2009-09-30, 11:00
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torden
?
Solen sänder ju ut hur mycket strålning som helst. Annars hade det varit kallt kallt kallt här. Alltså är den inte en svartkropp.
Nej:
En svartkropp är ett objekt som absorberar all infallande elektromagnetisk strålning, och därmed inte reflekterar någonting. Detta medför att den strålning som avges från kroppen inte kan bero på den strålningsmiljö som kroppen befinner sig i, utan enbart på inre egenskaper hos kroppen.
Alltså är Solen en svartkropp.
Citera
2009-09-30, 18:35
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxDL
http://www.911speakout.org/Freefall.pdf
http://www.youtube.com/watch?v=V0GHVEKrhng
http://www.youtube.com/watch?v=POUSJm--tgw

Nu har jag läst på, och jag skulle kunna bemöta det med egna ord, men det finns andra som är otroligt mycket kunnigare inom området och dessutom mer pedagogiska i sina förklaringar än jag så... http://forums.randi.org/showthread.php?postid=4235770#post4235770
Citera
2009-09-30, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Nej:
En svartkropp är ett objekt som absorberar all infallande elektromagnetisk strålning, och därmed inte reflekterar någonting. Detta medför att den strålning som avges från kroppen inte kan bero på den strålningsmiljö som kroppen befinner sig i, utan enbart på inre egenskaper hos kroppen.
Alltså är Solen en svartkropp.

Klockrent, jag tänkte helt bakvänt.
Citera
2009-09-30, 20:57
Medlem
Kuvolskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azzabrazza
Kika på det här klippet och försök lista ut vem som ljuger. http://www.youtube.com/watch?v=8YaFGSPErKU

Han börjar vrida och vända på sig rätt bra när han får frågan och sedan ljuger. Fast om jag förstått rätt så spelar inte vittnesuppgifter så stor roll ifall de motsäger den officiella förklaringen, det var ju kaos på platsen. Uppfattar hans svar som att han inte hört om något flytande alls, rätta mig annars.

Vad visar de värmebilder som visas i filmen?

Citat:
Tungt bröte faller rakt ner inte åt sidan generellt sett, så skadan på WTC 7 kan inte ha varit mer än marginell av fallande bröte. Den bärande strukturen i byggnaden bör inte ha påverkats ens nämnvärt. Att du ens tar upp det är ganska patetiskt.

Vi har ju redan klargjort i tråden att WCT7s bärande struktur inte påverkades av den fallande bröten, var det inte NIST som hade sagt detta?
Senast redigerad av Kuvolski 2009-09-30 kl. 21:04.
Citera
2009-09-30, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kuvolski

Vi har ju redan klargjort i tråden att WCT7s bärande struktur inte påverkades av den fallande bröten, var det inte NIST som hade sagt detta?
Om man vill veta något om hur det såg ut kring WTC7 så tycker jag att det kan vara upplysande att ta del av vittnesuppgifter från folk som faktiskt var på plats den aktuella dagen.
Andra kanske tycker annorlunda...?

En sammanställning av vittnesuppgifter finns t.ex. på http://wtc7lies.googlepages.com/eyewitnessaccountsofwtc7fires (sidan länkar sedan vidare till flera vittnesuppgifter)

/T
Citera
2009-09-30, 22:36
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Jo det vore väldigt konstigt om den bärande strukturen skulle ha påverkats. Om det fallande brötet förvandlats till stålpenetrerande projektiler möjligtvis.
Citera
2009-09-30, 22:59
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Nu har jag läst på, och jag skulle kunna bemöta det med egna ord, men det finns andra som är otroligt mycket kunnigare inom området och dessutom mer pedagogiska i sina förklaringar än jag så... http://forums.randi.org/showthread.php?postid=4235770#post4235770
Och med den länken försöker du säga vad?
Han skriver ju
"But BOTH Chandler & NIST's results show that the wall IS essentially "in free fall" during this interval."
Vilket styrker det argument jag för här. Byggnaden föll i frifall men
alla bärande element i byggnaden kan inte kollapsa helt fullkomligt och samtidigt utan demolitions vilket de gjorde.
Citera
2009-09-30, 23:25
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Han skriver ju
"But BOTH Chandler & NIST's results show that the wall IS essentially "in free fall" during this interval."
alla bärande element i byggnaden kan inte kollapsa helt fullkomligt och samtidigt utan demolitions vilket de gjorde.

