2009-12-27, 09:19
Medlem
anordmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmohenke
Och det är just därför vi är ute och predikar . "Och dessa goda nyheter om kungariket skall bli predikade på hela den bebodda jorden till ett vittnesbörd för alla nationerna och sedan skall slutet komma.
Både du och jag vet ju att i asien överhuvudtaget och i muslimska länder så är vetskapen om kristus försvinnande liten för att inte säga obefintlig, sedan att JV har 2 vittnen där för att täcka landet betyder inte att de 2 täcker landet på 100 - 1000 miljoners storlek.
Dessutom så inte JV ensamma om att predika, mormonerna gör det.. de är väl 15 miljoner nu och startade samtidigt, Adventisterna, en annan samtida grupp är väl också runt 15 miljoner och växer så det knakar med en 10% om året världen över. Även en annons kan ses som predikande likaväl som att lägga en traktat i en låda. Ni är inte unika i det avseendet alls.

Citat:
Och skulle det vara så att predikoarbetet inte har hunnit så långt, vet Jehova detta och kommer att ta hänsyn till omständigheterna.
APP APP APP!
Nu kommer du med avfälliga läror själv. Vet du inte vad din egen religion lär?

Vakttornet 1 september 1989 "Det är endast Jehovas vittnen, de som tillhör den smorda kvarlevan och de som tillhör den "stora skaran", som har något på bibeln grundat hopp om att som en förenad organisation under den högste organisatörens beskydd få överleva det annalkande slutet för denna dömda ordning... De enda som bibeln ger hopp om att få överleva den "stora vedermödan" är Kristi "bröder", eller "de utvalda", och den "stora skara" av "får" som ägnar Gud helig tjänst utan avbrott..." (s 26,27)

"Predikoarbetet i våra dagar beskrivs profetiskt i kapitel 9 i Hesekiel. ...När detta teckande arbete är fullbordat, skall alla i staden, utan de som blivit tecknade för att överleva, avrättas."

VT 1979 15 Februari sid 30 "Of those living at the time of Armageddon, only Jehovah's Witnesses will be saved".

Vakttornet 15 juli 2008, sid. 5-6, paragraf 10-12.
Människor märks för att överleva.
Den sjunde mannen får befallningen att ”gå mitt igenom staden” och sätta ”ett märke på pannan på dem som suckar och stönar över alla de avskyvärdheter som bedrivs i dess mitt”. När arbetet med att sätta ett märke på pannan är färdigt får de sex männen med vapen befallningen att döda alla som inte har märket.
Vi förstår att mannen ”som var klädd i linnekläder” representerar kvarlevan av de smorda kristna.(-Jasså det gör vi?? Ska man skratta eller gråta över tolkningarna?) Genom arbetet med att predika och göra lärjungar sätter den smorda klassen ett symboliskt märke på dem som blir en del av Kristi ”andra får”. (Joh. 10:16) Vad är märket för något? Det är beviset för att dessa får är överlämnade, döpta lärjungar till Jesus Kristus och att de har tagit på sig den Kristuslika nya personligheten, något som är lika tydligt som om de hade haft ett märke på pannan.
Jehovas himmelska avrättningsstyrkor, förebildade av de sex männen med vapen, kommer snart att tillintetgöra dem som inte har det symboliska märket."

Din amerikanska "100 års Religion" lär att dem som inte är Jehovas ska dö. Punkt!
2009-12-27, 09:32
Medlem
anordmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flexbärt
Alla får sitt besök och möjlighet och dessutom så följde en blandad hop med Israeliterna ut ur Egypten.

Som jag skrivit till malmöhenke ovan så kommer det inte att ske att att alla kommer att få någon himla möjlighet.

Blandad hop?Vad har det med saken att göra!??? Det är ju inte det ni lär, stå för er religion, eller gå ur falsk kristendom, utan att komma med egna tolkningar.

Citat:
Som sagt:
Romarna 14:12
”Så skall då var och en av oss avlägga räkenskap för sig själv inför Gud.”
Ja! Vad har det med sammanhanget att göra? Det där stödjer ju bara det jag säger, inte erat samfunds läror.
Att man liksom Noa, Abraham inte behöver någon organisation för att stå i ynnest hos gud?

Citat:
Du har definitivt ingen ursäkt.

Du har ju redan erkänt att Noa och abraham var godkända utan organisation, bara genom en personlig överenskommelse med Gud?

Medan din lära lär ut att en kärleksfull gud ska snart folkutrota 6.7 mljarder människor för att de inte är Jehovas.

Sant eller osant?

Fortfarande så väntar jag svar på...

Anta att jag var född för 150 år sedan... vilken organisation skulle jag tillhört då för att räknas som godkänd?
2009-12-27, 10:20
Medlem
Stackars Flexbärt/erik112 fick inte vara kvar på ungdomar.se, så nu
får vi åter njuta av hans klipp och klistrainlägg.
2009-12-27, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -sajma-
Stackars Flexbärt/erik112 fick inte vara kvar på ungdomar.se, så nu
får vi åter njuta av hans klipp och klistrainlägg.

