Citat:
Ursprungligen postat av MaxDL
jag tror inte man behöver dokumenterad erfarenhet från ett ämne för att kunna se likheter/olikheter mellan två dokumenterade ämnen, hur de beter sig under hög temperatur etc. Nanothermiten som hittades i wtc dammet betedde sig inte som vanlig kommerciell Thermite då dess temperatur vid antändning översteg denna radikalt. Det finns inget tvivel om att det rör sig om en speciell typ av icke kommerciell Thermite pga detta.
Så Jones har alltså ingen dokumenterad erfarenhet av nanotermit och har alltså inte testat nanotermit överhuvudtaget.
Så här skriver Andy Horsewell när jag mailade honom:
Citat:
Men, fortolkningen af disse resultater har netop ikke udelukket de mange andre mulige kemiske sammensætninger der kunne stamme fra alt andet end termit eller nanotermit.
Han vidhåller alltså det jag sa, att Jones inte lett i bevis att det inte kan vara något annat än nanotermit.
Frågan är nu varför Jones et al, som alltså påstår sig ha funnit den rykande pistolen, envisas med att bara hålla på och diskutera på internet, istället för att lämna in sina rön till riktiga vetenskapliga tidningar och kanske till och med polisanmäla.
Svaret är ju såklart, av samma skäl som de betalade för att få publicerat en fullständigt vetenskapligt ointressant artikel: för att få sin stund i rampljuset. Kan man inte bli känd i vanliga världen, så kan man passa på att få lite uppmärksamhet från en liten subkultur på interwebs.