2009-05-10, 22:54
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Kan du då peka ut någon substansiell kritik mot NIST som inte har sin grund hos ett gäng foliehattar?

Jag tänker då på etablerade vetenskapliga institut eller motsvarande som publicerat kritik som kunnat granskas med riktiga uträkningar som kan verifieras? Jag sätter alltså ribban lite högre än att professor Jones köpt sig plats i en Internettidning för publiceringskåta.

Kom igen, rada upp den seriösa kritiken bara, jag är idel öra.

Fast jag tycker inte ens att man behöver sträcka sig så långt? Kan de inte börja med att presentera ett eget alterantiv så kan kritikdelen ta sin början efter det? Då finns det ju två olika tävlande teorier att väga mot varandra.
Citera
2009-05-10, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azzabrazza
Ser det ut som cd så är det med största sannolikthet också cd. Svårare än så är det inte. Och när man dessutom lyckats bekräfta sprängmedel i rasmassorna så är det hela princip avklarat att den officiella teorin är bluff och båg. Är man ändå sedan villig att tro på oförklarliga fenomen understödda av uträkningar, gjorda av vetenskapsmän, som är politiskt tillsatta av Usa:s mest korrupta regim någonsin, så är det bara att öppna hela munnen och svälja hela lögnen, för jag tänker då sannerligen inte låta mig luras av sådan motbjudande korruption. Jag väntar fortfarande på sanningen. Att ni redan tror att ni sitter på den är en smula rörande i sin vilsenhet.
Det ser INTE ut som en rivning eftersom tornen rasar UPPIFRÅN och ner Vid rivningar så spränger man laddningarna i byggnadernas fot. Sanningen finns ibland mitt framför näsan.
Citera
2009-05-10, 23:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Kan du då peka ut någon substansiell kritik mot NIST som inte har sin grund hos ett gäng foliehattar?

Jag tänker då på etablerade vetenskapliga institut eller motsvarande som publicerat kritik som kunnat granskas med riktiga uträkningar som kan verifieras? Jag sätter alltså ribban lite högre än att professor Jones köpt sig plats i en Internettidning för publiceringskåta.

Kom igen, rada upp den seriösa kritiken bara, jag är idel öra.

Du är tamejfan foliehattarnas värsta antagonistiska hin håle. Får alltid ett skratt när jag läser dina poster.

mao, +1.
Citera
2009-05-11, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scherer
Det ser INTE ut som en rivning eftersom tornen rasar UPPIFRÅN och ner Vid rivningar så spränger man laddningarna i byggnadernas fot. Sanningen finns ibland mitt framför näsan.

Så här tror jag det är:
Vid CD så faller husen nedåt.
Vid 9/11 föll tornen också nedåt, därför var det CD!

/T
Citera
2009-05-11, 15:54
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scherer
WTC7 föll nedifrån och upp. Varför gjorde den det?

ps. Glöm inte bort att teologiprofessor David Ray Griffin håller föreläsning i ABF-huset 19.00 ikväll. 100 kr kostar det, och för det får man hans bok på köpet. Jag går dit i vilket fall och låter kanske meddela i tråden vad som sades.
Citera
2009-05-11, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulawayo
WTC7 föll nedifrån och upp. Varför gjorde den det?
Därför att den kollaps som orsakade raset började där WTC7 var svårast skadad, och det var i dess nedre del.
/T
Citera
2009-05-11, 17:59
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Därför att den kollaps som orsakade raset började där WTC7 var svårast skadad, och det var i dess nedre del.
/T
The falling penthouse då, fanns inte den högst upp?
Citera
2009-05-11, 19:53
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Nej, problemet är att NIST rapporten bygger på spekulation. Varför tror ni annars den har blivit så starkt ifrågasatt?
Så sant!
Den bygger på spekulationer rakt av. Dessutom är beräkningarna i den baserade på grova överskattningar så som 1000% istället för 100% skadepåverkan av planen etc.
Citera
2009-05-11, 20:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MaxDL
Så sant!
Den bygger på spekulationer rakt av. Dessutom är beräkningarna i den baserade på grova överskattningar så som 1000% istället för 100% skadepåverkan av planen etc.

Antingen är du rejält dumdristig eller så ljuger du bara.

NIST-rapporten bygger näppeligen på spekulationer, däremot de teorier som du och dina hejdukar så vilt "ståhejigt" propagerar för är spekulationer utan realistiskt värde.
Citera
2009-05-11, 20:35
Medlem
Azzabrazzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxDL
Så sant!
Jo, det är ju inte konstigt att våra vakthundar har problem med sanningen när man inbillar sig att en grovt uppskattad hypotes, som gör anspråk på att förklara någonting som tidigare ansågs omöjligt, är samma sak som ett vetenskapligt faktum. Tur att alla inte är lika lättlurade.
Citera
2009-05-11, 20:36
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Jo, det är ju inte konstigt att våra vakthundar har problem med sanningen när man inbillar sig att en grovt uppskattad hypotes, som gör anspråk på att förklara någonting som tidigare ansågs omöjligt, är samma sak som ett vetenskapligt faktum. Tur att alla inte är lika lättlurade.

Vad är alltså er alternativa teori? Och exakt vilka delar av NISTs rapport är det du vill diskutera?
Citera
2009-05-11, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulawayo
The falling penthouse då, fanns inte den högst upp?

Bra poäng, man kan inte ha båda delarna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in