2009-11-02, 23:24
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peppsbodega
I den första videon som du länkar till, ser man, klart och tydligt, att inte ens enligt lärarens data så faller byggnaden omedelbart med en acceleration motsvarande tyngdaccelerationen. Enligt hans data, som du verkar hålla med om, så tar det nästan en sekund innan byggnaden når något som ser ut som fritt fall.

Tänker du fortfarande påstå att någon form av frifall uppträdde omedelbart? Ett tips, den heldragna gröna linjen är en approximation och de gröna kryssen är faktiska data från den grumliga videon... Förstår du?
Du missade nog vad han menade. Inte omedelbart från 0 sek och sen fall, utan omedelbart från 0.8 sek där den "hänger". Ja se videon igen så faller nog poletten ner.
Citera
2009-11-02, 23:33
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsSparta
Det beror ju på om de olika fallen hänger ihop. För WTC-7:s del så gjorde det ju det - först kollapsade penthouse-delen och det runt omkring, och det raset drog med sig resten. Att då bara titta på "resten", konstatera att det föll väldigt fort och därefter konstatera att det måste ha rört sig om en kontrollerad rivning är knappast vetenskapligt, eftersom du faktiskt väljer att ignorera en betydande del av det faktiska händelseförloppet.

Den tänkta situation du beskriver verkar snarare handla om två olika förlopp.
Vad som INTE är vetenskapligt är att välja bort CD förklaringen som nist gjorde pga av att "no corroborating evidence" fanns, utan att visa upp vad för corroborating evidence de genomsökt. De använder argument som låter som om att de har något att komma med, när de i själva verket inte kan visa upp datan från vilken de dragit sina slutsatser.

De nämner att de inte såg några missiler eller andra bevis för att CD skulle ha förekommit från att ha tittat på videobanden från olika vinklar, sen drar de sin slutsats och väljer bort CD förklaringen rakt av.

Nu har vi en byggnad som faller i frifall under 30m+ och ingen annan byggnad har visat samma frifall av brand. Dessutom finns det flera vittnen som påstår sig ha hört bomber innan kollapsen.

Ändå försöker de slingra sig genom sina pseudoargument som inte har något kontret bakom sig, annat än att det låter som de har det.
Citera
2009-11-02, 23:33
Medlem
söderbs avatar
Kör en liten sammanfattning av dina påståenden MaxDL..
Ganska mycket text men kan kanske vara roligt att läsa för andra med för att förstå hur MaxDL tänker och vad han hävdar.
Citera
2009-11-02, 23:40
Medlem
söderbs avatar
Max i ditt senaste inlägg om att nist inte kikat igenom andra orsaker noggrant, var i rapporten citerar du ifrån och vilken rapport?

Jag läser nämligen i Nist NCSTAR 1-9 vol2 och AppendixD från rapportsidan 682 och framåt tar upp detta. Det du hävdar inte finns, finns där. Är du ute och ljuger igen alltså?
Citera
2009-11-02, 23:50
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av söderb
Kör en liten sammanfattning av dina påståenden MaxDL..
Ganska mycket text men kan kanske vara roligt att läsa för andra med för att förstå hur MaxDL tänker och vad han hävdar.
Det ska bli intressant att se hur du, som i regel inte har någonting alls att komma med, har tolkat mina argument.
Citera
2009-11-02, 23:50
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av söderb
Max i ditt senaste inlägg om att nist inte kikat igenom andra orsaker noggrant, var i rapporten citerar du ifrån och vilken rapport?

Jag läser nämligen i Nist NCSTAR 1-9 vol2 och AppendixD från rapportsidan 682 och framåt tar upp detta. Det du hävdar inte finns, finns där. Är du ute och ljuger igen alltså?
Läs min post.
Citera
2009-11-03, 00:23
Medlem
söderbs avatar
Hinner inte ta med föregående post utan tar dina citat rakt av bara..

Citat:
Citera fram dessa konkreta bevis varför det inte kunnat vara CD då om det nu bara är 20 sidor! Då skall jag lova att svara på argumenten, om du kommer med några.

Läs igenom dessa 20sidor så har du allt. Jag kan inte läsa rapporten åt dig, du måste läsa den själv.
Citat:
Nist erkänner det själva.
http://www.youtube.com/watch?v=Vz43hcKYBm4&feature=PlayList&p=16D800790A2 46B99&playnext=1&playnext_from=PL&index=2
Ooooppss från din sida.

Ingenstans i videon säger man att frifall = CD. Varför har du inbillat dig detta?

Citat:
De gjorde ju bort sig som du såg i videon ovan där de förklarar varför en byggnad med strukturella bärande komponenter inte kan kollapsa i frifall.

Om byggnaden hade fallit i frifall hela falltiden ja, det hade varit omöjligt antar jag utan något som tog bort det bärande. Nu så är det dock bara 2.25s av totalt 5.4s som är frifall. Alltså dör ditt argument där.

Citat:
Här har du missuppfattat lite igen.
Poängen är att de väljer en artificiell starttid som inte markerar när byggnaden i helhet kollapsar + att de böjer sin graf från den spikraka linjen som börjar distinkt, och inte böjt som de försöker få det till. Detta har att göra med när byggnaden i helhet kollapsar, inte när en liten bit faller av som jag förklarat tidigare med 2% metaforen.

När deras starttid börjar händer följande; "Allt" bärande brister och ger senare anledning till frifall. Din starttid händer följande; frifall direkt. Din falltid stämmer inte.

Väntar fortfarande på förklaringen, hur tolkar man att huset blir till himmel om det inte börjar kollapsa.

och du hävdar att man gjort en felaktig kurva när man börjar med en stigande, fortsätter med en konstantacc för att sedan rita kurvan som avtagande. HUR KAN DU FÅ DETTA TILL ATT MAN RITAT GRAFEN FEL?!?!??!

