2009-11-16, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anthem23
Undrar jag också. Flexbärt måste vara ganska ensam om att veta hur länge Adam var själv i Edens lustgård.

Jag fattar inte heller vitsen med att hävda att man vet det...spela roll!
2009-11-16, 20:41
Medlem
MonkeyPlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Alla jordens djurslag va nog inte lika många som idag. De skulle ju senare rymmas inne i arken oxå.
Fast var har de nya djurarterna kommit från i så fall. Evolution eller?

(Sen fastställs väl inte hur stor arken egentligen var, den kan ju ha varit hur stor som helst. Och dessutom gjord av ett okänt träslag som kanske var mycket bättre lämpat för att bygga stora farkoster än något material vi känner till idag)
2009-11-16, 20:50
Medlem
[quote=Flexbärt]3.Noa blev till och med äldre än Adam

Det var den tiden innan Eva skapades som är Ca 70 år och det går att räkna ut med hjälp av att gämföra samtida med Adam

------------------------------------------

QUOTE]

70 år innan Eva skapades?
Flexbärt vet alltså bättre än sällskapet.
Igen!

Lyfter upp mitt citat från Vakttornet:

Vakttornet 1 januari 1969. i artikeln:

VARFÖR SER DU FRAM MOT 1975?

"Men slutet på denna sjätte skapelsedag skulle ha kunnat komma inom samma kalenderår som Adam skapades, enligt gregorianska kalendern. Skillnaden skulle kunna uppgå till bara några veckor eller månader, inte år."

Bara några veckor el månader säger alltså Sällskapet.
Men Flexbärt VET att det rörde sig om ca 70 år.
2009-11-16, 20:53
Medlem
Citat:
Jag fattar inte heller vitsen med att hävda att man vet det...spela roll!

Nej det är väl ingen större vits med det idag.
Annat var det åren innan 1975, se mitt citat i föregående inlägg.
2009-11-17, 07:05
Medlem
[complex]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flexbärt
Den som vill veta sanningen har ett eget ansvar att söka.

Du har ingen fakta som jag är intesserad av!

Johannes 17:3
"Detta betyder evigt liv: att de lär känna dig, den ende sanne Guden, och den som du har sänt ut, Jesus Kristus."

Romarna 14:12
”Så skall då var och en av oss avlägga räkenskap för sig själv inför Gud.”

Predikaren 12:14
"Ty den sanne Guden skall föra fram varje slags gärning till domen, varje dold gärning, för att se om den är god eller ond."

Okeej.

Precis. Den som vill veta sanningen har ett eget ansvar att söka!

”Ni älskade, tro inte varje inspirerat uttalande, utan pröva de inspirerade uttalandena för att se om de härrör från Gud, eftersom många falska profeter har gått ut i världen.”
1 Johannes 4:1

"Det krävs mod av oss att ifrågasätta vår tro och varför vi är lojala mot den, men de belöningar det medför kan vara väl värda ansträngningen".
w02 15/8 p7

"Det finns ingen fruktan i kärleken, utan fullkomlig kärlek jagar bort fruktan, eftersom fruktan verkar som en hämsko. Sannerligen, den som behärskas av fruktan har inte gjorts fullkomlig i kärleken."
1 Johannes 4:18

”Små barn, låt oss älska, varken med ord eller med tungan, utan i gärning och sanning.”
1 Johannes 3:18

Du missade en hel sida med frågor.
Testa svara på ett helt inlägg istället för en/två meningar.
https://www.flashback.org/showthread.php?t=466404&page=835n

Och vad gör du ens här om du inte ens vill ha kunskap eller fakta?
Lite fel forum isånnafall.

Svara gärna på nån av mina frågor där innan.
Va lite ödmjuk och inte så stolt/blind. Jag inhämtar gärna kunskap. Varför inte du? Och varför vill du inte ha kunskap från mig? (Kanske borde ändra din visningsbild också btw?) Vet inte om du är pojke eller flicka eller hur gammal du är, men spelar roll.
Älska din nästa så som dig själv.

Tack.
edit: Och obama rockar! Din signatur och allt. Du kanske borde tänka om. Sen vet du väl att jv vart med eller är med i FN.
Obama kommer och gör ändring iallafall. Där är en man som gör nått, och jag hoppas watchtower lägger ner inom 10 år. Dom dödar.
Och tänk OM 1 Johannes 4:1 pratar om Charles taze russel. :0 . ? Grundaren till vad du tror på idag och grundaren till Jehovas vittnen.
Senast redigerad av [complex] 2009-11-17 kl. 07:12.
2009-11-17, 07:20
Medlem
[complex]s avatar
Citat:
Och det är detta som gör det hela så deprimerande när man hör att en församlings Rikets Sal e i väldigt dåligt skick och i stort behov av renovering...
Pengar till denna renovering förfrågas av församlingsmedlemmarna.
Varför kan inte det som de en gång bidragit med ges tillbaka när det behövs?
Varför kan inte Sällskapet hjälpa till ekonomiskt?
De kan skicka "experter" på området som ska komma och lägga sig i hur det ska göras men inte en spänn.
Nej, det läggs på den redan kämpande medlemmen.

