Citat:
Ursprungligen postat av Flexbärt
Den som vill veta sanningen har ett eget ansvar att söka.
Du har ingen fakta som jag är intesserad av!
Johannes 17:3
"Detta betyder evigt liv: att de lär känna dig, den ende sanne Guden, och den som du har sänt ut, Jesus Kristus."
Romarna 14:12
”Så skall då var och en av oss avlägga räkenskap för sig själv inför Gud.”
Predikaren 12:14
"Ty den sanne Guden skall föra fram varje slags gärning till domen, varje dold gärning, för att se om den är god eller ond."
Okeej.
Precis. Den som vill veta
sanningen har ett eget ansvar att söka!
”Ni älskade, tro inte varje inspirerat uttalande, utan pröva de inspirerade uttalandena för att se om de härrör från Gud, eftersom många falska profeter har gått ut i världen.”
1 Johannes 4:1
"Det krävs mod av oss att ifrågasätta vår tro och varför vi är lojala mot den, men de belöningar det medför kan vara väl värda ansträngningen".
w02 15/8 p7
"Det finns ingen fruktan i kärleken, utan fullkomlig kärlek jagar bort fruktan, eftersom fruktan verkar som en hämsko. Sannerligen, den som behärskas av fruktan har inte gjorts fullkomlig i kärleken."
1 Johannes 4:18
”Små barn, låt oss älska, varken med ord eller med tungan, utan i gärning och sanning.”
1 Johannes 3:18
Du missade en hel sida med frågor.
Testa svara på ett helt inlägg istället för en/två meningar.
https://www.flashback.org/showthread.php?t=466404&page=835n
Och vad gör du ens här om du inte ens vill ha kunskap eller fakta?
Lite fel forum isånnafall.
Svara gärna på nån av mina frågor där innan.
Va lite ödmjuk och inte så stolt/blind. Jag inhämtar gärna kunskap. Varför inte du? Och varför vill du inte ha kunskap från mig? (Kanske borde ändra din visningsbild också btw?) Vet inte om du är pojke eller flicka eller hur gammal du är, men spelar roll.
Älska din nästa så som dig själv.
Tack.
edit: Och obama rockar! Din signatur och allt. Du kanske borde tänka om. Sen vet du väl att jv vart med eller är med i FN.
Obama kommer och gör ändring iallafall. Där är en man som gör nått, och jag hoppas watchtower lägger ner inom 10 år. Dom dödar.
Och tänk OM
1 Johannes 4:1 pratar om Charles taze russel. :0 . ? Grundaren till vad du tror på idag och grundaren till Jehovas vittnen.