Vad läste du i länken? Första raden? Jag vänder mig inte emot fallhastigheten, utan mot slutsatsen att det bara kan bero på att sprängmedel apterats. Var brister det resonemang som förs i länken kring byggnadens kollaps?
Citera
2009-09-30, 23:38
Medlem
Azzabrazzas avatar
Citat:
Liknande det som jag diskuterat tidigare i tråden (börjar på inlägg #14350) att NSA visste att vissa av terroristerna var i USA redan två år tidigare, att de tog flyglektioner samt hade kontakt med terrornätverk.
Gissar att du fått uppgifterna från Pbs dokumentären The spy factory, som svt visade i sommras. Såg den också. Den hävdade, precis som du skriver att man haft kaparna under uppsikt långt innan attacken, men också att en ovilja att dela med sig av underrättelseuppgifter skulle lett till att man misslyckats förhindra attacken. Man kan ställa sig frågan om det var samma byråkratiska tjurighet som slog ut det amerikanska luftförsvaret också. Hursomhelst, så drev den sk. inkompetenslinjen, som vill få oss att tro, att trots, att personer med samröre Al-qaeda befunnit sig i landet och ägnat sig åt misstänkt aktivitet, så misslyckades man med att ingripa. Vidare så vill jag minnas att, programmet ägnande en hel del åt att, på klassisk amerikansk propaganda maner, akompanjera vackra och heroiska bilder på soldater med sentimental musik (fb's vakthundar hade nog fält en och annan tår), som för att singnalera att, även om vår underrättlsetjänst är ett par inkompenta rövhål så slåss vi för en god sak. Alltså, filmen försökte påvisa att attacken var ett resultat av århundradets underrättelse miss, vilket de "over there" borde utreda mer grundligt än ett program i deras statliga telvision, och att Amerika trots dess fel och brister ändå var modiga nog att ge sig ut i krig i kampen för frihet. Ett riktigt skönt propagandanummer som vår statligatelevision hade inhandlat för våra skattepengar alltså.

Det är ju nu inte bara NSA som verkar ha identifierat kaparna, utan vissa uppgifter från folk som deltagit i den sk. Able Danger opertionen, hävdar bestämt att man vid flera tillfällen identifierat Atta och den sk. "Brooklyn cellen", men att advokater ska ha förhindrat dessa uppgifter från nå vidare. Exakt vad som egentligen hände har precis som allt annat som gäller 9/11 aldrig utretts ordentligt och vi lär väl därför aldrig få veta det heller, något jag tror en del användare, som brukar besöka denna tråd, är väldigt nöjda med. http://en.wikipedia.org/wiki/Able_Danger

Ännu mer beklämmande är ju, och som jag nämt tidigare, att indvider inom Al-qaeda har haft kopplingar till brittisk och amerikansk underrättelsetjänst. Ali Mohammed, som påstås vara inblandad i både attacken 93 och 2001, arbetade som FBI informatör. Konstigt jobb förr en religiös fanatiker som hatar Amerika, tycker ni inte?
Citat:
A key planner of the 9/11 plot, and trainer in hijacking, was simultaneously an informant for the FBI.

This operative trained the members for all of the chief Islamist attacks inside the United States -- the first WTC bombing, the New York landmarks plot, and finally 9/11, as well as the attacks against Americans in Somalia and Kenya.

