2009-11-18, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
Inga bevis finns. Det som finns är skev logik av typen "Detta verkar konstigt, alltså måste det vara ett helt annat svar trots att inga bevis finns för det svaret".

Är inte t. ex vittnen bevis? Det brukar de vara när man utreder brott. Kolla in Barry Jennings vittnesmål. Kan inte direkt misstolkas. Sedan är det ganska uppenbart att han blev hotad efter Loose Change 3 intervjun också. Kort därefter dog han. Inga uppgifter finns om hans dödsfall
Citera
2009-11-18, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lienno
Är inte t. ex vittnen bevis? Det brukar de vara när man utreder brott. Kolla in Barry Jennings vittnesmål. Kan inte direkt misstolkas. Sedan är det ganska uppenbart att han blev hotad efter Loose Change 3 intervjun också. Kort därefter dog han. Inga uppgifter finns om hans dödsfall

Jag tittade på videon med honom, han pratar om en explosion, ja. Allt som exploderar är inte bomber. Det finns ingen teknisk bevisning som styrker CD, inga detonator cords, inga smällar av den magnituden som skulle ha krävts, osv osv. Era teorier känns som skapelsen, de ger många fler frågor än svar.
Citera
2009-11-18, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peppsbodega
Jag tittade på videon med honom, han pratar om en explosion, ja. Allt som exploderar är inte bomber. Det finns ingen teknisk bevisning som styrker CD, inga detonator cords, inga smällar av den magnituden som skulle ha krävts, osv osv. Era teorier känns som skapelsen, de ger många fler frågor än svar.

Kolla på dena video:
http://www.youtube.com/watch?v=kxUj6UgPODo&feature=related
Citera
2009-11-18, 22:14
Medlem
söderbs avatar
Du drar upp allt som alla redan dragit upp och fått förklarat... Snart kommer väl nästa steg på listan, silverstein sade pull it, silverstein tjänade pengar osv osv osv
Citera
2009-11-18, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av söderb
Du drar upp allt som alla redan dragit upp och fått förklarat... Snart kommer väl nästa steg på listan, silverstein sade pull it, silverstein tjänade pengar osv osv osv

Nej jag har själv dragit upp detta en massa gånger, följt tråden och det har inte blivit förklarat. Silversteins uttal får man tolka som man vill.

Kul att ni alltid skriver av några ord från NISTs hypotes och sedan säger att det blivit förklarat. Du började försöka snacka om 2 kollumner och jämföra med de 100 i WTC7, sedan gav du upp och säger att det blivit förklarat. Det enda ni kan säga är at det finns en hypotes gjord av NIST som säger att den föll pga bränder. AE911truth, ett 1000-tal experter har dock en helt annan uppfattning
Citera
2009-11-18, 22:33
Medlem
Citat:

Det är fler vittnen som stödjer den officiella teorin än vittnen som stödjer något som är fysiskt omöjligt.
Citera
2009-11-18, 23:33
Medlem
söderbs avatar
Citat:
Kul att ni alltid skriver av några ord från NISTs hypotes och sedan säger att det blivit förklarat. Du började försöka snacka om 2 kollumner och jämföra med de 100 i WTC7, sedan gav du upp och säger att det blivit förklarat.

Jag gav dig ett väldigt enkelt exempel på varför det går som det går, du antydde att allt bärande måste mjukna av värmen när så inte är fallet, om någon däremot gör det förändras hela konstruktionen. Man flyttar kraftens mittpunkt osv vilket kan få oanade effekter.

Det fanns 81 pelare i wtc7 men stortrossarna som var bärande för "hela" huset fanns det endast 3 av. När den första gav vika resulterade det i att penthouse föll, vikten blev då omfördelad och resten rasade cirka 10 sekunder efter att detta skedde.

Som sagt, detta är redan förklarat och jag förstår inte varför man måste förklara om det så in i helvete många gånger.