Nej jag kommer inte att uppehålla mig här och ungdom har jag inte varit med i på bra länge..

Finns forum som är seriösa.
Senast redigerad av Flexbärt 2009-12-27 kl. 12:06.
2009-12-27, 12:03
Medlem
anordmans avatar
Citat:
Nej jag kommer inte att uppehålla mig här ..

Jag ställer seriösa frågor om din religion, du kan väl inte bara lämna för att svaren vi kommer fram till om din religion, inte passar dig, eller att yppa rent öppet, (eller rent logiskt, kärleksfullt)?
2009-12-27, 15:20
Medlem
Citat:
Nej jag kommer inte att uppehålla mig här och ungdom har jag inte varit med i på bra länge..

Citat:
"Cacaoxo: how old?
Erik112: 30 -

Crypto: Säger jag, som moderator, åt dig att sluta kan du väl vara så smart att sluta?
Erik112: Ok hej och iväg, finns fler forum!

Detta inlägg skrevs Idag 01:45 på Ungdomar.se

Men du har inte varit där på länge????
2009-12-27, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anordman
Jag har en fråga.. (inte bara till dig Leviticus)

Jehovas Vittnen lär ju att det bara är genom att vara ett döpt vittne som man kan överleva harmageddon.. alla andra kommer Gud att ta ihjäl.
(harmageddon= Den dag då JV-guden kommer att gripa in och återställa paradiset)
man är alltså inte godkänd om man inte tillhör den amreikanska organisationen Jehovas.

Får jag då fråga... var Noa, eller tex Abraham, var de godkända av gud och "hade hans ynnest"?

Ja/Nej?

Vilken organisation tillhörde dem?

JV försöker påstå att deras organisation är urgammal.
Resonera-boken sidan 181:
"Hur gammal är Jehovas vittnens religion?
Enligt Bibeln går Jehovas Vittnens led ända tillbaka till den trogne Abel."
I samma stycke nämns Noa, Abraham, Mose.
2009-12-27, 20:52
Medlem
Citat:
Godkännandet står Gud för och det är av eget intresse att ta reda på kraven!

Romarna 14:12
”Så skall då var och en av oss avlägga räkenskap för sig själv inför Gud.”

Just det Flexbärt.
Personligt ansvar för var och en.
Hur tar du ett personligt ansvar när du gör som en organisation säger åt dig?
Låter du andra ta ansvaret åt dig?
Tänk om de har fel?
2009-12-27, 20:53
Medlem
Citat:

Är lögn så lätt för dig att du ljuger både här och på UM?
2009-12-27, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golachab
Angående 1975 så pratade de om just detta på ett veckomöte jag var på. De sa att ledningen haft fel och ställt till det för många medlemmar och att sätta ett nytt datum på Harmageddon är inte längre aktuellt bara att det sker "snart".

Intressant.
Jag hörde ganska nyligen att en av styrande kretsens medlemmar sagt nåt liknande vid en sammankomst i Tyskland i somras.
Ordvalet ska ha varit "vi gjorde bort oss".
Hade lite svårt att ta det på allvar då men det kanske ligger mer i det än jag trodde.
2009-12-27, 21:00
Medlem
Citat:
Och det är just därför vi är ute och predikar . "Och dessa goda nyheter om kungariket skall bli predikade på hela den bebodda jorden till ett vittnesbörd för alla nationerna och sedan skall slutet komma.

Och skulle det vara så att predikoarbetet inte har hunnit så långt, vet Jehova detta och kommer att ta hänsyn till omständigheterna.

Det är alltså bäst för den som bor där JV inte når dem?
Och det kallas för en rättvis Gud?
2009-12-27, 21:18
Medlem
anordmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalten
Det är alltså bäst för den som bor där JV inte når dem?
Och det kallas för en rättvis Gud?
Nja.. det där var gammalt.
Som man kan se av mina citat tidigare (jag tog bara ett axplock här, finns många fler)
Så är det bara de som är döpta Jehovas Vittnen som har något hopp att överleva vilket som.
(Russel som startade Jehovas med influenser från 2dagsAdventisterna hade inte alls detta synsätt, han ligger väl och roterar som en jordfräs nu kan man tänka)
Dessutom påstår Flexbert att vi kommer att dömmas individuellt på detta.. Stackars de krakar som förbjudit både Vaccin och organdonation vid dörrarna som nu är tillåtet.. = direkt till den eviga döden som jag ser det då de predikade utöver vad bibeln säger... (host.. hörde jag någon säga fariseér?)

Mina frågor då Flexbärt/vilket JV som helst..
- Du har ju redan erkänt att Noa och abraham var godkända utan organisation, bara genom en personlig överenskommelse med Gud?
Medan din lära lär ut att en kärleksfull gud ska snart folkutrota 6.7 mljarder människor för att de inte är Jehovas.
Sant eller osant?
-Anta att jag var född för 150 år sedan... vilken organisation skulle jag tillhört då för att räknas som godkänd?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in