2010-01-29, 21:34
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Din kompis bör bara försöka glömma eländet. Man behöver ett enormt tålamod och ett par hårda nävar om man ska få fason på en sån där jävel
2010-01-29, 21:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Din kompis bör bara försöka glömma eländet. Man behöver ett enormt tålamod och ett par hårda nävar om man ska få fason på en sån där jävel

Fast hon gillar tydligen att bli smiskad, och lite hårdare tag hahaha! HMM

Gillar fan mitt inlägg. Det här med "jag har en kompis" är så sjukt populärt hahahaha!
2010-01-29, 21:40
Bannlyst
Han måste föra henne till en psykolog, hon är uppenbarligen desillusionerad och behöver vård, men det är lättare att dumpa henne och låta henne leva i en lögn, bara så att hon inser att hon har missat det riktiga livet först i de sista timmarna, om hon är döende i cancer t.ex. i ålderdomen, så blir det ångesten som tar den sista gnistan, då hon inser vad hon har missat, och ser att hon har slösat sitt liv på en saga.
2010-01-29, 22:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IWBR
Han måste föra henne till en psykolog, hon är uppenbarligen desillusionerad och behöver vård, men det är lättare att dumpa henne och låta henne leva i en lögn, bara så att hon inser att hon har missat det riktiga livet först i de sista timmarna, om hon är döende i cancer t.ex. i ålderdomen, så blir det ångesten som tar den sista gnistan, då hon inser vad hon har missat, och ser att hon har slösat sitt liv på en saga.

Gillar ditt svar, väldigt bra skrivet. Även om ingen levande människa på jorden kan fastställa om vad som är rätt och vad som är fel inom tro, det märker vi när vi dör. På något sätt längtar jag till min dödsbädd, det ska bli otroligt intressant att se vad som händer när det tar "slut"

Trist att slösa bort sitt liv på olika regler, och tro. Man ska leva sitt liv och sina dagar som om de vore ens sista...ROCK ON!!!
2010-01-29, 22:17
Medlem
Jesusvodkas avatar
Får inte personer i Jehovas vittne var tillsammans med folk som inte är med ett Jehovas vittne?
2010-01-29, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flexbärt
Intressant hur du/ni förklenar Gud, du/ni menar alltså att Gud som är allsmäktig, inte klarar av att hålla sitt ord ren i vilken Bibel det vara må.
Vi använder t ex ofta hänvisningar till Sv Folkbibeln.

Vilka är det som förklenar Gud egentligen?
Enligt JV har Gud inte ens kunnat skydda sitt namn från att tas bort ifrån Bibeln.
Hur har han hållit sitt ord rent om namnet är borttaget?
2010-01-29, 22:26
Medlem
Citat:
vittne är mindre än Jehova och stavas därför med litet v och jag tillåter ingen annan stavning i mina inlägg.

När du citerar det andra skriver är inte citatet ditt inlägg.
Och när du ändrar i citatet förfalskar du.
Men det är kanske inte så konstigt att du förfalskar när din gud "Den Styrande Kretsen" gör likadant.

Edit: Du borde kanske tillrättavisa dina bröder i Brooklyn som skriver med versal.
"Watchtower - Official Web Site of Jehovah's Witnesses"
http://www.watchtower.org/
Senast redigerad av Kalten 2010-01-29 kl. 22:31.
2010-01-29, 22:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jesusvodka
Får inte personer i Jehovas vittne var tillsammans med folk som inte är med ett Jehovas vittne?

Nej. Personer som är vittnen riskerar att bli uteslutna ur deras församling om det uppdagas!
2010-01-29, 23:17
Bannlyst
Ser att tråden är flyttad. Både bra och dåligt imo, ...

Till er som haft ett förhållande med något vittne, berätta gärna om era egna erfarenheter! Otroligt intressant...

Om något vittne själv läser denna tråd så vore det jättetrevligt att höra era åsikter!
2010-01-29, 23:45
Medlem
SleepaZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mortificator
En vän till mig har inlett en ganska seriös relation med en kvinna som är med i Jehovas Vittnen.
Hon väljer nu att gå vidare och gör slut med min vän, för att inte riskera att bli "utesluten"...

Vad anser ni om detta?

Jag tycker det visar hur farliga en del sekter kan vara..
2010-01-30, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalten
När du citerar det andra skriver är inte citatet ditt inlägg.
Och när du ändrar i citatet förfalskar du.
Men det är kanske inte så konstigt att du förfalskar när din gud "Den Styrande Kretsen" gör likadant.

Edit: Du borde kanske tillrättavisa dina bröder i Brooklyn som skriver med versal.
"Watchtower - Official Web Site of Jehovah's Witnesses"
http://www.watchtower.org/

Det är säkert Den styrande kretsen som har fel för sig skall du se

Jehovas Vittnen har alltid förkortats med JV alltså två stora bokstäver efertsom du skriver både Jehovas och Vittnen med stor bokstav i början
2010-01-30, 00:15
Medlem
Blackra1ns avatar
Citat:
Intressant hur du/ni förklenar Gud, du/ni menar alltså att Gud som är allsmäktig, inte klarar av att hålla sitt ord ren i vilken Bibel det vara må.
Vi använder t ex ofta hänvisningar till Sv Folkbibeln.

Så du menar att våran Gud inte klarar av att hålla sitt ord rent i bibeln?
Det är ju i eran bibel som allt ändras så det passar er! Gör du dig till eller är du blind?

Första Korinthierbrevet 14:14
"ber min ande" Svenska Folkbibeln
"beder min ande" Hedegårds översättning

NV 1992 är det andens [gåva] hos mig som ber"
NV 2003 "är det andens gåva hos mig som ber"

Det är eran falska gud som inte klarar av att hålla ordet rent. Försök inte.
Denna vers berättar klart och tydligt om en mänsklig ande skild från sinnet. Sällskapet undviker denna distinktion genom att lägga till ordet gåva vilket förändrar budskapet helt.

Det finns hur många fler exempel som helst.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in