Allvarligt talat börjar jag fundera om du bara kommer med dessa flummiga påståendena för att driva med folket här..

Citat:
Ja min video var snarlik. Även den i kalla fakta igår är snarlik.
2 videos har jag visat nu.

Vi söker inte en snarlik video. Vi söker en video som bevisar att frifall enbart uppstår vid CD. Snart sagt detta 20gånger, undrar hur många det krävs innan du förstår innebörden.

Citat:
VAR ÄR ERAN VIDEO av frifall genom brand???
Man kan ju fråga sig varför ni har så svårt att lägga upp en video på detta....

I rapporten står det att det är första gången detta hänt. Hur ska man hitta liknelser för något som hänt första gången? Förstår du vilket strawman argument detta är?

Du säger nu; "Vilken slump att 3 byggnader inom loppet av några timmar faller mer eller mindre i frifall hela vägen ner från brand!!"

WTC1+2 är ju självklart varför det aldrig hänt förut, ingen slump. WTC7 finns det inte någon liknande byggd byggnad som utsätts för samma utsättningar så det är inte heller konstigt. Alltså ingen slump även om slumpen inte skulle ge dig något slags rätt.

Du ber oss visa en video av något som inte ska finnas. Du säger sedan när du fått detta förklarat 10ggr, ja vilken slump. Vad innebär detta då? Ger du upp detta nu och inser att du har fel?

Sen undrar jag fortfarande, vad är de 3 saker som gör att du tror på en konspiration mest? Top3 alltså. Vad får dig att tro som du gör..

Du behöver inte ens förklara, bara kortfattat 3 punkter. 3 ord räcker alltså.

Vet varför du inte vill svara på denna
Citera
2009-11-03, 00:54
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Kan inte någon truther förklara en grej för mig som jag inte riktigt är säker på att jag förstått.

Menar ni att det är så att Bush på 9 månader (dvs. från han blev vald till president) hinner hitta 1000-talspersoner som är villiga att hjälpa till att döda 1000-talsamerikaner, med hjälp av dem planera och genomföra alla förberedelser (aptering av sprängämnen, planering av var man ska göra av planen, plan för var planen ska träffa etc etc) och sedan genomföra attacken? Samma regering som inte lyckas ta några konkreta beslut utan år av överläggningar?

Och det är ju inga vanliga rivningar vi talar om heller, utan husen ska rivas på ett sätt som aldrig har använts förut med helt ny teknik och nya bomber. En vanlig planerad rivning tar månader att förbereda för ett hus (som är betydligt mindre än wtc 1, 2 och 7), och allt det här fixas på 9 månader? Har jag förstått det rätt?

maxDL, kan inte du ge svar? Ja eller ett nej räcker.
Citera
2009-11-03, 00:57
Medlem
Kuvolskis avatar
Är "9/11 the falling man" en bra dokumentär? Värd att se?
Citera
2009-11-03, 02:10
Medlem
plast_i_gräsets avatar
Är lite intresserad av vad de som är för teorin om sprängmedel anser borde ha hänt om det inte funnits sprängmedel.

Skulle toppen ha fallit åt sidan eller rent av ha stannat kvar på sin plats vad gäller wtc 1&2?

Edit.
Har någon sett till Heiwa, xism eller malmoesoldier på länge?
Min kropp fylls av saknad när jag ser alla klassiska citat.
Senast redigerad av plast_i_gräset 2009-11-03 kl. 02:13.
Citera
2009-11-03, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaxDL
Vad som INTE är vetenskapligt är att välja bort CD förklaringen som nist gjorde pga av att "no corroborating evidence" fanns, utan att visa upp vad för corroborating evidence de genomsökt. De använder argument som låter som om att de har något att komma med, när de i själva verket inte kan visa upp datan från vilken de dragit sina slutsatser.

Med "inga stärkande bevis" (corroborate betyder ungefär det) menar man just det - man fann ingenting i sina undersökningar som hade stärkt tesen om bomber. NIST är mycket tydliga med vad de har undersökt. Läs deras rapport!

Citat:
Ursprungligen postat av MaxDL
Nu har vi en byggnad som faller i frifall under 30m+ och ingen annan byggnad har visat samma frifall av brand. Dessutom finns det flera vittnen som påstår sig ha hört bomber innan kollapsen.

Fast WTF föll ju inte av en brand. WTC-tornen föll efter stora strukturella skador i kombination med bränder. Om du nu ska gå emot den officiella versionen så borde du åtminstone veta den officiella versionens fundament, läs på!

Finns det några sådana vittnen? Jag har hört vittnen berätta om explosioner och smällar, men jag har inte hört någon tala specifikt om bomber. Smällar och explosioner kan uppkomma av massor olika skäl - brandgasexplosioner i hisschackt, våningsplan som slår i varandra, hissar som kraschar, generatorer som smäller, etc.
Citera
2009-11-03, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plast_i_gräset
Är lite intresserad av vad de som är för teorin om sprängmedel anser borde ha hänt om det inte funnits sprängmedel.

Skulle toppen ha fallit åt sidan eller rent av ha stannat kvar på sin plats vad gäller wtc 1&2?

Edit.
Har någon sett till Heiwa, xism eller malmoesoldier på länge?
Min kropp fylls av saknad när jag ser alla klassiska citat.

Heiwa postar i Estoniatråden ibland, xism är permbannad och antagligen ip-blokerad (han skapade 9000 nya konton när de första blev bannade), malmoesoldier har jag inte sett till alls på länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in