Citat:
Det enda ni kan säga är at det finns en hypotes gjord av NIST som säger att den föll pga bränder. AE911truth, ett 1000-tal experter har dock en helt annan uppfattning

Undersökningen NIST genomfört har fakta bakom sig, om du hade läst rapporten (vilket du uppebarligen inte kan ha gjort med tanke på det du hävdar) skulle du förstår varför det hände. Man tar med alla uträkningar, alla tester man genomfört etc.

De som har en annan uppfattning är ju tex heiwa som skriver för någon av de där sidorna, jag tror alla vet hur pass mycket banan det finns i den skallen, inte en enda mening han får ur sig är ju vettig eller sammanhängande med 9/11...

Som sagt, du kan fortsätta rapa upp nästa punkt på trutherslistan eller så kollar du igenom denna tråd, jag lovar dig att det finns inte ETT ENDA påstående som inte blivit förklarat logiskt, med fysiska lagar eller med ren fakta. Kan du hitta ett enda blir jag den första att gratulera
Citera
2009-11-19, 00:12
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Inget plan
Ingen jetbränsle
Bråten obetydlig
Brandskyddet kvar
Små isolerade eldar
Barry Jennings m fl tydliga vittnen
Fritt fall
symmetriskt fall

Inget plan träffade 7an, däremot föll väldigt mycket från tornen på just husen runt omkring vilket också skaddade 7an. Vidare så bör det ha skakat en hel del när tornen föll vilket borde kunna jämföras med hur en jordbävning fungerar.

Vad hade sjuan för brandskydd, var det ens fungerande efter alla smällar som sjuan fick?

Vad gäller Jetbränslet så har du alldeles rätt det var inget Jetbränsle där, däremot fanns det enligt flera uppgifter Diesel olja i eller runt Wtc 7 vilket kan ha bidragit till kollapsen

http://wtc7lies.googlepages.com/diddieselfuelforwtc7%E2%80%99semergencygenerator

Citat:
WTC 7 contained up to 43,000 gallons (162,273 liters) of diesel fuel for its emergency generators. It is believed that at least some fuel pumps did kick on after the Con Edison power plant went down at 9:59 (see FEMA, NIST reports), perhaps fueling the fires, although this remains speculation.

Citat:

Vittnen brukar fungera som bevis, men man ska inte ta dom på fullt allvar heller.
Ett exempel jag gärna tar upp är det från JFK, där nästan samtliga vittnen såg en polis köra sin motorcykel uppför kullen, bara det att det aldrig skedde.

Det finns säkert uppgifter om hans dödsfall, men det rapporteras inte om när "okänt" folk går bort.

Vidare kan det också vara så att hans familj håller dödsorsaken hemlig, dom tjänar ju trots allt på det att få. Vore dock intressant att höra varför Barry Jennings isåfall blev mördad och inte någon som Dylan Avery samt Alex Jones.

Det är inga problem att röja tex Jones ur vägen, dom lyckas ju så enkelt med alla andra.

Men uppenbarligen har ju Dylan Avery redan lyckats fastslå att det var "foul play"

http://edwardrynearson.wordpress.com/2009/04/17/new-information-on-the-death-of-911-eyewitness-barry-jennings/
Citera
2009-11-19, 01:39
Medlem
distanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
Men uppenbarligen har ju Dylan Avery redan lyckats fastslå att det var "foul play"

http://edwardrynearson.wordpress.com/2009/04/17/new-information-on-the-death-of-911-eyewitness-barry-jennings/

Åh herregud! Hur kan man spekulera så mycket och samtidigt orka gå upp på morgonen?
Citera
2009-11-19, 03:32
Medlem
Targenor

Citat:
Inget plan träffade 7an, däremot föll väldigt mycket från tornen på just husen runt omkring vilket också skaddade 7an. Vidare så bör det ha skakat en hel del när tornen föll vilket borde kunna jämföras med hur en jordbävning fungerar.

Nu börjar du med egna spekuleringar. Som sagt NIST säger att bråtens påverkan var obetydlig.

Citat:
Vad hade sjuan för brandskydd, var det ens fungerande efter alla smällar som sjuan fick?

