2007-07-09, 15:04
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heiwa
Vilka dà - se Internet.
Var - till egna myndigheter i Saudi och Marocko. De var f-bannade.
När - sà fort de blev medvetna om att de utpekats som terrorister.
Var - i media via FBI, t.ex. Annars skulle de väl aldrig kunnat höra av sig?

Du KAN INTE SKRIVA -SE INTERNET!!!! det är helt värdelöst! DU KAN INGET!

Jag VET att du inte kan NÅGONTING om NÅGOT! Vill du veta hur?
Citera
2007-07-09, 15:07
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heiwa
Vilka dà - se Internet.

Gör du ett påstående så är det ju du som lär backa upp det påståendet med bevis. Att bara hänvisa till "Internet" är ju svagt.
Citera
2007-07-09, 15:11
Medlem
SLOBs avatar
Asch då pojkar, var inte så onda på honom. Han försöker ju bara leva upp till sin egen definition av "foliehatt". (Jag skojar alltså)
Citera
2007-07-09, 15:14
Medlem
styrlunds avatar
fundering.

Satt och kollade på en film som ett forskarlag hade gjort som skulle förklara hur det gick till när planen slog in i husen. Vilket fall så tycks flygbränslet vara den saken som dom stödjer sig på när det kommer till det snabba förloppet.
Min fundering är hur mycket flygbränsle det fanns i de två planen. Så fort det börjar pratas om flygbränslet så nämns allt för ofta flygplanens maxkapacitet. Och jag är helt övertygad om att planen inte vad fulltankade när dom nådde fram till tornen.
Följdfrågan blir väl om det fanns bränsle nog för att teorierna att det var just bränslet som hade inverkan på det snabba förloppet.
Citera
2007-07-09, 15:24
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Satt och kollade på en film som ett forskarlag hade gjort som skulle förklara hur det gick till när planen slog in i husen. Vilket fall så tycks flygbränslet vara den saken som dom stödjer sig på när det kommer till det snabba förloppet.
Min fundering är hur mycket flygbränsle det fanns i de två planen. Så fort det börjar pratas om flygbränslet så nämns allt för ofta flygplanens maxkapacitet. Och jag är helt övertygad om att planen inte vad fulltankade när dom nådde fram till tornen.
Följdfrågan blir väl om det fanns bränsle nog för att teorierna att det var just bränslet som hade inverkan på det snabba förloppet.

Då förutser jag att du har tagit reda på var planen skulle och hur mycket bränsle det går åt för den flygningen.

Har du gjort det?
Citera
2007-07-09, 15:32
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund

Jag skulle gissa på att de hade ca 28.000kg vid starten. Så runt 20-21.000kg.

Beräknat på en 767-300 från Boston till L.A. med en kryssningshöjd på ca 35.000 fot.
Citera
2007-07-09, 15:34
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Asch då pojkar, var inte så onda på honom. Han försöker ju bara leva upp till sin egen definition av "foliehatt". (Jag skojar alltså)

Jag är för upprörd för att kunna posta här nu.
Citera
2007-07-09, 16:24
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
Jag skulle gissa på att de hade ca 28.000kg vid starten. Så runt 20-21.000kg.

Beräknat på en 767-300 från Boston till L.A. med en kryssningshöjd på ca 35.000 fot.

Jag är säker på att vi hade den exakta siffran här nånstans - vi räknade på massan av den. Ska se om jag kan leta rätt på den ikväll.

/S
Citera
2007-07-09, 16:29
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Jag är säker på att vi hade den exakta siffran här nånstans - vi räknade på massan av den. Ska se om jag kan leta rätt på den ikväll.

/S

OK.

Här e en liten "hygglig" länk (INTERNET) till Heiwa sålänge; http://www.answers.com/topic/wtcdebris-jpg

Planterade antar jag.. Eller animerade. Photoshoppade såklart!
Citera
2007-07-09, 16:51
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:

/S

Jag minns att vi skulle räkna ut rörelseenergin, men jag tror jag klantade till mig rätt så rejält där. Så hänvisa inte till mina beräkningar
Citera
2007-07-09, 17:08
Bannlyst
När planen kolliderade med tornen så var det ju ett ganska rejält moln av eld och rök. Jag såg i nån av mina filmer att de menade på att mesta delen av flygbränslet skulle gått åt där. Men det kanske inte stämmer?

Frågan är hur mycket av bränslet som fanns kvar efter explosionen. Men det måste antagligen ändå funnits en hel del kvar av bränslet om det kunde rinna ut såpass mycket som det gjorde och starta bränder lite överallt i tornen.

Min fråga var, om ett plan exploderar såpass kraftigt som det gjorde i det här fallet, hur mycket av bränslet skulle gått åt till själva explosionen och hur mycket av bränslet finns kvar? (på ett ungefär)

Det måste ju exploderat andra plan där man kunnat att se hur stor del av bränslet som gick åt vid själva explosionen.
Citera
2007-07-09, 17:16
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
När planen kolliderade med tornen så var det ju ett ganska rejält moln av eld och rök. Jag såg i nån av mina filmer att de menade på att mesta delen av flygbränslet skulle gått åt där. Men det kanske inte stämmer?

Frågan är hur mycket av bränslet som fanns kvar efter explosionen. Men det måste antagligen ändå funnits en hel del kvar av bränslet om det kunde rinna ut såpass mycket som det gjorde och starta bränder lite överallt i tornen.

Min fråga var, om ett plan exploderar såpass kraftigt som det gjorde i det här fallet, hur mycket av bränslet skulle gått åt till själva explosionen och hur mycket av bränslet finns kvar? (på ett ungefär)

Det måste ju exploderat andra plan där man kunnat att se hur stor del av bränslet som gick åt vid själva explosionen.

Hmm detta togs upp för ett bra tag sen. Man pratade någonting om att om all bränsle skulle brunnit upp hade det krävts en oerhörd stor mängd syre också...ska se om jag kan hitta på posten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in