2009-05-10, 21:08
Medlem
Azzabrazzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CNN
Har du bevis på detta? Och även om så är fallet, visar ändå vetenskapen att det är möjligt att en byggnad kan rasa på det sättet.
Det är möjligt "vetenskapen" in din fascistoida hjärna säger dig det. Men sen när blev den pseodovetenskapliga hypoteserna om hur wtc tornen föll en dogm vi alla slaviskt måste följa och inte får ifrågasätta? Vetenskap som inte får ifrågasättas är som du kanske inte vet inte vetenskap.
Citera
2009-05-10, 21:10
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azzabrazza
Det är möjligt "vetenskapen" in din fascistoida hjärna säger dig det. Men sen när blev den pseodovetenskapliga hypoteserna om hur wtc tornen föll en dogm vi alla slaviskt måste följa och inte får ifrågasätta? Vetenskap som inte får ifrågasättas är som du kanske inte vet vetenskap.

Att bara säga att något verkar konstigt är inte att ifrågasätta i vetenskapliga sammanhang. Ifrågasätter du något i den vetenskapliga världen så lär du väl presentera något eget så att det som ifrågasätts kan vägas mot det nya som du för fram?
Citera
2009-05-10, 21:20
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eLItista
Ingen skyskrapa har fallit samman varken före eller efter 9/11. Konspirationen är just den ni tror på.

Ingen skyskrapa har innan 11 september 2001 träffats av ett nästan fulltankat flygplan i hög hastighet heller.
Citera
2009-05-10, 21:21
Bannlyst
Citat:
Det är möjligt "vetenskapen" in din fascistoida hjärna säger dig det. Men sen när blev den pseodovetenskapliga hypoteserna om hur wtc tornen föll en dogm vi alla slaviskt måste följa och inte får ifrågasätta? Vetenskap som inte får ifrågasättas är som du kanske inte vet inte vetenskap.

Det är fritt fram att spekulera kring händelsen. Men, jag ser det som självklart att isåfall, åtminstone till viss mån, kunna hänvisa med belägg varför man tror som man gör, och således inte bara kritisera den officiella rapporten utan att kunna backa upp sitt eventuella påstående.

Att säga att en byggnad inte bör rasa som den gör är dessvärre inte bevis nog.
Citera
2009-05-10, 21:22
Medlem
SLOBs avatar
Citat:

Trams. Problemet för trutherrörelsen är inte att de inte får ifrågasätta. Problemet är att trutherrörelsen på åtta år inte lyckats hitta något att ifrågasätta som innebär att beskrivningen som den presenterats faller.
Citera
2009-05-10, 22:00
Medlem
Azzabrazzas avatar
Nej, problemet är att NIST rapporten bygger på spekulation. Varför tror ni annars den har blivit så starkt ifrågasatt?
Citera
2009-05-10, 22:04
Medlem
Pads avatar
Citat:
Nej, problemet är att NIST rapporten bygger på spekulation. Varför tror ni annars den har blivit så starkt ifrågasatt?

Har den?

jag har bara hört ett gäng foliehattar utan riktig argumentation. Om en massa folk som faktiskt vet vad de pratar om hade haft allvarliga invändningar så hade jag varit mycket mer orolig. Folk som använder argument som

"Ser det ut som cd så är det med största sannolikthet också cd. Svårare än så är det inte."

ser jag ingen större mening med att fästa så stor vikt vid. Förhoppningsvis mognar de till med åren och lär sig att det faktiskt är bra mycket svårare än så.
Citera
2009-05-10, 22:08
Bannlyst
Citat:

För att A;

Det är USA det rör sig om, och vi vet ju vad "truthers" tycker om detta land.
Finns det något som USA gjort som, enligt dessa, inte är av ondo, alternativt en enda stor konspiration för att vilseleda världen och förbereda sig för en amerikansk världsanordning?

För att B;

Vilsna foliehattar bara tar med den faktan som går att bygga upp en teori ifrån, men lämnar kvar resterande fakta som motbevisar det hela. Med andra ord skulle teorin rasera om foliehattarna i fråga tog med allt som finns att plocka. Kontentan av det hela blir således att, tja, det blir ingen teori alls om man inte förvrider sanningen.
Senast redigerad av CNN 2009-05-10 kl. 22:17.
Citera
2009-05-10, 22:10
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:

Okej, presentera ett alternativ då?
Citera
2009-05-10, 22:28
Medlem
Azzabrazzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Har den?

jag har bara hört ett gäng foliehattar utan riktig argumentation. Om en massa folk som faktiskt vet vad de pratar om hade haft allvarliga invändningar så hade jag varit mycket mer orolig. Folk som använder argument som

"Ser det ut som cd så är det med största sannolikthet också cd. Svårare än så är det inte."

ser jag ingen större mening med att fästa så stor vikt vid. Förhoppningsvis mognar de till med åren och lär sig att det faktiskt är bra mycket svårare än så.
Nej självklart har den inte det för den som vill leva i den upp och ner vända världen som styrs av lögner. Du tycks ju känna dig väldigt hemma där Pad. Själv betackar jag mig från att mogna in i denna skenvärld av politisk modererad kakafoni.
Citera
2009-05-10, 22:30
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Nej självklart har den inte det för den som vill leva i den upp och ner vända världen som styrs av lögner. Du tycks ju känna dig väldigt hemma där Pad. Själv betackar jag mig från att mogna in i denna skenvärld av politisk modererad kakafoni.

Okej, tänker inte ge mig här. Vilken är den alterantiva teorin då?
Citera
2009-05-10, 22:51
Medlem
Pads avatar
Citat:

Kan du då peka ut någon substansiell kritik mot NIST som inte har sin grund hos ett gäng foliehattar?

Jag tänker då på etablerade vetenskapliga institut eller motsvarande som publicerat kritik som kunnat granskas med riktiga uträkningar som kan verifieras? Jag sätter alltså ribban lite högre än att professor Jones köpt sig plats i en Internettidning för publiceringskåta.

Kom igen, rada upp den seriösa kritiken bara, jag är idel öra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in