And yet for four years Mohamed was allowed to move in and out of the country as an unindicted conspirator. Then, unlike his trainees, he was allowed to plea-bargain. To this day he may still not have been sentenced for any crime, and may even be in witness protection
. http://www.lobster-magazine.co.uk/articles/9-11.htm

Saeed Sheikh, som pekas ut av bl.a Pakistans förre president, Perves Musharraf, som agent för brittiska MI6, anses vara den person, som på uppdrag av ISI chefen vid den tidpunkten, General Mahmoud Ahmad, ska ha skött den pengatransaktion som anses finansierat attacken. Detta förklarar kanske varför 9/11 komissionen inte fann det så viktigt att utreda hur finansieringen av attacken gått till.
Citat:
Others have since argued that Saeed Sheikh worked for both America and Britain, since "both American and British governments have studiously avoided taking any action against Sheikh despite the fact that he is a known terrorist who has targeted U.S. and UK citizens."(24) The claim what Saeed Sheikh was recruited by MI-6 in Great Britain has been made by myself, by John Newman, and by Nafeez Mosaddeq Ahmed; recently it has been pointed to in the new book by Pervez Musharraf, the President of Pakistan
http://www.lobster-magazine.co.uk/articles/9-11.htm

Frågan jag ställer mig med sådana uppgifter på hand är om inte den sk. kampen mot terrorismen enbart är en moralisk rökridå för dölja mindre hedervärda intressen. Och att detta görs med hjälp av infiltration och kontroll av mindre nogräknande kriminella grupperingar, som får göra grovjobbet och agera syndabockar åt topparna i den globala brottshierarkin. Vad tror ni?
Citera
2009-09-30, 23:45
Medlem
Pads avatar
Citat:
Han skriver ju

Du fortsätter upprepa detta, men svarade aldrig på vad som händer i en byggnad när delar av den bärande strukturen inte längre orkar bära det som ligger över och kollapsar.
Citera
2009-10-01, 00:05
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Vad läste du i länken? Första raden? Jag vänder mig inte emot fallhastigheten, utan mot slutsatsen att det bara kan bero på att sprängmedel apterats. Var brister det resonemang som förs i länken kring byggnadens kollaps?

Det är som jag sagt hela tiden, att alla bärande element kan inte tillintesgöras samtidigt och fullständigt från en brand eller en kollaps startad av en brand. Speciellt inte en brand som brunnit i några timmar på en solid stålstruktur som WTC 7. Författaren av insändaren i länken du gav skriver att fasaden började falla vilket ledde till att allt annat motstånd blev betydelselöst för dess färd ner och att branden hade slagit ut den bärande strukturen varför ingen friktion uppstod. Nu jag säger att en brand kan möjligvis påverka en del av den bärande strukturen och resten skulle definitivt ha bromsat fallet. Frifallet säger rakt ut att inget motstånd fanns där över huvud taget under åtminstone de första sekunderna av fallet. Det är helt taget ur en fantasivärd att alla bärande element i en stålstruktur skulle ha slagits ut från några timmars brand. Men det är väl den enda förklaringen den officiella anhängarskaran kan desperat försöka klänga sig fast vid - no offense.
Citera
2009-10-01, 07:01
Medlem
Citat:
Det är som jag sagt hela tiden, att alla bärande element kan inte tillintesgöras samtidigt och fullständigt från en brand eller en kollaps startad av en brand. Speciellt inte en brand som brunnit i några timmar på en solid stålstruktur som WTC 7. Författaren av insändaren i länken du gav skriver att fasaden började falla vilket ledde till att allt annat motstånd blev betydelselöst för dess färd ner och att branden hade slagit ut den bärande strukturen varför ingen friktion uppstod. Nu jag säger att en brand kan möjligvis påverka en del av den bärande strukturen och resten skulle definitivt ha bromsat fallet. Frifallet säger rakt ut att inget motstånd fanns där över huvud taget under åtminstone de första sekunderna av fallet. Det är helt taget ur en fantasivärd att alla bärande element i en stålstruktur skulle ha slagits ut från några timmars brand. Men det är väl den enda förklaringen den officiella anhängarskaran kan desperat försöka klänga sig fast vid - no offense.

Ja, titta en gång till på grafen, under tiden 0-0.8s faller huset betyligt långsammare, efter det sker frifall tills rasmassorna byggs upp. Det är under denna period som kollapsen byggs upp tills den når en punkt då alla bärande strukturer falerar pga av överlast.

Skulle den falla fritt från tiden 0 skulle det se konstigt ut, men så sker inte. Inte ens enligt din egen länk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in