Jag blir sååååååååå trött.

mm, det är trist.
Men dom har verkligen lyckats där borta.
Money money money.

Alla som hjälper till tror det är världens privilegium att arbeta frivilligt, och samma sak som när barn ger bidrag och alla andra.
Utan pengar skulle watchtower inte överleva. Menmen.
Brainwash på hög nivå. Tyvärr. Sorgligt att utnyttja människors lidande och dumhet.
Cults.
http://media.photobucket.com/image/cults/swthmal08/Demotivational%20Posters/Cults.jpg
2009-11-17, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MonkeyPla

(Sen fastställs väl inte hur stor arken egentligen var, den kan ju ha varit hur stor som helst. Och dessutom gjord av ett okänt träslag som kanske var mycket bättre lämpat för att bygga stora farkoster än något material vi känner till idag)

Fråga inte mig hur man får ihop det där med djuren, jag bara säger vad JV tror. Kanske utveckling inom arterna?...ingen aning.

Måtten på arken står i bibeln.
2009-11-17, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [complex]
mm, det är trist.
Men dom har verkligen lyckats där borta.
Money money money.

Alla som hjälper till tror det är världens privilegium att arbeta frivilligt, och samma sak som när barn ger bidrag och alla andra.
Utan pengar skulle watchtower inte överleva. Menmen.
Brainwash på hög nivå. Tyvärr. Sorgligt att utnyttja människors lidande och dumhet.
Cults.
http://media.photobucket.com/image/cults/swthmal08/Demotivational%20Posters/Cults.jpg

Men vad används pengarna till?
Inget går tydligen tillbaka till församlingarna, att bygga Rikets Salar i u-länderna kan ju inte kosta multum -all arbetskraft jobbar gratis, missionärer och andra resande inom org får knappt, om ngt, betalt. Ingen har vanlig lön utbetald av Sällskapet.
Enligt JV ska pengar inte behövas i det framtida paradiset...så varför lägga på hög?
Kan ngn berätta vart pengarna tar vägen? Varför kan inte detta redovisas?
2009-11-17, 19:30
Medlem
Citat:

Släktskapen bland däggdjuren idag kan i de flesta fall spåras tillbaka till en "urtyp", det håller de flesta med om vare sig man tror på skapelse eller blind evolution. Djuren har sedan diversifierats från denna urtyp, t ex har hund, varg räv och schakal samma förfader.
Noa skulle troligtvis ha haft med sig urtyper av olika djur på sin ark. Så i strikt bemärkelse har det nog inte utvecklats så många "nya" arter på sistone, snarare tvärtom - arter dör ut och genomet tunnas ut allteftersom djur diversifieras. Lika lite som problemet med incest existerade för urhundarna existerade det för urmänniskorna.

http://en.wikipedia.org/wiki/Canidae
2009-11-17, 20:44
Medlem
tjackalens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [complex]
Du vet att dom är på plats nr 20 av det rikaste moderbolaget i usa va.
Omsätter ca 1 miljard dollar varje år.
Sick shit.

Har du källa på det här? jag hittar inget
2009-11-17, 20:57
Medlem
MonkeyPlas avatar
Citat:
Måtten på arken står i bibeln.
Jaså, ja jag är inte speciellt bibelsprängd. Då kan det ju blivit rätt lurigt att få plats med alla djur.

Citat:

Fråga inte mig hur man får ihop det där med djuren, jag bara säger vad JV tror. Kanske utveckling inom arterna?...ingen aning.
Jag trodde att du fortfarande ansåg dig vara ett JV.

Citat:
Ursprungligen postat av capp
Släktskapen bland däggdjuren idag kan i de flesta fall spåras tillbaka till en "urtyp", det håller de flesta med om vare sig man tror på skapelse eller blind evolution. Djuren har sedan diversifierats från denna urtyp, t ex har hund, varg räv och schakal samma förfader.
Men att djur "diversieras" eller "utvecklas inom arterna" är väl i princip en omskrivning av just evolutionsprocessen?
2009-11-17, 22:06
Medlem
tjackalens avatar
Citat:
Jaså, ja jag är inte speciellt bibelsprängd. Då kan det ju blivit rätt lurigt att få plats med alla djur.

Jag trodde att du fortfarande ansåg dig vara ett JV.

Men att djur "diversieras" eller "utvecklas inom arterna" är väl i princip en omskrivning av just evolutionsprocessen?

Ja, människan, djur ,levande etc har utvecklats och människan utvecklas väldigt fort just nu. Eller evolutionerat säg det som du vill.
Senast redigerad av tjackalen 2009-11-17 kl. 22:18.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in