När det gäller 1an och tvåan påpekar debunkers alltid att stålet försvagades för att brandskyddet påstås ha försvunnit när planen flög in. Brandskyddet på 7ans stål fanns alltså iaf garanterat kvar.

Och alla vittnen som säger emot officiella historien ljuger, den har man ju hört förr. Nu var det ju inga smågrejer han hittade på direkt. En uppsprängd lobby och massa explosioner i 7an innan något torn föll. Men men han tyckte väl det var en kul grej att hitta på. Så klart att ett vittne av denna karaktär måste undanröjas, varför skulle det vara så omöjligt. Dessutom märker man att han har blivit hotad inför BBC dokumentären när han helt plötsligt ändrar vissa uttalanden
Senast redigerad av Lienno 2009-11-19 kl. 03:37.
Citera
2009-11-19, 03:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av söderb
Jag gav dig ett väldigt enkelt exempel på varför det går som det går, du antydde att allt bärande måste mjukna av värmen när så inte är fallet, om någon däremot gör det förändras hela konstruktionen. Man flyttar kraftens mittpunkt osv vilket kan få oanade effekter.

Det fanns 81 pelare i wtc7 men stortrossarna som var bärande för "hela" huset fanns det endast 3 av. När den första gav vika resulterade det i att penthouse föll, vikten blev då omfördelad och resten rasade cirka 10 sekunder efter att detta skedde.

Som sagt, detta är redan förklarat och jag förstår inte varför man måste förklara om det så in i helvete många gånger.

Undersökningen NIST genomfört har fakta bakom sig, om du hade läst rapporten (vilket du uppebarligen inte kan ha gjort med tanke på det du hävdar) skulle du förstår varför det hände. Man tar med alla uträkningar, alla tester man genomfört etc.

De som har en annan uppfattning är ju tex heiwa som skriver för någon av de där sidorna, jag tror alla vet hur pass mycket banan det finns i den skallen, inte en enda mening han får ur sig är ju vettig eller sammanhängande med 9/11...

Som sagt, du kan fortsätta rapa upp nästa punkt på trutherslistan eller så kollar du igenom denna tråd, jag lovar dig att det finns inte ETT ENDA påstående som inte blivit förklarat logiskt, med fysiska lagar eller med ren fakta. Kan du hitta ett enda blir jag den första att gratulera

Nej det är inte bara Heiwa utan en jävla massa experter t.ex 1000 arkitekter och ingenjörer i AE911truth.org som har 10 gånger mer kunskap i ämnet än vad du någonsin kommer få. Kolla på denna filmen med experten Gage så kanske du faktiskt kan lära dig något:http://video.google.se/videoplay?docid=1941762273803445007&ei=-bAES7GaCdTF-AbFod32CQ&q=blueprint+for+destruction#

Det enda NIST har är en hypotes som redan utgår ifrån att tornet föll pga eld. Så sluta snacka massa skit om att det blivit förklarat.

Jag upprepar mitt mantra:
Citat:
Inget plan
Ingen jetbränsle
Bråten obetydlig
Brandskyddet kvar
Små isolerade eldar
Barry Jennings m fl tydliga vittnen
Fritt fall
symmetriskt fall
Citera
2009-11-19, 04:41
Medlem
ConDodgys avatar
300 Seat Airliner Crash Test will Prove Official 9/11 Story False

http://www.prisonplanet.com/300-seat-airliner-crash-test-will-prove-official-911-story-false.html

"We learned today that Channel 4 plans to smash a 300 seat passenger jet into the desert filled with data collection sensors and video cameras as a scientific experiment as reported in the Guardian.

“Two pilots will parachute from the 300-seat airliner after setting it on autopilot to crash at high speed into the desert. The plane will be loaded with cameras and sensors recording the impact of the crash, which Channel 4 said would provide invaluable information about how planes react in potentially fatal accidents.

The time and location of the crash are being kept under wraps by the broadcaster, which will air the documentary, Plane Crash, next year.”"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in