Citat:
Ursprungligen postat av Ockham
Nu var det inte vaccinations frågan i sig som jag tänkte på utan tråden i allmänhet. Många av de argument som någon lägger fram mot JV i den här tråden besvaras med: Det är lögn... Nu har du lyssnat på avfällingar... Det där är taget ur sitt sammanhang... etc.
Utan att man bryr sig inte om att backa upp sina påståenden.
Nu är det ju faktiskt tyvärr som så att det är ett samlat gäng här som motarbetar Jehovas Vittnen och är avfällingar. Bibeln talar om sådana personer väldigt klart.
(Ursäkta bibel-bombningen, men jag vill bevisa att det jag säger är hämtat ur Bibeln, som vi Jehovas Vittnen tror på)
(2 Kor. 11:14,15)Och det är inte underligt, ty Satan själv omskapar sig ständigt till en ljusets ängel.*Därför är det inget stort om också hans tjänare ständigt omskapar sig till rättfärdighetens tjänare. Men deras slut skall vara i överensstämmelse med deras gärningar
(2 Kor. 11:3)*Men jag är rädd för att liksom ormen förledde Eva genom sin list, så skall era sinnen på ett eller annat sätt fördärvas och dras bort från den uppriktighet och den renhet som tillkommer Kristus.
(Johannes 8:44) Ni är från er fader Djävulen, och ni är villiga att göra vad er fader har begär till. Denne var en människomördare då han började, och han stod inte fast i sanningen, därför att sanning inte finns i honom. När han talar lögn, talar han enligt sitt eget sinnelag, eftersom han är en lögnare och lögnens fader.
(2 Korinthierna 2:11) för att vi inte skall bli överlistade av Satan; hans avsikter är vi ju inte okunniga om.
(Titus 3:10) En människa som främjar en sekt skall du avvisa efter en första och en andra förmaning,
(2 Johannes 10) Om någon kommer till er och inte för med sig den läran, så ta inte emot honom i era hem, och uttala inte en hälsning till honom.
(1 Petrus 5:8) Bevara er besinning, var på er vakt. Er motståndare, Djävulen, går omkring som ett rytande lejon och söker någon att sluka.
Citat:
Jag förstår inte riktigt den frågan. Vad har min relation med JV att göra med vilka sidor jag använder?
Det var ingen oberoende sida.
Utan från en person som vill svärta ner oss Jehovas vittnen och få det att se ut som att vi inte vet vad vi håller på med.
Citat:
Min fråga var bara en fundering som jag fick när jag läste tråden och la märke till att många ämnen som togs upp aldrig riktigt avslutades...
Då är jag med .. Hoppas att du nu kan se varför det kan upplevas på det sättet!