprängs uppifrån och ned? För det har jag aldrig hört innan. Det påståendet äger ju en viss logik och skulle kunna vara möjligt. Bilder som pekar ut vilka rasmassor ni avser och hur symmetrin ser ut borde inte vara några problem att finna eller hur?
Men tillkommer gör nu ett problem med det här med sprängmedel/frittfall/symmetri. Ni säger också att tornen föll i fritt fall. Om något kastas ut genom påverkan av explosioner får ju detta föremål en kastparabel och faller inte alls i fritt fall. Sprängdes tornen med sprängmedel så kraftiga att järnbalkar på flera ton kastades nästan hundra meter föll ju knappast den balken i fritt fall eller hur? Balken är nu bara ett exempel då det är det mest kända men det måste ju finnas massor med exempel på saker som befinner sig så långt bort från tornens fotspår att sprängmedel är den enda rimliga förklaringen till hur de hamnade där. Där har du säkert en karta eller liknande du kan visa upp?
Poängen här är att alla era påståenden kan vara sanna var och ett för sig. Men du kan inte hävda att allt är sant på en och samma gång.